Bukefalos 28 år!

Piercing i örat? Bilder Tack!

MM

Trådstartare
Funderar på att göra något nytt, trettioårskrisen kallar :p

Funderar på örat men vill inte töja. Den ska bara vara söt och gullig men samtidigt tuff.
Inte i vägen för ridhjälmen eller fastna i mössan.

Vad har ni för några?
 
Jag har tre "vanliga" hål i örat och en ring i helix. Försökte hitta bild men jag låter tydligen bara mitt vänstra öra vara med på bild och där har jag bara ett vanligt hål ;)

Jag är nöjd med helixen iaf, har en vanlig liten silverring i. Passar till det mesta :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har bara denna (inga vanliga hål i snibbarna) och gillar den mycket. Lånad bild.

tragus_piercing_large.png
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har 2 vanliga hål i örat, på rad. Har en lite tjockare silverring (tänk mer "fyrkantig" i formen) i nedre hålen, och en vanlig slät "silverplupp" i de övre. Funkar till allt tycker jag! :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Screenshot_20160503-074228.png

så här ser jag ut till vardags. Ringarna sitter i hela tiden och vanliga hålen har jag örhängen i ibland. Går aldrig helt utan, då känner jag mig naken :p.
Skulle kunna tänka mig en sån här ring också! (i örat, inte näsan)
25maj2.png
 
Jag har 3 hål i ena örsnibben och 4 i andra. Sen har jag hål längst upp i båda öronen. Som på bilden i inlägget innan, sen lilla kulan längst upp i örat. Är nöjd med alla. Byter bara örhängen i de hålen längst ner på örsnibbarna, de andra har ringar i hela tiden. I hålen längst upp har jag dock små pärlor.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har fem hål i ena örat och två i det andra. Jag hade sex hål, men det översta hamnade på den del av örat som är längst ut från huvudet och fastnade i grejer. De fem jag har kvar fastnar aldrig.
Sen hade jag en industrial i örat med två hål, den fungerade också bra förutom att örat blev kallt fort på vintern om jag inte hade mössa. Att jag inte har kvar den beror på att jag gjorde den när jag var såpass ung så när örat växte så flyttade sig hålen så att stången började ligga emot örat och det blev obekvämt. Men det problemet lär ju inte drabba dig som vuxen.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har totalt 5 vanliga hål i öronen. I det ena örat har jag även en tragus och en helix och i det andra har jag en conch. Jah är väldigt nöjd med alla, framförallt conchen. Den är lite cool och speciell men ändå fin och diskret. den var lite bökigt medan den läkte men nu är den jättefin. Det gör lite ont om jag glömmer bort den och råkar dutta till den med nått men jag är jättenöjd!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har haft två inner conch över varandra i ena örat, älskade dom men fick de aldrig att läka eftersom jag var där och pillade för mycket. Men jag skulle definitivt vilja göra om dom, sjukt snyggt.

(Ursäkta fyllebild :angel::D)

 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har i höger öra tre hål i snibben, två helix och två forward helix. Använder dock inte alltid smycken annat än i mina forward helix och ibland i hålet längst ner på snibben.
11218906_10153830470941102_729019571199710013_n.jpg


I vänster öra har jag två hål i snibben, en helix (syns knappt på bilden) och en i tragus.
181097_10151233525481102_1064854420_n.jpg
 
Screenshot_20160503-074228.png

så här ser jag ut till vardags. Ringarna sitter i hela tiden och vanliga hålen har jag örhängen i ibland. Går aldrig helt utan, då känner jag mig naken :p.
Skulle kunna tänka mig en sån här ring också! (i örat, inte näsan)
25maj2.png

Ser inte din bild :(
 
Nu blev jag också sugen på att pierca mig igen ;) jag snor tråden och frågar om någon vet en bra piercare i Karlstadtrakten?
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 193
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 144
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 986
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 194
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp