Piercingar

Sv: Piercingar

Inte själv såklart!

Jo får gå till någon studio som lägger dit tragusen. Någon som vet något ställe i sthlm?

vet bara de jag nämt tidigare. Calma bodymodification. de har drop in det är därför jag tycker de verkar nice. har dock ingen personlig erfarenhet ännu.

Har haft 4 i öronen men dom växte igen. Vill ha i naveln...!

Dom på East Street verkar väldigt seriösa. Är ju lätt att ta sig dit oxå :)

Både east street samt Calm är med i ASPA! har för mig att det är East street som inte använder sig utav tång, eller minns jag fel?:)

Nu var det några år sedan jag var där och gjorde något, men på mig har de alltid använt tång. Nyfiken fråga: Skulle det vara bättre att inte göra det? På vilket sätt?

Nu var det några år sedan jag var där och gjorde något, men på mig har de alltid använt tång. Nyfiken fråga: Skulle det vara bättre att inte göra det? På vilket sätt?

Är inte direkt så insatt i tång eller utan tång, mer än att jag finner det mer praktiskare att pierca med tång p.g.a greppet, medans vissa hellre piercar på fri hand! Inget negativt mot de som piercar utan! :)

Såg nu att det var Calm som piercade utan tång helst, med förklaringen:
"Anledningen till att vi har valt att pierca frihand är för att piercingtången för det mesta orsakar mer smärta samt mer irritation av vävnaden än nödvändigt."

Min helix gjorde jag själv hemma med en synål och det gick det med även om det kanske inte är att rekommendera...
(nu är jag lite efter kanske, men ändå:p)
jag har sammanlagt runt tio hål i öronen, både i brosk och inte i brosk, har gjort alla utan "de vanliga i nedersta fliken" (haha...) själv, hade inga problem med dem( menar inte att jag nu "rekomenderar" det före att gå till en studio, men man hör ofta om att det bara blir skit när man gör själv så ville bara säga det, gjorde även naveln själv utan problem.^^). MEN, jag skulle aldrig ta hål med pistol, speciellt inte i brosk. mina öronsnibbar ser hemska ut med stora broskknölar, och de gjordes med pistol på en hårfrisörsalong. (visst, det har ju med typ skötsel och allt sånt med hur läkningen går, men tog dem när jag var runt tio och minns att jag var jättenoga med allt. men att ta med pistol har iaf avskräckt mig rejält.:p)

Knapp!
Nu har jag beställt piercingtid på torsdag! En fråga till allvetande buke: Jag ska göra septum. Kan man ha en ganska smal ring eller måste man ha en jättetjock stor som syns jääättemycket? :o Får man välja det hos piercaren?

Knapp!
Nu har jag beställt piercingtid på torsdag! En fråga till allvetande buke: Jag ska göra septum. Kan man ha en ganska smal ring eller måste man ha en jättetjock stor som syns jääättemycket? :o Får man välja det hos piercaren?

Man kan ju välja hästsko, syns inte lika mycket som en ring gör. Finns ju även i olika tjocklekar (för mig att 1.2 är den minsta) prata med piercaren!

Okej! Vill gärna ha en ring men en som inte är så "grov" eller vad man ska kalla det! Mjukstartar lite! :D Hade tänkt fråga i telefon förut men jag blev så jäkla nervös så jag glömde! Haha! Någon som har erfarenhet av septum+ridning? Borde man tejpa över den eller något när man rider?

Okej! Vill gärna ha en ring men en som inte är så "grov" eller vad man ska kalla det! Mjukstartar lite! :D Hade tänkt fråga i telefon förut men jag blev så jäkla nervös så jag glömde! Haha! Någon som har erfarenhet av septum+ridning? Borde man tejpa över den eller något när man rider?

Ingen fara bara man inte gosar för mkt med hästarna eller dansar balett i de dammiga vråarna när man är i stallet under läkningsperioden! Jag har inte ens känt av mitt septum när jag har ridit!

Senast ändrad:

Ptja så länge du inte väljer HÄSTENS sko som septumsmycke så lär det inte märkas så mycket :p

Du får väl se till att rengöra ordentligt när du kommer hem bara...

Är inte direkt så insatt i tång eller utan tång, mer än att jag finner det mer praktiskare att pierca med tång p.g.a greppet, medans vissa hellre piercar på fri hand! Inget negativt mot de som piercar utan! :)

Såg nu att det var Calm som piercade utan tång helst, med förklaringen:
"Anledningen till att vi har valt att pierca frihand är för att piercingtången för det mesta orsakar mer smärta samt mer irritation av vävnaden än nödvändigt."

Okej, tack för svar! Jag visste inte ens att frihandspiercare fanns. :p Dessutom kan jag föreställa mig att det är lättare att få till placeringen när man kan sätta ut prickar och placera tången runt dem, men lyckas de fixa allt ändå så är det väl bra för dem.

1. hur ska man veta att man inte kommer åt en nerv? hur lätthänt är det egentligen? finns de ingen bok eller bilder om det?
2.hur tjock nål behöver man?

ska pierca själv....

Hoppar in igen.

Viste inte heller att dom gör utan tång. Måste ju vara svårare eller??

Behöver ett smak råd. Vad passar bäst Conch eller Tragus om man har en lobes och en helix på samma öra?

paouwie. Varför ska du göra det själv? Och vart hade du tänkt göra en percing? :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 589
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18