Placering Avd B?

S

shampiz

För ett par veckor sedan när jag var på lokaltävlig så var det inga bland unghästarna (Avd B) som red felfritt, så de hade då en placering bland dem. När jag frågade domaren detta sa hon att mangjorde så om ingen red felfritt. Och jag frågade henne om det var nytt i TR. Så har det alltid varit sa hon.
Igår var jag på hopptävlingar igen och såg i startlistan skulle bli preliminärt 4 placeringar i Avd B.
Jag trodde att avdelning B endast var en Clea Round och inte räknades som tävling. Någon som vet om man ändrat detta eller om det bara är jag som missuppfattat detta hela tiden? :confused:
 
Avd B är INTE Clear Round utan bedömning A (OM det nu heter så nuförtiden, hänger inte med i nya reglementet eftersom jag inte tävlat de senate åren)
Detta innebär att samtliga "med minst lika antal fel" förklaras som likaplacerade ettor osv, dvs utan att man tar hänsyn till tiderna (såvida man är inom maxtiden).

Är det preliminärt 4 plac i avd B så kan det innebära 8 ettor om 8 är felfria, eller 4 st placerade med olika felpoäng, precis osm vanligt...
 
Är det kanske olika för ponny och häst, för jag vet att när jag varit på ponnyhoppningar så har ungponnier fått Clear Round rosetter i avd B, medans dessa två som jag nu varit på är hästhoppningar?
 
Nej, det ska inte vara olika mellan ponny o häst.
Det ska inte heller vara "clear round-rosetter" utan antingen blågula (om ettor, annars enligt de färger som gäller osm vanligt vid placering) eller "unghästrosetter" = lilavita.
 
Bara en liten rättelse.
Unghästrosetter behöver inte vara lila-vita längre.
De kan vara blå-lila (det har vi, och jag tycker de är jätte fula faktiskt), röd-vita eller lila-vita. Kan hända att de är ännu fler färger de får ha... :)
 
:D Jag sa ju ovan att jag inte är helt uppdaterad... :D
Men nån Clear Round är det inte, i vilket fall som helst...
 
Jag är fått blå-vita, grön-vita, lila-vita och helvita när jag startat avd. B, dock aldrig någon blå-gul, blå osv...
Har inte brytt mig så mycket om rosetten, dels får ju hästägaren rosetterna, dessutom var det ju unghäst, så jag såg det som träning......
 
Men jag har fått placering avd B på 4 fel fastän att nån gått felfri. Tror arrangören kan bestämma att visst antal ska bli placerade...?
 
Nej, men antalet starter gör att det ska vara tex 5 placerade och det bara är två felfria så blir även 4:a felarna plaseervade.
 
På våra tävlingar så får ALLA felfria unghästar komma in på prisutdelng.

Skulle rosettutdelningen på unghästar vara lika som på vuxenhästarna eller?? Alltså 25% placerad
 
Ja, antal placeringar räknas lika som i avdelning A, men eftersom det är bedömning A så blir ju alla "nollorna" likaplacerade på första plats.
 
Ja, antalet placerde ska gå efter TR, sen kan det bli många fler eftersom inte tiden räknas utan bara felen och alla med lika fel blir likaplacerade ovsett tid.
 
Och vad är det för fel på våra blå-lila om jag får fråga? Jag tycker de är jääääääääätttttttesnygga.

Ja,ja, du behöver ju inte drabbas av de iallafall eftersom du inte rider unghäst, hihi
:p

/Lisa
 
Är det inte så att avd. B ändrar bedömning från A till Clear Round om den inte utgör en hel klass? De ggr som det är färre än 3 startande har det gällt att ekipaget ska gå nolla för att få rosett, eftersom att TR tydligt anger 3 som gränsen för en klass, samtidigt som det också står att avd B alltid ska finnas.
Våra domare/överdomare brukar iaf göra så...
 

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
30 727
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 178
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hej avdelningen för dumma frågor :) Jag vill starta en lokal hopptävling snart och då helst hoppa avdelning B pga mina nerver. Det finns...
Svar
4
· Visningar
2 223
Senast: Lady_S
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp