Bukefalos 28 år!

Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

E

Eileen

Jag har en jätte fin bakgrund och skulle vilja klistra in min katt i den. Hur gör jag jag? måste på nåt sätt klippa ut katten ur den andra bilden och sen klistra in den i "den fina"
Har förskt lite men har ingen aning om hur jag ska göra! :o
 
Sv: Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

jag vet inte vilken version av PS du har.. men det finns en bra verktyg för att klippa ut folk som på engelska heter Extrakt. Jag vet inte exakt vad den heter på svenska. Den ligger i menyn filter. I första segmentet.
Där kan du rita en kontur på det du ska klippa ut.. och sen sköper ps resten.
 
Sv: Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

Finns flera metoder, ett enkelt sätt är att använda sig av en lager mask.
I PS arbetar man ju i lager, så kopiera in bilden med katten på i bilden du vill ha som bakgrund. Ta bort det mest med hjälp av Marquee (Lasso) eller Eraser (på bilden med katten dvs). När du bara har lite kvar kan du helt enkelt sudda med med hjälp av eraser (ta en sudd med mjuk kant för bästa resultat) eller använd dig av en layer mask om du är rädd för att göra fel.

Layermask är den lilla gråa rutan med en vitt prick i som finns på lagerpaletten. Använd sen en borste att "måla bort" det överflödiga. Svart suddar bort medan vitt ritar tillbaka.

Hoppas du förstod något =)
 
Sv: Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

hej! jätte tack att nån tog sig dit, dock funkar det inte riktigt som jag vill när det gäller kopieringen. Jag har marketrat katten sen under redigera tryckt på kopiera sen gått till baka till "den fina bakgrunden" och tryckt på klistra in .. det jag vill se då är bakgrunden med katten på hm men det kommer upp nåt liten flik bara från katten (utan bakgrunden)* gör jag fel?
 
Sv: Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

det kanske är för att katten är för stor?? jag provade med en mini bild och då gick det att klistra in.. försökte zooma bilden mindre men det gick fortfarande inte
 
Sv: Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

Åh nu gick det jag "ändrade bildstorleken"

en sak bara hur flyttar jag katten ?? den har hamnat lite fel i bakgrunden
 
Sv: Photoshop! (snälla flytta ej till datorer)

För att flytta katten så använd Move Tool (den svarta pilen med ett kryss brevid)

Lycka till!
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 687
Senast: verser
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 270
Senast: kolblakkur
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 444
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 564
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp