Plantera salix

R

rosaful

Har tankt att i narheten av min damm plantera salix viminalis. Jag har en vision om att det ar latt att plantera salix och att de snabbt vaxer.... Kommer det att vara nodvandigt att satta dem i ny jord/kompost..? Min tanke var fran borjan att satta dem direkt i befintlig jord ar det alltfor optimistiskt kanske? :) Och hur langt ner maste jag satta mina sticklingar?

Har insett att jag med lite hjalp kanske kan undvika en mojlig planteringskatastrof;)
 
Sv: Plantera salix

Jag tog en lång salixpinne och klippte den i ca 30 cm långa bitar. Stoppade ner bitarna nån decimeter i jorden och vattnade. Det växer som sjutton! :laugh:
 
Sv: Plantera salix

Har tankt att i narheten av min damm plantera salix viminalis.

Om det är en konstgjord damm kan trädets rötter ta hål i dammduken, och just salix sprider sig ganska explosivt.

Därför- köp en stor frostsäker kruka och gräv ner i marken och plantera salixen i den...det håller rötterna någotsånär på ett ställe!

/KT
 

Liknande trådar

Hundhälsa Da jag fatt flera privata forfragningar hur saret utvecklar dig tankte jag att det kanske kunde vara interessant for manga har att se...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: hastflicka
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Inglorion
·
Hundhälsa Jag har hort mig for med lite vanner, men ingen verkar riktigt ha nagon storre kunskap om saken. Darfor vander jag mig till er kloka...
Svar
18
· Visningar
3 065
Senast: Lizah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp