Plutselig fylling över kot lädd

Bukefalos 30 år!

MimmiNO

Trådstartare
Var hos veterinæren i dag for sjekk og vi kjørte henger til og fra (med skydd) og hun ble sjekket for halthet på rakt spor og lonsjert. Helt frisk!
2 timer etter vi kom hjem oppdager jeg fylling i høyre fram. En liten "ball av veske" som flytter på seg når jeg trykker på den, men synes ikke like mye på utsiden av benet når jeg trykker den ut fra innsiden. Ikke varm. Kjølte ned med kjølebelgg og den forsvant. Fikk ikke sjekket om hun haltet, for var ensam.
Vet jeg har hatt noe liknande på hest for mange år siden, men kommer ikke i håg hva det var.
Det er ikke galler.

Bifogade filer

• 20250623_163945.webp
    20250623_163945.webp
    135 KB · Visningar: 48
Ariel hade nåt liknande 2018. Det var en blödning bredvid senan som tog tid på sig att försvinna. UL för att se vad det var då veterinären trodde senskada. Om du vill kan jag försöka hitta några bilder, det var precis när jag slutade blogga.

Ariel hade nåt liknande 2018. Det var en blödning bredvid senan som tog tid på sig att försvinna. UL för att se vad det var då veterinären trodde senskada. Om du vill kan jag försöka hitta några bilder, det var precis när jag slutade blogga.
Setter pris på det.

Såhär såg det ut efter nio dagar med promenader morgon och kväll (av nån anledning fick jag inte köra) och benlinda på nattetid (hästen gick på lösdrift).

180822 003.webp

Det går bra. Min har mer som det nederste bildet, og kulen er som en liten ball som man kan dytte på, så kan dytte den inn i benet...

Hade velat kolla upp och utesluta senskada.
Men kan nog vara som @Habina säger vara blödning vid senan.
Men kan vara bra att utesluta att senan i sig är involverad.

Liknande trådar

• Selge eller avlive
  • Inflamasjon humerus/scapula
  • Redsel og hestekjøp
  • Mystisk hevelse under magen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn