Bukefalos 28 år!

Pinsamma hästnamn?

Sv: Pinsamma hästnamn?

*kl*

Vi har en ponny med det mindre charmiga namnet Fido hos oss.
Vi har också en Bellman
En Alexandra
En Doris
En *uppfödarnamn* Flamingo (:D)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Finns väl en travhäst har jag för mig som heter Aborren!
Våra har så fina smeknamn som Majsan & Ormen ;)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl*

Sissi Dysell hade förr en galoppör som hon döpt till Inge Bonus
Detta för att han var importerad från England och därför inte kunde få s.k. svenskbonus (för svenskuppfödda hästar) om/när han vann :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Det fanns en travhäst för ett tag sen som hette Elsas Piano. Det fanns någon historia bakom det.
Sen fanns det en ponny i stallet där jag hade mina hästar som hette Dendu. Han fick sitt namn för när han föddes så utbrast uppfödaren "Den du!" Och så fick han heta det.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Var funktionär hos klubben då en häst med namnet Älg Off red in på banan! Lite fränt faktiskt ;) :banghead:

Sökte efter en häst på google och kom på något håll och vänster in på en häst som heter "mormors scooby-doo". Hmm... :p
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

När jag för många år sedan jobbade med galopphästar hade vi en som hette Totto Häst.
:) Fantasifullt..
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

kl

På tävling mötte jag ett ekipage där hästen hette Stalin! Jag ber om ursäkt om det råkar vara din häst men attans vilket olyckligt namn.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

KL

Stroganoff, Pizza, Kebab & Kalops döptes ett gäng föl till på ett stuteri nära mig för typ 10 år sen. :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag bor i Finland, och sålde min förra ponny Honey's Emma till en Emma, haha! Så dom kallades alltid för "Emmat" (t-et sätter man till i finskan för att det är flera, typ på svenska skulle det vara "Emmorna")

Och sen har jag sett på vår tävlingsdatabas här i finland att det finns en häst som heter fan. Med litet F tillochmed? ser helt sjukt ut, annars är det ju alltid med stor bokstav den första bokstaven, men inte här inte! :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Min pålle hade tydligen brutit sig in till syrran sin och haft lite kul i unga år och det resulterade i en "Såkandegå"! :angel:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Kl

Jag hade för några år sedan hand om en söt liten häst vid namn Banana Joy, hon kallades för bananen... F.d. travare såklart! ;)

På tal om människonamn på hästar, har jag mött Otto, Oskar, Emil, Carina, Nina, Greta och Pelle. De jag kommer på såhär på rak arm, säkert nån mer.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

... och jag kunde ju inte låta bli att kika in där och hittade en ponny vid namn Mormors Megamusen! *dog lite*
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag vet en häst som kallas för Snorren, inte jätte fint smeknamn dock

Ehm... Min hovslagare heter Snorre...
Ja, han heter så, han är döpt till det av sin mor. Hon gillade nog inte honom alls.

Förlåt om det var off topic men det är ju ganska roligt :angel:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Haha, vilken härlig tråd :D

Finns även en travare som heter "MenGretaDå" :p

Min syster förra häst hette K.carrot och kallades för Moroten eller Carro :)
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

*KL

På skolan hade vi en häst som hette Hållidej. (Håll i dej) :D
Vi hade även en Street Sweeper.

Hos min hovslagare hade de en häst som hette Snopp-Olle. :o
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 988
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 759
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
808
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
927
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp