Sv: PMS-ilska - huskur?
Jag vet inte riktigt om jag har några tips, siter ibland i samma situation själv. Arg som ett bi utan att ha någon anledning att vara det. PMS. Det är pissigt med sådana dagar, som tur är är det inte lika ofta längre jag är så arg, det senaste året har det tonats ner en aning. Som tur är.
Ibland när jag är sådär arg- utan att ha sagt eler gjort något dumt , så kan äldsta sonen vilja fråga något och det räcker att han ser mig så säger han till sina syskon att "mamma är mensarg, vi frågar senare när hon lugnat sig". Skitunge

Men det är trots allt bra att han kan förstå det, tyvärr gör han inte alltid det utan framflr allt så smittar mitt humör av sig på just honom och minsta lilla detalj blir det tjaffs om.

Vi försöker ta en kort promenad vardera när vi blir arga på något, funkar inte alltid. Då kan jag gå in på toaletten och vråla rakt ut.

DET däremt är effektivt att göra. Barnen stod första gångerna och glodde konstigt på mig

, men de tycker också att det är effektivt för jag är inte lika arg när jag kommer ut.
Jag är ensam med barnen och det är verkligen inte lätt att kuna hantera känslorna alla gångerna när man inte har möjlighet att komma undan.
Jag har lärt mig att det inte fins några huskurer. Skulle jag lyssna på avslapningscd skulle jag slita ut den, knäcka den och hoppa på den.

Det är ju inte lugn jag vill bli, jag vill ju inte svälja känslorna och behärska mig EGENTLIGEN, de behöver ju komma ut! Man måste välja något sätt som inte är dåligt för barnen bara.