Plastgran- hiss eller diss.

Hiss!
Köpte en jättefin plastgran för några år sedan och gillar den massor! Det är en lite dyrare variant och är sjukt fin! Mkt tätare och finare än riktiga granar, ser inte plastig ut heller.

Plastgranar finns ju i så många varianter, man behöver ju inte köpa en billig ful sak.
Aha! Kommer du ihåg var du köpte?
 
Jag har aldrig haft gran sen jag flyttade hemifrån för en himla massa år sen, men har börjat tänka på det de senaste åren att jag vill ha en. Kommer satsa på en fin plastgran, orkar inte med barren och hanteringen av äkta gran, även om jag egentligen tycker det ska vara äkta gram.
 
Jag vill ha riktig gran med riktig grabbigt! Vi kommer välja en själv i skogen här och ta hem(med lov av markägare). Det tycker jag är kul!

Har dock en liten fuskminigran i kontorets fönsternisch.
Den luktade unket efter legat magasinerad. Så den badades i badkaret med duschkräm. Det luktar nu alltså vanilj och honung. Inte så juligt direkt. :laugh:
50D1C007-580C-41E9-94C3-EAB3612DDC76.jpeg
 
Jag är uppvuxen med plastgran pga överkänslig bror. Vi hade riktig de första åren. Jag har plastgran nu, en liten vit. Gillar att jag kan klä den nu utan att den blir naken till jul, slipper leta varje år och har jag inte lust att ta upp den något år så ligger den fint i lådan i förrådet och väntar på ett bättre år.
 
Jag vill ha riktig gran med riktig grabbigt! Vi kommer välja en själv i skogen här och ta hem(med lov av markägare). Det tycker jag är kul!

Har dock en liten fuskminigran i kontorets fönsternisch.
Den luktade unket efter legat magasinerad. Så den badades i badkaret med duschkräm. Det luktar nu alltså vanilj och honung. Inte så juligt direkt. :laugh:Visa bifogad fil 22342
Du borde tagit någon av dessa pumptvålar som finns att få med jullukter istället ;). Pepparkaka eller äpple och kanel kanske? :)
 
Diss absolut! Ska det vara gran ska det vara äkta! Älskar att vakna och gå in i vardagsrummet och se granen! Och doften! Nu är jag dock inte strikt med att det ska vara ”gran” utan en fin kungsgran som doftar gott/gran går super. Det ska vara en ”Kalle Anka” gran helt enkel (snygg form, tätt med grenar etc.) - att väljs gran tar tid och är en viktig process :D.
 
Brorsan var allergisk sedan liten så vi hade vackert plastgran. Väldigt praktiskt sedan vi barn växte upp en bit. De senare åren tog vi aldrig av ljusen eller monterade ned eländet eller något, utan drog helt enkelt ett påslakan över och förvarade stående i förrådet till nästa år. :idea: Tror mor och far gör likadant nuförtiden. Smidigt och smärtfritt!
Fast vi var aldrig jättejuliga av oss tror jag.
Däremot var det familjeutflykt att åka ut med traktorn och hitta en trevlig tall att ha framför farstubron och pynta med ljus och hänga fågelbordet i. :)
 
Jag vill både hissa och dissa! Hiss för att det är praktiskt och man slipper barr och kånka på en granjävel. Diss för miljöförstöringen, om man inte slår till på en begagnad.

Själv har jag plast. Provade riktig förra året i hopp om att katterna skulle ge fan i att tugga på den... Men fick torka gul spya med barr i :meh: Blir det gran i år så plockar jag helt klart fram plastgranen igen.
 
Diss, ingen gran eller riktig för min del. Jag är dock uppväxt med plastgran, är glad att kunna ge mina barn traditionen riktig gran som vi går ut i (egna) skogen och hugger :love:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 025
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 902
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp