Bukefalos 28 år!

Playstation 2 spelande barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Lejonflickan skrev:
Sen ska sägas att det inte är så mycket våldsammare än många andra spel som fått 12-års gräns, det är bara det att det är lite drogliberalt och dessutom (om man är lite duktig) kommer man så småning om hamna på strippklubbar osv, delvis därför åldersgränsen.

Så moralen är lite sisådär... :crazy:

För att inte tala om att de enda kvinnorna i handlingen (vice city) är prostituerade eller porrstjärnor..
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Elftor skrev:
För att inte tala om att de enda kvinnorna i handlingen (vice city) är prostituerade eller porrstjärnor..

Jupp. Men än så länge tror han att det är flickor som är "BritneySpears-kopior", så han ser till att så ihjäl dom. :devil: Så får man välja, våld eller porr...... :eek:
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Elftor, finns det inga Modesty Blaise-spel ? Med lite halvtöntiga killar i periferin som hjältinnans olika älskare :smirk: ?

Eller egentligen undrar jag om det finns några BRA spel som samtidigt är häftiga nog.



/natti natti önskar Tim som ska lägga sig i sängen, läsa Agent X9 och vara nöjd med att sonen än så länge är för liten för spel :crazy:
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

ankans skrev:
nej nej nej! i gta vice city får man poäng genom att sätta på horor! Jag har haft en jätte despyt med min tioåriga son om detta, spelar själv mycket dataspel men där går fanemej gränsen!
Ja just. Det var den som pojkarna fick gå tillbaka med, den lät vi inte dem behålla. "Lite" väl... :(
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Hur kan du ha missat Lara Croft? ;)
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Hehe, eftersom min son är 3½ så har jag missat ALLT.

Eller, jag ser det som att jag inte behövt sätta min in i en dylik djungel ännu.

Jag har fullt upp att styra bort från tex Tom & Jerry till Byggare Bob och andra icke våldsrelaterade "förebilder"...


Allvarligt, så märks det direkt på Vidar om han fått se nåt på TV där de slår varann i huvudet med stekpannor eller skjuter med häftiga vapen. Då har man ett par dagar med "man får inte slåss"-fostran framför sig. (och min unge är stark och envis så det handlar om pitbullterriervalpmodellen)

Att då naivt/bekvämt tro att barn kan spela våldsamma/kvinnoförnedrande spel utan att påverkas någonstans, det ligger inte för mig. Rimligen behövs samma form av diskussioner och avprogrammering efter sådant även om ungen är lite äldre. Det dröjer rätt länge innan de är så vuxna att de kan skydda sig själva med ett dylikt resonemang.
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Jag anser nog ändå att ett barn (dock inte alltför litet kanske) som är totaltrygg i sin roll i samhället och väl medveten om vad som är rätt och fel klarar av att skilja på verklighet och fantasi. VI klarar ju det, vi vuxna. En 10-åring är ganska mogen i skallen men det beror nog som sagt på hur han/hon är uppfostrad med värderingar från föräldrarna. Min unge får inte ens slå sina gossedjur, och han är fullt på det klara med att det beror på att de är för lika riktiga djur. Men små plastgubbar kan han få skjuta, de fattar han att de är leksaker.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Men även om man som förälder försöker leda in sina barn på "mindre våldsbenägna" alternativ så brukar de snappa upp sådant iaf. Min son har aldrig fått pistoler och dylikt att leka med av oss föräldrar, likväl hämtar han pinnar i skogen och använder som gevär och bygger lego-pistoler. Eftersom dagiskompisarna fick se Sagan om ringen och annat redan på dagis så antar jag att det är de han influerades av.
 
Sv: Playstation 2 spelande barn.

Skulle hellre låta ett barn spela CS än GTA.
Själva våldet i CS är inte det som jag tror kan påverrka barnen negativt, däremot språket som angvänds av spelarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 155
Senast: Lobelia
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 262
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp