plocka kastanjer?

Sv: plocka kastanjer?

Tycker det är upp till en själv om man pillar bort dom eller int. :)
Men jag tycker själv att det ser städigare ut när kastanjerna inte är så långa, jag själv tycker det ser lite "ovårdat" ut om de står ut 5 cm eller mer ^^

KL
Skar bort dem... (långa och mjuka) hästen reagerade inte alls och såg genast sötare ut.. :crazy: Annars är jag inte mycker för att pilla på och frisera hästar.

*kl*

jag tar bort dem... fult när de växer sig stora tycker jag. jag håller dem mjuka med olja (inbillar mig iaf att det hjälper) så då blir dem lätta att plocka bort.

har skurit bort kastanjerna på hästar som haft stora, men på mina som aldrig får låta kastanjerna "växa till sig" så räcker det att bara pilla bort dem.

kl
alltså, jag har haft häst i hela mitt liv o aldrig hört talas om att man ska pilla bort kastanjerna?
Så nej, jag har aldrig gjort det på nån av mina hästar. o inte är det nån som har haft svårt att gå heller...

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 790
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: Nota
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka