Plötsligt seg dator

Jofta

Trådstartare
Jag har en acer aspireone happy sen några månader tillbaka. Allt har varit bra tills för några dagar sedan då den blev jätteseg. Jag har inte gjort något annorlunda utan från ena dag till den andra hände det.
Det tar flera sekunder från att jag har klickat på något tills att det händer nått, inte bara på internet utan även i menyn osv. När jag är på internet svarar inte sidan titt som tätt.

Vad kan ha hänt? Från en normalsnabb dator till en skitseg över en natt :((

Sv: Plötsligt seg dator

Jag har en acer aspireone happy sen några månader tillbaka. Allt har varit bra tills för några dagar sedan då den blev jätteseg. Jag har inte gjort något annorlunda utan från ena dag till den andra hände det.
Det tar flera sekunder från att jag har klickat på något tills att det händer nått, inte bara på internet utan även i menyn osv. När jag är på internet svarar inte sidan titt som tätt.

Vad kan ha hänt? Från en normalsnabb dator till en skitseg över en natt :((

Ok, kan vara lite vad som helst.

1. ctrl+alt+del -> aktivitetshanteraren -> processer -> sortera efter CPU -> avsluta eventuella processer som tar alldeles för mycket CPU

2. Kolla om det inte är så att du fått för lite ledigt utrymme på hårddisken.

3. Ladda ner ett program som scannar efter adware och virus samt kontrollerar lite annat smått och gott. Typ Avast + Sisoft Sandra.

Att avsluta processer är ingen lösning, utan kan snarare ge mer problem.

ts
Gör ett virussök, eller/och prova regcure, som sorterar registret. Dock tror jag inte att regcure är nödvändigt i ditt fall, ifall datorn var såpass ny.

Har du ett anti-virus program på datorn? Om inte kanske det är läge att skaffa det. Kan rekomendera bla Avast, använder själv gratis-versionen. Kör en "full system scan" så den letar igenom precis allt och tar bort skräp den hittar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 250
Senast: __sofia__
·
IT & mobiler Jag har en typ 12årig dator, statinär Acer. Den funkar när man startar den men man får ungefär vartannan gång starta om den för att man...
Svar
9
· Visningar
1 541
Senast: Attjoo
·
R
Övr. Barn Gör här ett försök för att se om någon här på föräldrar kännerigen den typ av barn och problem jag kommer att beskriva. För jag behöver... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 134
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka