Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderade på om jag hade PMDS i och med att mående var så knutet till menscykeln..Tack för svar!
Är det någon av er som hade en depression samtidigt? Hur kunde ni isf få reda på att ni hade pmds, med tanke på att depressioner också kan bli sämre under pms?
Jag är så jävla kluven till vad jag tror själv. Jag tycker mig ju må bättre liksom. Men samtidigt är jag tamefan alltid lite låg, även bra dagar. Har alltid varit sån så liksom... Jag vet inte vad som är normalt riktigt, vet inte hur det ska kännas.
Nån här som har pmds? Hur upptäcktes det? Vad görs åt det? Hjälper det? Får ni biverkningar? Hur har vården fungerat tycker ni, tas ni på allvar?
Jag märker skillnad beroende vilken äggstock som släpper, antar att andra faktorer spelar in också.Hur är det med obehandlad pmds, kan man ha perioder när man inte märker av det alls eller är det liksom konstant illa den tiden på månaden?
Jag har varit så jävla mentalt stabil ett tag nu att det nästan är läskigtBör enligt mina mensappar ha pms nu eller få inom typ 2 sekunder, men hittills nada. Samma visa sist jag hade (eller skulle ha) ägglossning, inte ett spår av pms. Har en tid på VC i slutet på månaden så tanken är väl om jag ska avboka den eller inte.
AlltsåLiten uppdatering från min front. Jag gick bet på vårdcentralen, kom inte ens förbi sjuksköterskan. Hen ringde upp mig och sa "PMDS, vad är det för något? Det måste vara något nytt?" och föreslog att jag skulle ta kontakt med en kurator.Då tappade jag sugen lite, men så sent som igår blev jag påhejad att söka hjälp igen, så jag skickade en egen vårdbegäran till kvinnokliniken. Fick svar idag att de ska skicka en kallelse till mig. Tjoho!
AlltsåGud vad frustrerande, vet en inte vad det är så får en väl för fan slå upp det iaf!
Bra att du tagit tag i det igen iaf, hoppas att kvinnokliniken är vettigare!
Samma här, tack för påminnelsen. Jag tror jag börjar med jättenattljusolja och ser om jag kan slippa undan tyngre medicinering, men det är tusan ta mig inte roligt den sista veckan innan mens. Och just förändringen tar så djäkla hårt, bergochdalbanan.
Vilket preparat var det? Kan vara bra med ett alternativ om det inte funkar med jättenattljusolja.Jag upplever verkligen att jättenattljusolja lindrar. Däremot behöver jag bygga upp den sas under lång tid med hög dos om jag inte tagit på en tid (har en tendens att glömma att beställa hem...). Förut åt jag ett örtpreparat som var helt suveränt men jag var tvungen att sluta med det eftersom jag fick levervarning.
Vilket preparat var det? Kan vara bra med ett alternativ om det inte funkar med jättenattljusolja.