Sv: Piia 2:a

Nelliz_Benni skrev:
När Tobbe red gjurde han en volt vid graffiti hinderna el? (satt vi vattnet hörde det bara i högtalaren) Sen gick vi och tittade på graffiti hinderna men såg ingenstans där det fanns en stor möjlighet att det skulle vatt en planerad väg!?! Väldigt synd att magnus gick omkull!


Nä Tobbe gjorde ingen volt, hästen bröt ut. Jag stod där precis just då. Han kom in för fort och hästen hann inte med och valde att gå på sidan
 
Sv: Piia 2:a

olgaklara skrev:
Nä Tobbe gjorde ingen volt, hästen bröt ut. Jag stod där precis just då. Han kom in för fort och hästen hann inte med och valde att gå på sidan

jaha för i spikerna sa dem att han gjurde en volt... :confused: o de va en massa andra som dem sa åsså gjurde det :crazy:
 
Sv: Piia 2:a

Jo hästen bröt ut och han var ju tvungen att då lägga en volt, men helt klart så skulle det vara en olydnad.

De som verkligen la en volt lade den till vänster eftersom hindret låg där
 
Sv: Piia 2:a

olgaklara skrev:
Jo hästen bröt ut och han var ju tvungen att då lägga en volt, men helt klart så skulle det vara en olydnad.

De som verkligen la en volt lade den till vänster eftersom hindret låg där


Enligt Tobbe själv, som la in protest, var det inget stopp utan planerad volt. Så sa han i TV också.
Spelade in programmet så vi tog en extra titt och faktiskt så har han blicken som om han tänker rida en volt, inte mot hindret.
 
Sv: Piia 2:a

Nu stod jag precis bredvid hindret och skulle han lagt en volt så gjorde man det åt vänster.

Jag och flera med mig såg detta. Helt klart en olydnad eftersom han red på mittenhindret för att hoppa det sista.

Skulle man lägga en volt så skulle han styra upp mer än vad han gjorde eller när han nu är så nära hindret ropa alternativ.


Vad jag såg så tog han tag i vänstertygeln för att sedan vända ifrån eftersom han var helt fel i linjen och var nära att rida in i hindrets högerkant.

Jag tycker när det är en så pass rutinerad ryttare så vet han ju att all ridning som kan misstolkas måsten man undvika genom att visa direkt att han skulle lägga en volt, vilket i detta fallet inte såg ut som eftersom han hoppade mittenhindret i "rätt" vinkel för att hoppa hinder nr 3.

De som lade volt gjorde på helt annat sätt och det var hur lätt som helst att visa i god tid att man skulle göra en volt.

Visst de tappade linjen, men återigen har man först visat var man skall rida och tappar linjen så är det en olydnad. det var ju bara två språng mellan hindrena så då vet man ju att man måste visa betydligt tydligare att man skall lägga volt.

Jag tror inte att det var hans mening från början att lägga volt där faktiskt
 
Sv: Piia 2:a

Idasagare skrev:
Enligt Tobbe själv, som la in protest, var det inget stopp utan planerad volt. Så sa han i TV också.
Spelade in programmet så vi tog en extra titt och faktiskt så har han blicken som om han tänker rida en volt, inte mot hindret.

Men enligt Tobbe så är det aldrig några stopp, så var det på SM oxå fast man tydligt kunde se lååååååååånga bromsmärken där hästen hade stannat så var det inget stopp. Han är alltid sådan och det är väl därför hans protester aldrig går igenom heller.

Han sa väl inte i Tv att det var en planerad volt?? Han sa att han kunde ha ridit lite bättre där och att han inte fick hästen inriktad mot hindret.
 
Sv: Piia 2:a

*knapplån*
Det var ett stopp, det sa Tobbe själv oxå. Men eftersom speakern sa att det såg ut som en volt så ville han väl försöka få det dömt som det. Speakern sa en hel del knepiga grejer.. :crazy:

Ang att inte svenskarna fick fylla upp de tomma platserna är det rent katastrofalt. De 2 föregående åren i Pau så har fransmännen fått alla överblivna platser, nåt år var de 12 st (& typ hälften borde nog inte varit där öht..).
Jag kan förstå att organisationen inte vill ha in ekipage som inte är tillräckligt bra för de skulle "sänka standarden", men att inte låta landslagsryttare som Anna Hassö, Katrin Norling & Johan Lundin (visserligen var inte hans häst helt igång, men ändå) & flera andra rida på hemmaplan när det finns gott om platser är helt jä*la sanslöst! Kan ju tilläggas att J J har varit på ledningen (L C :devil: ) och inte ens fått svar på sin förfrågan om att ta in fler svenska ryttare.
Rent allmänt så var det mycket strul runt hela tävlingen.
Superfin tävlingsplats, men det var mycket (speciellt runt den ** klassen) som inte funkade. Tråkigt!
 
Senast ändrad:
Sv: Piia 2:a

Tack för den komplimangen :crazy: Jag hade iallafall inte vägrat ut mig det är ett som är säkert. :p
 
Sv: Piia 2:a

Nä, men du har för fula flätor. Dessutom kan du ju inte hålla på och trava runt terrängen, det finns ett tidsschema att hålla. :devil:
 
Sv: Piia 2:a

fio. skrev:
Tack för den komplimangen :crazy: Jag hade iallafall inte vägrat ut mig det är ett som är säkert. :p

Hmm...inget var menat som en känga till dig om det var så du uppfattade det...sorry. "Min" ryttare var totalt asförbannad över detta & jag tycker heller inte det finns någon som helst godtaglig förklaring till att man inte låter svenskar rida när det finns möjlighet till en sån här jättetävling på hemmaplan & flera ekipage som är kvalade! Och det blir jä*ligt tråkigt när det är en enda sur gubbe som motarbetar alltihop som tyvärr bestämmer.

/aicha - måttligt irriterad
 
Sv: Piia 2:a

LenaH skrev:
Nä, men du har för fula flätor. Dessutom kan du ju inte hålla på och trava runt terrängen, det finns ett tidsschema att hålla. :devil:

Det blir för lätt annars att galoppera och hoppa, någon utmaning måste ju hästen få, fast han går ju felfritt iallafall så jag vet inte hur jag skall göra för att han överhuvudtaget skall börja ta i :angel:

Jag har rakat av hela manen så flätorna kan du bara glömma hädanefter. :p
 
Sv: Piia 2:a

aicha skrev:
Och det blir jä*ligt tråkigt när det är en enda sur gubbe som motarbetar alltihop som tyvärr bestämmer.

/aicha - måttligt irriterad

Det kallas hämnd aicha
 
Sv: Piia 2:a

Jo tack, jag vet. Och att vara jä*ligt långsint. Är det tre år sen han fick gå nu? :devil:

Värst var på ryttarfesten när han stod framme på scenen hand i hand med representanten från Malmö stad, som nån scen tagen direkt ur Stjärnornas krig...patetiskt.
Tur att resten av showen höll betydligt högre standard! Fälttävlansgrabbarna (iaf det yngre gardet.. :angel: ) kan minsann dansa! :D
 
Sv: Piia 2:a

jag hörde av en som var där att uppträdet var riktigt bra. killarna var grymma och alla andra tjejerna oxå, Grease var ett roligt tema!....kul när man ska spexa till det lite!!
 
Sv: Piia 2:a

Ja, kan ju säga att jag fortfarande är hes...vi skrek rätt bra när Magnus körde värsta casanovadansen som John Travolta, med N-P, Sven & Niklas J som bakgrundsdansare...they can move! :rofl: :banana:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 427
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 943
Senast: Ninnurur
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp