PNH tjatter part III...

Yeahh! :banana:

Ring och prata med E och hör vilken grupp du ska vara i, L1 eller L2. Det finns bara 1 plats kvar i L2 och om Lotus inte kommer med häst så är det 2 i L2. Det faktis gick bra att vara med i vår grupp för på marken. Kanske du kan en privat för att kliva upp första gången om du inte gör det innan.:idea:

Yes, du får din röd string efter bara On-Line och en blå efter On-line & Freestyle. Men just nu så måste vi skicka en våra levels det är ingen som gör det själv än tills efter maj eller nåt sånt där. Vi fortfarande vänta för vår röd string...det ska vara på g nu. men men
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Atomiic - Vad var frågan? Jag har missat nåt naånstans.

Det var ganska långa inlägg jag skrev :)
Men jag hade frågor om Harsenalitys och om vad ni tyckte/trodde över sättet jag löste problemen som dök upp med pållan, lite allmänna funderingar, behövde lite feedback om jag är på rätt linje eller åt helt fel håll :)
 
Sv: PNH tjatter part III...

Å nej!!!!!!!! Det där är ju helgen april/maj, då är jag uppbokad sedan länge :cry: :cry: :cry:
Ska iväg på en resa till Köpenhamn då.
Attans!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag som ville komma *arg* Blir det inge mer i sommar?
Jag kanske kan komma ner något ändå och hälsa på :idea: en liten mini semester över en helg kanske!
 
Sv: PNH tjatter part III...

Shits...var du tvungen att leka gubben i lådan? Usch tur att du inte fick en stjärna av han.QUOTE]

Tro mig, det var inte meningen att leka den leken!:o Han går på pellets nu och då blir det MER energi i den pållen än vad jag vill ha..:eek: Men han måste ha en skvätt nu annars tunnar han ur..Plus att han växer till han blir 8 år! Man lurar ögat att han e lagom för han har så kraftig benstomme! Inte fint mer revben som sticker ut, hellre då en liten gosemage!:D
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jag vill gärna vara med på lektioner som du redan vet!! :banana:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Måste bara fråga en kanske dum fråga.....:o
Varför är det så mycket människor inne på banan samtidigt?:confused:
Vilken roll i sammanhanget har de?
Bara nyfiken!! ;)
 
STOP THE PRESS!!!

Igår ringde en dam som i stortsätt har hela L1 gruppen med sig. Det är Rättviks marknad denna helgen som vi bokat. dvs då har vi fölorat de flesta i clinicen. så jag har ringt E och ser vad vi kan hitta på runt samma tid, kanske helgen efter eller nåt. Kanske nån är villig att byta med oss.

Stina - Hur jobba du då efter den 4:e? :crazy::cry:

Jag är så ledsen för detta men jag posta det nya och den mest viktig permenent datum så fort jag har det.

Alyssa - Ska du vara med häst eller utan???:laugh: Eller menar du dessa privata?:confused:

Lotus-själv klart kan du komma och hälsa på vi slå ihop en mini träff med gänget runt här...vi är några stycket ändå.:D Men på hoppningsvis så passa det vi får från E för alla. Håller tummen...
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jag vet inte schemat men jag kan inte begära ledigt efter jobbat en dag! Jag har varit borta i 3 år från affären...:D
Innan hade varit bättre annars så får vi väl vara med nästa gång..
 
jobba du full tid eller halv? Du är säkert ledig nån av dessa dagar så vi kommer slänga dig nånstans. Jag kan åka ner och hämta Obe om du jobbar mm. så är han klimat. här innan du kommer. Vi fixa det? det är själv klart du ska vara med. utan 5 dagar så måste du vara ledig nån stans...om du inte har väldigt hemska otur...:p:D
 
Sv: PNH tjatter part III...

Javisst, jättesnällt men jag har inget schema.. Min chef är inte känd för att vara snabb när det gäller det.. Synd att det inte går innan för då e jag helt "ledig":cry:
 
Sv: PNH tjatter part III...

oj, jag glömde... Jag jobbar 75 % nu i maj... Din HK, är hon fortfarande intresserad av att kika förbi och ta en galopp på Obe?;) Hon skulle ju ägna sig åt sina hästar ett tag? Hade varit roligare om jag kunde ta mig upp på hästryggen på clinicen och vara med i ridningen oxå!:D
 
Jag ska kolla up det med henne.

Jo den helgen dkulle vara bra men utom de andra så blir det dyrare för oss med rese/loding. Vi måste t en stuga åt henne för jag behöver guest rummen till valparna OM hon nu är dräktig. Men jag kan prata med henne och de andra och ser vad händer. Kanske vi kan ta en helg åt oss och en annan åt de andra. :crazy:
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Iser - Just där skulle jag även backa ifrån han så långt det behövs så han kan titta mot dig o plasten när du skaka den. Även att man kan börjar krinkla det genom fingerna för ännumer mindre tryck. Det kan vara 2 meter det kan var 20 meter. Backa samtiden du skaka tills hans huvud titta mot dig. Sen kan du börjar din A & R därifrån.

Komihåg att även om de ser ut som de inte bry ser till att du kan ser om han bry sig inte eller att han är introverted. Man kan börjar igen rätt så fort bara after några sekunder men när du ser att det var verkligen tufft eller att han verkligen har gett ett bra försök. Det är inte bara sluta skaka heller komihåg att backa också för att släppa trycket. Ibland tugga de inte tills man har backat och tagget bort den sista trycket som eventuella skulle kunne ligger kvar om du t ex bara slutade skacka men stog kvar. Förstår du vad jag menar.

Jag tycker det är ok att träna i boxen så länge man inte utnytta att han sitter fast så säga. Så länge du respektera hans comfort zone så ser jag inget fel med detta heller. Man kan om du har galler sätta en grimskaft över trösken och har dörren öppet så kan han som du sa titta på om han bli nyfiken.

Tack så mycket för tipsen! Ska testa detta.

Hade lite undemanding time tillsammans i boxen för några dagar sen...
Det känndes nästan som att han försökte sätta sig i knät på mig. Han kunde inte komma tillräckligt nära:love:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Då hoppas jag på ett nytt datum som passar, annars tar vi en liten miniträff senare i sommar :love:
 
Sv: PNH tjatter part III...

JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu är det klart (eller nästan i alla fall) mitt 22tf rep!!!!!
:banana: :bump: :banana: :bump:

Jag är lite snål (läs lite pengar) så jag specialbeställde rep från båthandeln här i stan. Repet är av samma kvallité och tjocklek som mitt 12ft rep. Så nu har jag gjort mitt eget och sparat massor med pengar!

Allt som saknas är krok och läderflärp i slutet sedan är det klart för att användas.
Å vad jag längtar!
Men gruvar mig inför trasselrisken :angel: Jag och Nokke lär ligga som ett litet repnystan innan det är klart :rofl:

Här är repet, fint va!?

YO_090309_001_copy1024m.JPG


YO_090309_005_copy1024m.JPG
 
Sv: PNH tjatter part III...

Haha känner igen detta!!, det finns mer än en likhet mellan våra hästar verkar det som:D
Hm undrar om det har nåt med horsenalityn att göra, om LbI kanske är födda divor och älskar kameror:angel:;)

Tacka för att jag upplever honom som mer än vanligt okoncentrerad när nån tar kort, han har ju fullt sjå att kolla vart kameran är!!!:mad::rofl:

26456062.jpg

Helt OT egentligen, men måste fråga iaf...:laugh:

Är kortet taget hos BB? Tycker mig känna igen ridhuset. Har själv ridit AR under ganska många år, men har mer och mer gått över till PNH.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jag tycker tom att jag känner igen bilden. Är den med i någon av BB's böcker eller på någon hemsida el. liknande?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Marer Japp den är tagen när jag var där på praktik våren -08

Iser Njaee den påminner nog bara om nån annan bild, för den är tagen med min enga kamera och det är jag själv o min häst på bilden:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: manda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 192
Senast: mamman
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
277
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
656
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp