C
CaliforniaSwed
Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...
Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera vill vara med. Det är en tråd var vi kan diskutera allt om Parelli Natural Hormanship och även de delar av vårt liv som PNH spiller ut över. Om man är nyfiken så är det bara att fråga. ALLA är välkomen!
Satterstina-
Nej. jag bara skoja, men om det är svårt att komma undan så själv klart så ska vi gör det ändå. Det skulle aldrig vara fel att får pussa på min lilla charm troll lite...
Jag har lagt bud på "For the love of horses" (en DVD som jag har missat...
), har någon sett det förut? Den hov video är på Parelli Collection sidan under "Health, books & Music". Den är väldigt intressant.
Jag har skickat Diny ett brev sen jag har misslyckats med allt annat. Kanske vi får DVD'erna tillbaks. Jag håller tummarna. Men mest är att man blir orolig att hon är ok. Hon har inte varit här på Bukes sen maj.
Marer - jag tvivla inte att en bomlös är bekväm åt oss. Jag älskar rider barback. men i längden för hästen...det är det som jag tvivla över.
Men jag stark rekommendera barbacka paden!
Det är viktig att lära känna din balans punkten och är den bästa sättet att lära det. Den är lik ingen annan pad jag har haft. Jag red bara barback från när jag var 6 år till jag var runt 17-18 år (hade en sadel nånstans i mitten men vantrivdes med den
) och har gått genom pad som bara den. Men denna Parelli pad hittills är den bästa. Man sitter som karbonband (stavnig??? velcro) och väldigt säkert. Därför jag valde att rider Chopper in med paden istället för sadeln. Jag slutade med barback efter min olycka men har taget up det igen sista 2 år med padden.
Nu ska jag ut och idag är det med Saffe (Rodeo kung), Chopper (knähund) och Red (MOM, I dont' wanna wake up! Let me sleep just 5 min. more).
Föresten det med Red. När Erika var här så är Red, vad ska man säger...a little sleepy. Om du minns Satterstina så råda hon lite mer med Phas 4 på han. Sist jag jobbade med han så hade jag en helt annan häst, han var väldigt pigg och vaken. Idag så ska vi ser om det var bara att han fick tag på en Red Bull den dagen eller att han har ändrat sig...
Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera vill vara med. Det är en tråd var vi kan diskutera allt om Parelli Natural Hormanship och även de delar av vårt liv som PNH spiller ut över. Om man är nyfiken så är det bara att fråga. ALLA är välkomen!
Satterstina-
Själv klart kan vi har barnen med på en PNH träff. Lite silver tejp och bal snöre så är de lugn!Va!!! Vaddå kan aldrig!!! Jag kan jämt men ni vill inte ha mina barn runt fötterna
Jag vet att det e tajt om tid för mig allra helst nu när gubben jobbar båda dag och natt.. Ser honom knappt känns det som. Det e den värsta tiden på året för rörmokare här uppe..
Kanske installera en webcam! Då kan jag ju vara med!
Jag har lagt bud på "For the love of horses" (en DVD som jag har missat...
Jag har skickat Diny ett brev sen jag har misslyckats med allt annat. Kanske vi får DVD'erna tillbaks. Jag håller tummarna. Men mest är att man blir orolig att hon är ok. Hon har inte varit här på Bukes sen maj.
Marer - jag tvivla inte att en bomlös är bekväm åt oss. Jag älskar rider barback. men i längden för hästen...det är det som jag tvivla över.
Men jag stark rekommendera barbacka paden!

Nu ska jag ut och idag är det med Saffe (Rodeo kung), Chopper (knähund) och Red (MOM, I dont' wanna wake up! Let me sleep just 5 min. more).
Föresten det med Red. När Erika var här så är Red, vad ska man säger...a little sleepy. Om du minns Satterstina så råda hon lite mer med Phas 4 på han. Sist jag jobbade med han så hade jag en helt annan häst, han var väldigt pigg och vaken. Idag så ska vi ser om det var bara att han fick tag på en Red Bull den dagen eller att han har ändrat sig...