Planer år 2022!

Vågar knappt skriva mina mål.. :angel:

Förutom att hålla sig friska o såna självklara mål så har jag ganska högt flygande mål. Alla känns rimliga, om vi bara kommer iväg på alla utställningar som vi har planerat.

Bira:
CIE
Svensk champion
Dansk champion
Litauisk champion
Lettisk champion
Estnisk champion
Baltisk champion
Få valpar

Toddy:
Svensk champion
Norsk champion
Dansk champion
Finsk champion
Litauisk champion
Estnisk champion
Lettisk champion
Baltisk champion
Ta sina första CACIB

Vinna:
CIB
Finsk champion
Dansk champion
Lettisk champion
Litauisk champion
Baltisk champion

Nike:
Litauisk juniorchampion
Estnisk juniorchampion
Lettisk juniorchampion
Baltisk juniorchampion
Ta sitt första CACIB
RLD N
SE VCH
Röntgas
Göra BPH
 
Vågar knappt skriva mina mål.. :angel:

Förutom att hålla sig friska o såna självklara mål så har jag ganska högt flygande mål. Alla känns rimliga, om vi bara kommer iväg på alla utställningar som vi har planerat.

Bira:
CIE
Svensk champion
Dansk champion
Litauisk champion
Lettisk champion
Estnisk champion
Baltisk champion
Få valpar

Toddy:
Svensk champion
Norsk champion
Dansk champion
Finsk champion
Litauisk champion
Estnisk champion
Lettisk champion
Baltisk champion
Ta sina första CACIB

Vinna:
CIB
Finsk champion
Dansk champion
Lettisk champion
Litauisk champion
Baltisk champion

Nike:
Litauisk juniorchampion
Estnisk juniorchampion
Lettisk juniorchampion
Baltisk juniorchampion
Ta sitt första CACIB
RLD N
SE VCH
Röntgas
Göra BPH
Vilka blivande mästarchampinjoner! :heart
 
1. Är röntgen
2. MH
3. Träna mot IGP1 för att vara klara för ett BH-prov mot hösten.
4. Tävla, skiter i vad men jag behöver få in tävlingsrutiner. Lite sugen att starta Appellen i Söket om vi får kontroll över skallet, alla uppskattar inte en Schäfer som skallmarkör . 🤷‍♀️
 
Flyttar målet om viltspårschampionat för Chess till 2022. Två ettor kvar och det borde vi kunna få till under våren :) Sen har jag inga mer sådana mål mer henne utan vi ska fortsätta spåra och utveckla och variera så hon ska kunna funka vid skarpt eftersök vid behov.

Cindy, lilla strävhåriga taxtiken som nu är 6 månader och precis kommit på att rådjur är roliga att driva :love: Målen med henne är att börja jaga på allvar till hösten och förhoppningsvis starta några prov och även utställning (tyvärr, gillar inte utställningar) då målet är att hon ska bli jaktchampion. Om det blir championat 2022 eller 2023 det får vi väl se. Under våren när det inte är jaktsäsong kommer hon få spåra och gå anlagsprov. Kanske kör på mot championat direkt på henne när jag ändå håller på med Chess. Vi får se helt enkelt :)

Viktigast är att vi ska ha roligt!
 
Ivar
* Sätta jaktchampionatet
* Gå praktiska eftersöksprovet
* Fortsätta träna på hantering, framförallt av främmande människor
* Ställa ut på officiell utställning (har gjort två exteriörbedömningar, men behöver resultat nu när han är över 2 år
* Bonus - utställningschampionat

Kryza
* Röntga höfter
* BPH
* Sätta grundläggande viltspårproven, både anlag och VCH
* Prova på en inoff. utställning eller exteriörbedömning
* Bonus - Spika hennes sittmarkeringar vid skottplatser
* Bonus - Sätta Rovdjursspåret också
 
Mitt främsta mål för 2022 är att snart ettåriga Peggy ska göra sina hälsotester i januari. Blir de bra (man kan ju bara hoppas...) så är planen att avsluta 2022 med att para henne.
I övrigt så ska väl Peggy anmälas till någon utställning, kanske ett BPH och även hennes mamma Pinglan ska anmälas till någon utställning.
peggy_211201.jpg
 
Grunden för mina årliga mål är de övergripande målen jag har som ansvarig människa i mina hundars liv, om hälsa, glädje och välbefinnande. Så de årliga målen kan kan verka väldigt prestationsinriktade.
Vilket de är också 😊 Men de är inte så kravfyllda som det ser ut, målen är mer riktning än absoluta nivåer för mig.

För storasyster gäller rallylydnadens mästarklass, att bli champion.
Vi ska klara titeln i lydnadens startplats och starta klass 1. På träning ska vi göra oss klara för klass 2.
Jag vill gå en kurs i specialsök med henne och jag ska bli bättre på att lägga spår regelbundet. Tänker inte starta brukset i år, men förhoppningsvis längre fram.

Lillasyster ska gå tävlingsförberedande valpkurs och introduceras till våra regelbundna träningar i rally och lydnad. Eventuellt kommer jag testa starta henne i något av de grenarna till hösten men det beror helt på hur redo hon känns. MH och röntgen ska göras i höst. Hon ska även få prova på spår och lite grunder till brukset, som budföring och uppletande.

Själv ska jag bli bättre på att planera och utvärdera vår träning!
 
Har inte så värst högtflygande mål för hundarna då de är pensionär eller sjukpensionärer mest.

Vad det gäller Ebun hoppas jag på att vi ska få hennes kropp och ffa rygg att må ännu bättre. Vi är på god väg men det kan bli bättre!
Wisslan är pensionerad från brukset pga (avläkt) skada så vi satsar på rallyn och viltspår. Målet är titel i nybörjarklass och iaf starter i fortsättning. Och jag vill iaf prova ett anlagsprov och självklart hoppas jag på godkänt så vi kan testa oss på öppenklass också.

Jag ska tydligen inte ligga på latsidan för om allt går enligt planerna ska jag både påbörja en beskrivarutbildning (för MH) och jägarexamen 🙈😁
 
Planerna är samma som förra året dvs hoppas att vi kommer tillrätta med magproblemen. Har provat otaliga fodersorter, som ser ut att funka inledningsvis för att sedan resultera i att magen rasar efter några månader till synes oberoende av foder. Vi verkar aldrig komma ifrån kortinsonbehandlingen heller.

Nu har magen rasat lagom till jul så natten har tillbringats med att torka bajs och kräks, inlett juldagen med nödmedicinering med Losec och ökad dos kortison i väntan på att det ska bli vardag så vår veterinär är i tjänst... Tur det fanns några flaskor Oralade i beredskap och rismjöl i skåpet så vi kanske kan hålla oss flytande, bokstavligt talat.

Med andra ord har 2021 varit exakt som 2020 och delar av 2019... inte en enda kurs har vi gått heller eftersom vi aldrig kommer så långt till att hitta nåt godis vi kan använda oss av, och min motivation har ärligt talat gått i ide. Tur hund nöjer sig med lite. God Jul liksom.
 
Året börjar verkligen ta slut så hög tid att sammanfatta tänker jag så aktualiserar den här tråden igen 😁

Ja, vilken rolig påminnelse!

Grunden för mina årliga mål är de övergripande målen jag har som ansvarig människa i mina hundars liv, om hälsa, glädje och välbefinnande. Så de årliga målen kan kan verka väldigt prestationsinriktade.
Vilket de är också 😊 Men de är inte så kravfyllda som det ser ut, målen är mer riktning än absoluta nivåer för mig.

För storasyster gäller rallylydnadens mästarklass, att bli champion.
Vi ska klara titeln i lydnadens startplats och starta klass 1. På träning ska vi göra oss klara för klass 2.
Jag vill gå en kurs i specialsök med henne och jag ska bli bättre på att lägga spår regelbundet. Tänker inte starta brukset i år, men förhoppningsvis längre fram.

Lillasyster ska gå tävlingsförberedande valpkurs och introduceras till våra regelbundna träningar i rally och lydnad. Eventuellt kommer jag testa starta henne i något av de grenarna till hösten men det beror helt på hur redo hon känns. MH och röntgen ska göras i höst. Hon ska även få prova på spår och lite grunder till brukset, som budföring och uppletande.

Själv ska jag bli bättre på att planera och utvärdera vår träning!
Året har i mycket följt plan och vi har uppnått flera av målen 🙏🌟🐶
🌟 Storasyster är rallychampion
🌟 Hon har klarat titeln i lydnadens startklass och vi har debuterat i 1.an med uppflyttningspoäng. Vi tränar på för att så småningom ta oss till 2.an.
🌟 Vi har inte gått någon kurs i specialsök, men hittat en träningsgrupp så nu tränar vi regelbundet. Har anmält till en kurs i vår i stället.

🌟 Lillasyster har gått Bästa Starten-kurs och valpkurs inför agility.
🌟 Hon har nu egna pass på våra lydnadsträningar och hänger även med på rallyträningarna, men vi är inte så momentinriktade ännu.
🌟 Hon har gått en kurs i personspår.
🌟 Hon är också med och tränar specialsök i träningsgruppen.
🌟 Har gjort MH, ska röntgas nu i december.
🤣 Hon är inte redo för start i någon gren alls än.

🌟 Jag är periodvis bra på att planera och utvärdera vår träning, periodvis tappar jag det helt.
😳 Jag har definitivt inte blivit bättre på att lägga spår. Tycker inte det är tillräckligt kul helt enkelt och är nöjd med att de får nosaktivering genom specialsöket.
 
Mina egna mål gick mycket åt helvete, förutom att valpis lärde sig mer än väntat och visade sig vara mer fantastisk än vad som gick att föreställa sig. Hon har också fått jaga trasa, fått något godkänt lopp på lure coursing så att vi förhoppningsvis kan slutföra licensen till våren. BPH får vi också ta nästa år eftersom det inte dök upp några möjliga tillfällen för oss den här hösten.

Ebrah klarade också sitt mål med att springa lite på LC, det var verkligen lite, men lure coursing-champion blev hon med strålande poäng och den gången även best in field. Hon har också varit fantastisk med Lily och är så lycklig i Lilys sällskap.

Nästa år kan nog bli ett bra år.
 
Mål nummer ett är att ta rallylydnadschampionatet under nästa år. Mål nummer två är att ta Htm2-titeln. Båda borde vara möjliga, men det viktigaste är att ha kul när vi tävlar.
Vi tog inte rallylydnadschampionatet trots många starter, frestelsen ställde till det för oss flera gånger. Och vi är helt enkelt inte stabila på den nivån. Men vi har ett godkänt resultat i alla fall.

Vi tog Htm-2-titeln och som bonus även freestyle-1.

Och vi har haft kul!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
570
Senast: Takire
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Tonto
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 938
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp