Photoshop + Dreamweaver

nesjla

Trådstartare
Jag sitter å försöker att fixa till en ny hemsida men det är några saker jag inte lyckas reda ut.

1. Försöker göra mönster med hjälp av penslar jag hittat på internet. Men de är oftast bara tråkigt grå och hur jag än gör lyckas jag inte ändra färg på mönstren. Någon som vet hur man gör?

2. Använder mig av layout tabeller till hemsidan och undrar hur man centrerar tabellen. Som det är nu envisas den med att hänga sig fast uppe vid det vänstra hörnet. :devil:

3. Har hittat en kod som gör att man kan välja hur man vill att en bakgrundsbild ska upprepas. Men finns det något motsvarande för en vanlig bild? Tänker mig en bild som jag ska ha i en av layout cellerna och som jag vill ska upprepas nedåt. Har letat men inte hittat något sätt att lägga in en bakgrundsbild i en cell. De verkar bara gå att fylla med färg, eller?

Tar tacksamt emot all hjälp! :laugh:

/Emma.

Sv: Photoshop + Dreamweaver

har du sett om du har rätt inställningar på dokumentet? om inte så kan du testa att gå in på "image" tror jag och ändra till något som börjar på "R"( har inte PS tillgängligt just nu, men jag försöker komma ihåg iaf X) ) så ska det nog ändra sig till färger. är det bara på penslarna då?

Tack för era svar!

Blev så glad när jag lyckades flytta sidan till mitten att jag alldeles har glömt bort att gå in här å kolla igen.. :o

Har flyttat å därför inte haft tid att pyssla mer med hemsidan å där jag är nu har jag inte Ps inlagt på datorn så jag vet inte riktigt hur jag gör när jag försäker ändra färg. Kommer iaf till nått fönster där det är olika mönster (som ser ut som någon slags stenbakgrund) och där man kan välja olika alternativ men det ändrar sig inte så mycket. Men då har det varit i Elements jag har jobbat. Det kanske är annorlunda där. Men det är alltså normalt sett enkelt att ändra färg på penslar?

Jag ska kolla upp hur det ser ut så återkommer jag!

Tack för hjälpen! :laugh:

jag hoppas att du lagt in taggarna i din stilmall och ine direkt i htmldokumentet.. det blir liksom tårta på tårta där stilmallen säger en sak och htmldokumentet en annan.

Nu har jag haft tid att sitta och pyssla lite med Photshop igen. Å nu upptäckte jag pinsamt nog vad felet var... Jag öppnade upp penslarna genom någon mönsterfunktion ist för med penselfunktionen, vilket egentligen borde vara självklart. :o
Så glad i hågen tänkte jag att nu ska här skapas. Började lite lätt med att öva på de penslar som redan fanns och gick sedan ut på nätet för att ladda hem nya (sitter vid en annan dator än vid mina tidigare försök).

Till en början verkade allt gå vägen och jag sparade dem i förinställningar-penslar i Ps, men när jag skulle läsa in de nya penslarna i Ps så fick jag felmeddelande att de inte passade för min Ps version. Så jag gick ut på nätet igen och laddade hem penslar för just Ps CS å tänkte att nu så! Men inte. Fick ändå upp felmeddelandet. :devil:

Jag går in på penslar å trycker sedan på den lilla pilen i popuprutan. Klickar sedan på Läs in penslar. Antingen får jag felmeddelande om fel Ps version eller så när jag högerklickade å försökte extrahera dem fick jag meddelande om att jag inte hade behörighet att öppna dem eller vad det var. Idag syns inte ens penslarna när jag klickar på Läs in. De är bara standardpenslarna som syns. Jäklar dator att det ska vara så svårt! :crazy:

Vad gör jag för fel??

Jag har som sagt Photoshop CS och Windows Vista.

när du laddar hem penslarna, packar du upp dom också?

mina penslar som jag laddar hem måste jag alltid packa upp. och sedan är det fritt fram och använda dom ^^

Liknande trådar

Fritid Hur gick ni till väga? Jag har gett Photoshop ett antal halvhjärtade försök genom åren och sitter nu och försöker lära mig...
Svar
13
· Visningar
920
IT & mobiler I skolan ska vi börja med projektarbete och jag ska, i min grupp, göra hemsidan. Fick tips om Dreamweaver och det verkar jäkligt smart...
Svar
7
· Visningar
1 331
Senast: Susannas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31