Bukefalos 28 år!

Pinsamma saker man gjort

Kanske inte direkt pinsamt för mig, men väldigt awkward stämmning....:p

Hade varit och tävlat, och på vägen hem skulle vi stanna till och äta på Donken. Detta var tidig eftermiddag, och merparten av både gästerna och personalen var ungdomar i ca. min ålder. Som troligtvis aldrig sett någon i brun/rosa mini-frack, vita ridbyxor och svarta ridstövlar tidigare......:D :angel:
Kan säga som så att jag kände mig rätt så uttittad där....
 
jag satt vid mittdörren och en påtänd kille kom på med en stor, skällig, morrande hund som verkade "aggressiv" och killen verkade ha noll koll på den.
Det där påminner mig om när jag satt på Donkens uteservering och käkade och ett par ur ett "ganska" ökänt kriminellt gäng kom och satte sig vid bordet bredvid med en "morrande" stor rottis. Folk flyttade sig långt bort, rottisen flyttade sig också,,,,,,,,upp i mitt knä halvvägs. :love:
Nu är det ju så att rottisar gärna "morr-pratar" men det kan ju inte folk som inte är vana veta och dom "ökända" kriminella är ganska harmlösa mot vanligt folk, jag är iallafall inte ett dugg orolig eller rädd för dom.:)


Pinsamheter var det ja, när jag jobbade på svinfarm kom jag på lite sent "fan också, jag måste ju byta tank och på systemet innan dom stänger" (vi körde med lastväxlarsystem och hämtade svinmat vid en livsmedelsindustri) så av med stövlarna, på med träskorna, in i traktorn och iväg. Byta från overall till andra kläder fanns inte tid till och eftersom det här var dagen innan midsommarafton så var det ju viktigt att hinna till systemet innan dom klappade igen för helgen. Inne på systemet kände jag "doften" av overallen, tydligen stank jag så mycket att jag fick gå före i kön, :o gissa om stadsborna som inte var vana flyttade sig LÅNGT bort,,,,,,,och vad dom glodde surt. :angel: :laugh:
 
Åh, jag har två egna historier jag måste dela med mig av men först måste jag hänga ut min syster :D På tal om att hälsa på kändisar. Och att min syster är helt otrolig på att göra pinsamma saker. (Hej syster, om du läser detta! :D)

Hon bodde i Sthlm för ett par år sen och skulle åka buss hem från jobbet på kvällen. Sitter och lyssnar på musik i godan ro. En kille sätter sig på platsen bredvid och säger Hej. Hej hej, säger min syster och upptäcker till sin fasa att det är Alexander Skarsgård! Hon försökte såklart spela cool och titta ut genom fönstret, men kunde inte låta bli att stirra på honom genom spegligen i fönstret. Varpå han log och vinkde till sin egen spegelbild (och henne) och fnissade lite. :D

Samma år är hon ute och powerwalkar med stavar längs Söder Mälarstrand och lyssnar på peppig musik. Hon ser en stilig karl komma gående mot henne och hon tänker att hon ska gå lite extra snyggt. Ni vet, vicka lite på höfterna till musiken och känna sig allmänt attraktiv. Till saken hör att min syster är en av världens klumpigaste människor. Mitt i den snygga powerwalken lyckas hon trassla in benen i en av stavarna och rasar i backen. Opp igen fort som ögat, för att se att den snygga, nu leende, mannen är Måns Zelmerlöw.

Jag har gjort en liknande grej, jag har säkert berättat detta förut men here goes:
Hade jobbat en låååång svettig äcklig dag och hade fortfarande stallkläderna på mig. Av någon anledning tog jag mig in till centrum (kanske skulle träffa nån kompis, jag kommer faktiskt inte ihåg). Strosar förbi ett café och slänger en blick in genom "skyltfönstret". TVÄRSTANNAR. För där sitter han, mina drömmars man, Noel Fielding! Jag står kvar och stirrar så länge att han vinkar till mig. Jag ler och vinkar tillbaka, sen kommer jag på vad jag håller på med och försöker gå därifrån lite nonchalant men ändå jättefort... Det här är alltså min stora idol, modeikon och största kändiscrush sedan jag lyssnade på Hanson.
Vi blev inte ihop. Konstigt.


En annan gång var jag ensam i stallet på en lunchrast. Sitter och äter nån äcklig färdigmat i sadelkammaren och ser ut på stallplanen. Det kommer två män gående, som glatt öppnar "tillträde förbjudet"-grinden och går omkring och börjar störa hästarna när de käkar. Jag suckar, för det brukar hända ganska ofta att man får be folk respektera att stallet inte är allmänt område och att hästarna behöver lugn och ro. Går fram till dem och frågar lite trött och säkert snorkigt om jag kan hjälpa dem? Den ena säger att nä, vi bara tittar lite. Då försöker jag förklara att det är tyvärr inte tillåtet osv... Han börjar skruva lite på sig och säger att jo, alltså, det här är en stor givare till gårdens välgörenhet. Det var ju lite pinsamt tyckte jag. Sen tar den andra mannen mig i hand och frågar hur det står till och då ser jag att det är Sir Ian McKellan. VAD ÄR ODDSEN?!?! Efter att ha utbytt artighetsfraser skyndar jag mig tillbaka till sadelkammaren och gömmer mig bakom dörren tills de går därifrån.
 
:pAlltså det här var så jäkla skämmigt när det hände, men nu blir jag full i skratt bara jag tänker på det! :p

Hur som helst, det var tidig 20-års ålder, jag hade dejtat en kille ett tag och var sådär lite nykär. Vi hade inte gjort "det" än, men den här kvällen skulle jag sova hos honom och jag trodde att nu skulle det ske liksom! :p Hade med mig min hund (bara det att vi kommit så långt så han fick träffa min hund liksom! :p) för jag skulle ju bli kvar där över natten.

Eftermiddagen och kvällen flöt på bra, vi åt god mat och han fjäskade massor för hunden men massa godsaker. När vi tillslut la oss så låg vi och pratade om allt och inget, pussades lite och sånt. Sen blev det ju mer och mer liksom, och bägge var ju jättesugna. När vi nästan är där, då börjar hunden pipa där han sitter. Jag hör det, men försöker liksom tänka bort det. Vi fortsätter iaf och pipet blir mer till ylande. Nu går det liksom inte att tänka bort det längre, så vi bägge stannar upp liksom, medans hunden fortsätter sjunga. Jag säger åt han att gå ut, då blir han tyst så vi fortsätter, då börjar han sjunga igen. Nu är ju halva grejen förstörd, och vi tänder lampan för att kolla så det inte är något fel på hunden. Då möts vi av två klotrunda ögon och busig blick, svansviftningar och en BRAKSKIT!!!!!! O_o:nailbiting::banghead: Det var verkligen så det smattrade i korkmattan! Och lukten som följde. :yuck:

Det blev inget ligga den kvällen, och vid nästa besök skaffade jag hundvakt... :meh:
 
I matbutiken tidigare ikväll:

Jag och pappa var och handlade, när jag bestämde mig för att "gå lite i förväg" och titta ut något gott bröd. När jag smet iväg var pappa själv iväg och hämtade något - m.a.o han såg inte mig smita iväg. Så stod jag i godan ro i brödhyllan när jag plötsligt hörde "DRESSYRTJEJEEEN!!! VAR ÄR DU NÅGONSTANS???!!!!" För en sekund hann jag tänka "wtf är detta?! O.O" för att i nästa dito höra "Hon är här!!" bakom min rygg. Då var det en gammal gymnasiekamrat som visst stod bakom mig. :o :o :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Och tack pappa för att du skämde ut mig :arghh: - Jag är faktiskt 19 år, jag behöver inte hållas i koppel :wtf: :grin:
 
Jag brukar oftast bara tänka "Ähh den bjuder jag på" när något pinsamt händer men här om veckan hände faktiskt något lite småskumt. Stod och väntade på tåget när en liten gubbe kom fram och frågade när tåget skulle gå. "Om tio minuter" svarade jag artigt. "Jaha. Då kanske jag ska passa på att hälsa lite på dig då. Goddag goddag, goddag goddag" och sen knep han tag i min hand SKITHÅRT och jag blev typ så förvånad/chockad så jag typ ryggade iväg jättefort :D:o det måste ha sett skitroligt ut! :p
 
Kanske inte direkt pinsamt för mig, men väldigt awkward stämmning....:p

Hade varit och tävlat, och på vägen hem skulle vi stanna till och äta på Donken. Detta var tidig eftermiddag, och merparten av både gästerna och personalen var ungdomar i ca. min ålder. Som troligtvis aldrig sett någon i brun/rosa mini-frack, vita ridbyxor och svarta ridstövlar tidigare......:D :angel:
Kan säga som så att jag kände mig rätt så uttittad där....

Jag tycker nog att de flesta McD-besökare borde ha sett ryttare tidigare. Varje gång jag besöker McD utanför innerstan så är det någon besökare i ridkläder :)
 
Jag tycker nog att de flesta McD-besökare borde ha sett ryttare tidigare. Varje gång jag besöker McD utanför innerstan så är det någon besökare i ridkläder :)

Ja, tycker jag med! Och det här var liksom inte "Donken Zinkensdamm" heller, utan "Donken på Bonnvischan i Södermanland". Men nepp. De hade uppenbarligen aldrig sett en person i ridkläder :nailbiting:Börjar faktiskt undra om man kunde räkna antalet ggr de varit utanför sin ytterdörr, på ena handens fingrar? :grin:
 
Jag har gjort en liknande grej, jag har säkert berättat detta förut men here goes:
Hade jobbat en låååång svettig äcklig dag och hade fortfarande stallkläderna på mig. Av någon anledning tog jag mig in till centrum (kanske skulle träffa nån kompis, jag kommer faktiskt inte ihåg). Strosar förbi ett café och slänger en blick in genom "skyltfönstret". TVÄRSTANNAR. För där sitter han, mina drömmars man, Noel Fielding! Jag står kvar och stirrar så länge att han vinkar till mig. Jag ler och vinkar tillbaka, sen kommer jag på vad jag håller på med och försöker gå därifrån lite nonchalant men ändå jättefort... Det här är alltså min stora idol, modeikon och största kändiscrush sedan jag lyssnade på Hanson.
Vi blev inte ihop. Konstigt.


En annan gång var jag ensam i stallet på en lunchrast. Sitter och äter nån äcklig färdigmat i sadelkammaren och ser ut på stallplanen. Det kommer två män gående, som glatt öppnar "tillträde förbjudet"-grinden och går omkring och börjar störa hästarna när de käkar. Jag suckar, för det brukar hända ganska ofta att man får be folk respektera att stallet inte är allmänt område och att hästarna behöver lugn och ro. Går fram till dem och frågar lite trött och säkert snorkigt om jag kan hjälpa dem? Den ena säger att nä, vi bara tittar lite. Då försöker jag förklara att det är tyvärr inte tillåtet osv... Han börjar skruva lite på sig och säger att jo, alltså, det här är en stor givare till gårdens välgörenhet. Det var ju lite pinsamt tyckte jag. Sen tar den andra mannen mig i hand och frågar hur det står till och då ser jag att det är Sir Ian McKellan. VAD ÄR ODDSEN?!?! Efter att ha utbytt artighetsfraser skyndar jag mig tillbaka till sadelkammaren och gömmer mig bakom dörren tills de går därifrån.

Åh, jag blir så avundsjuk. Jag älskar också Noel Fielding (och lyssnade förresten också på Hanson förr i världen). För att inte tala om Sir Ian Mckellan, sen vill jag minnas att du har skrivit något om Matt Smith också? Det är lite skitsamma om du tyckte att det var lite pinsamt, det är ändå mer en "jag mötte lassie" än något pinsamt :D
 
Åh, jag blir så avundsjuk. Jag älskar också Noel Fielding (och lyssnade förresten också på Hanson förr i världen). För att inte tala om Sir Ian Mckellan, sen vill jag minnas att du har skrivit något om Matt Smith också? Det är lite skitsamma om du tyckte att det var lite pinsamt, det är ändå mer en "jag mötte lassie" än något pinsamt :D

Mjaaaa men Ian McKellan var ju pino på riktigt. Jag blev mobbad av mina kära kollegor i typ ett år efteråt, "ååååh remember that time when you tried to throw Gandalf off the yard?!?!?!" :D
(På tal om Noel Fielding, en gång mötte jag Julian Barratt precis utanför min dörr!!! Då dog jag också, men i smyg, så det var inte pinsamt :))

Ja, Matt Smith har jag med träffat men då var jag beredd på det så gjorde vad jag vet inte bort mig. Så det är en Lassie :) (vilket minne du har!!)
 
Mjaaaa men Ian McKellan var ju pino på riktigt. Jag blev mobbad av mina kära kollegor i typ ett år efteråt, "ååååh remember that time when you tried to throw Gandalf off the yard?!?!?!" :D
(På tal om Noel Fielding, en gång mötte jag Julian Barratt precis utanför min dörr!!! Då dog jag också, men i smyg, så det var inte pinsamt :))

Ja, Matt Smith har jag med träffat men då var jag beredd på det så gjorde vad jag vet inte bort mig. Så det är en Lassie :) (vilket minne du har!!)

Haha, okej då. Lite pinsamt kanske. Men mest bara roligt!

Och såklart kommer man ihåg att man läst det, när man gillar honom som Dr Who! :D
 
Jag är osäker på om jag yttrat samma berättelse här förut, men vi kör på ändå.

För kanske tre år sedan drog jag med mig min dåvarande pojkvän till stallet. Jag ville väldigt gärna att han skulle se stället jag var på, och träffa hästen som jag brukade rida på. Göra ett gott intryck helt enkelt. Tyvärr har jag den irriterande tvångstanken att jag måste kissa innan jag ska rida, och det fanns ingen toalett vid stallet så det var att springa bakom "knuten" eller snarare ensilagebalar som var vid knuten. Det hade väl inte varit en så stor grej om det inte vore för att precis när jag graciöst hukade mig ned för att kissa, så sprang stallkatten som en missil mellan mina ben! JAG KISSADE ALLTSÅ PÅ KATTEN. Skrattade så jag höll på att dö, mitt ex som såklart inte såg det hela (tack och lov!) trodde att jag skadat mig för jag lät så konstigt. Jag vet inte om det gjorde ett så bra intryck att vimmelkantigt stappla fram och säga "HAHAHA. Jag kissade på katten!!!!"
 
Jag är osäker på om jag yttrat samma berättelse här förut, men vi kör på ändå.

För kanske tre år sedan drog jag med mig min dåvarande pojkvän till stallet. Jag ville väldigt gärna att han skulle se stället jag var på, och träffa hästen som jag brukade rida på. Göra ett gott intryck helt enkelt. Tyvärr har jag den irriterande tvångstanken att jag måste kissa innan jag ska rida, och det fanns ingen toalett vid stallet så det var att springa bakom "knuten" eller snarare ensilagebalar som var vid knuten. Det hade väl inte varit en så stor grej om det inte vore för att precis när jag graciöst hukade mig ned för att kissa, så sprang stallkatten som en missil mellan mina ben! JAG KISSADE ALLTSÅ PÅ KATTEN. Skrattade så jag höll på att dö, mitt ex som såklart inte såg det hela (tack och lov!) trodde att jag skadat mig för jag lät så konstigt. Jag vet inte om det gjorde ett så bra intryck att vimmelkantigt stappla fram och säga "HAHAHA. Jag kissade på katten!!!!"

Tja, INTRYCK gjorde du ju iaf! :rofl: Stackars kisse :D
 
skulle ut och rida och fick akut magras. Hade typ 100 meter till träden började och det tryckte på så mycket så jag fick vackert skritta dit fram. Hade jag ens försökt trava så hade jag skitit ner mej. Möter en snubbe och tänker att han ska väl rakt fram. Jag svänger av och kastar mej in bland träden med kusen i släptåg. Får ner byxorna och sätter mej inte långt från stigen bakom en gles gran. Då kommer den här snubben som jag red förbi. Han måste ha undrat vart ryttaren tog vägen och varför det stod en häst inne bland träden. Trodde jag skulle dö. Det luktade som om nån hade dött i alla fall :turd::devil:
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 906
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp