Planritningar utomlands?

Lite generaliserande. När jag hade sambo hade vi första året en 90cm säng, sedan 140 i ett par år och tillslut landade vi på 160. Tycker 160 är stort för två personer.
Nu har jag 120 och det fungerar bra till två personer också.

Jo, men håller med @parellikusken
Hade 180 med mitt ex, det var väldigt stort för två personer (vilket var gött). Har 140 nu när jag bor själv, men det går fint att sova två pers där med
Det beror väl på hur nära man vill sova. I en 90-säng får man ju sova varandra. :D
 
Nån gång såg jag att några klagade på att det kändes för mycket som ett hem. De ville ha semesterkänsla...vad nu det innebär. Ta in på hotell då, kände jag.

Sambon och jag smådrömmer lite om att flytta till varmare breddgrader när ungarna flyttar hemifrån (den äldsta är knappt 3, så det dröjer nog :p) och tycker det är kul att se vad man kan få för olika budgetar.
Det där har jag oxå reagerat på men tror det beror på att möbler och styling påminner dem om hemma och de är helt lost på hur man stylar ett rum/boende.

Ganska så många verkar ju söka en "turn key" lösning och vill inte göra någonting, och ratar ju bostäder som kanske bara behöver ett lager färg för att gå från ordinärt till WOAW 😏
 
Det kanske har nämnts, men jag tycker ofta att rummen, som ju ofta är små (har nämnts), är möblerade med stora stora möbler, ofta stora soffor i läder. För mig blir det sådan obalans i rummet; litet rum men stora möbler. Och ofta lite för mkt möbler.
 
Det där har jag oxå reagerat på men tror det beror på att möbler och styling påminner dem om hemma och de är helt lost på hur man stylar ett rum/boende.

Ganska så många verkar ju söka en "turn key" lösning och vill inte göra någonting, och ratar ju bostäder som kanske bara behöver ett lager färg för att gå från ordinärt till WOAW 😏


Aaargh, det ar ju det absolut varsta, nar de typ letar semesterboende i Spanien, och sa blir det helt entusiastiska over ett kargt stenrum med stengolv och inga gardiner, vaxter eller tavlor pa vaggarna, och typ 2 barstolar och en trakig soffa, pa sin hojd en liten matta?
 
Aaargh, det ar ju det absolut varsta, nar de typ letar semesterboende i Spanien, och sa blir det helt entusiastiska over ett kargt stenrum med stengolv och inga gardiner, vaxter eller tavlor pa vaggarna, och typ 2 barstolar och en trakig soffa, pa sin hojd en liten matta?
Eller dissar det dom tycker är ett perfekt boende för att det tar 15 minuter att GÅ till stranden.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
760
O
Övr. Hund Småbarn kan vara rätt besvärliga när dom är små, men jag visste inte att så är det också med hundvalpar. jag har endast ägt katter...
Svar
16
· Visningar
5 682
Senast: Fidelin
·
Övr. Hund Har ngn läst denna??Varje gång jag läser den börja jag gråta...usch jag är så känslig:p ngn mer som är...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: Albatross
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp