Pokemon go

Bukefalos 30 år!

Okej jag måste få gnälla lite. Hur i helskotta fångar jag en jäkla ditto? Sambon har fått tre eller fyra, altkontot som är Marodörens har fått två. Jag får ingen ditto 😭
Åh jag lider med dig. Just när man vill/behöver ha en lyser de såklart med sin frånvaro..

Det verkar vara dessa pokemon som ditto kan gömma sig bakom just nu. Jag tycker ofta att dittosar kan vara lite envisare att fånga, alltså att de bryter sig ur bollen även när man tycker ett den borde ha stannat så att man får försöka några gånger. Så det kanske kan vara en ledtråd, att fortsätta om det är någon som är envis?

IMG_20250926_141532.webp

Okej jag måste få gnälla lite. Hur i helskotta fångar jag en jäkla ditto? Sambon har fått tre eller fyra, altkontot som är Marodörens har fått två. Jag får ingen ditto 😭
Du får nog snart en, för jag gnällde högt för en kompis om exakt det här (innan eventet) och strax hade jag två stycken 😅

Nu har jag sju :bag:

Minns ni när i oktober uppdateringen kommer?

Jag spelar till och från. Nu har jag hängt i sen i början på sommaren. Men tycker det är lite tradigt. Trött på alla uppdrag som inkluderar raider och framförallt max. Tycker inte de tillför något.

Jag spelar och vill gärna ha fler vänner :)
Jag har skickat vänförfrågningar till er som lämnat er kod i tråden- heter mkt likt det jag heter här :)

Det var visserligen inte vad du frågade om, men jag vill tipsa om Turf, som jag litet elakt kallar ”Pokémon GO” för vuxna. Turf är ett orienteringsspel för mobilen, där man går, cyklar eller i sällsynta fall rider till olika platser (”zoner”). Dessa finns på många ställen i städer men också vid olika sevärdheter etc. Zoner finns vid alla världsarv jorden runt.

Även om det finns ett tävlingsmoment varje månad, kan var och en turfa på sitt eget sätt. En del är ute många timmar om dygnet. För andra är det viktiga att besöka så många olika zoner som möjligt eller så många kommuner som möjligt. Det finns hur mycket statistik som helst.

Man kan turfa utan att ha kontakt med andra men för dem som vill är Turf en social aktivitet. Lokala träffar brukar anordnas varje månad men det sker också större event. Utanför Sverige har jag deltagit i Åbo och Edinburgh.

Minns ni när i oktober uppdateringen kommer?

Jag spelar till och från. Nu har jag hängt i sen i början på sommaren. Men tycker det är lite tradigt. Trött på alla uppdrag som inkluderar raider och framförallt max. Tycker inte de tillför något.
15e oktober ska ialla fall den nya levlingen komma igång.

Det var visserligen inte vad du frågade om, men jag vill tipsa om Turf, som jag litet elakt kallar ”Pokémon GO” för vuxna. Turf är ett orienteringsspel för mobilen, där man går, cyklar eller i sällsynta fall rider till olika platser (”zoner”). Dessa finns på många ställen i städer men också vid olika sevärdheter etc. Zoner finns vid alla världsarv jorden runt.

Även om det finns ett tävlingsmoment varje månad, kan var och en turfa på sitt eget sätt. En del är ute många timmar om dygnet. För andra är det viktiga att besöka så många olika zoner som möjligt eller så många kommuner som möjligt. Det finns hur mycket statistik som helst.

Man kan turfa utan att ha kontakt med andra men för dem som vill är Turf en social aktivitet. Lokala träffar brukar anordnas varje månad men det sker också större event. Utanför Sverige har jag deltagit i Åbo och Edinburgh.
Har du spelat pokemon go? Känns inte lika turf alls av det lilla jag läst.

Tror verkligen inte det uppfyller mitt "behov".
Pokemon go kan man spela stora delar av när man har dötid när man sitter still också. Man kan också komma framåt även om man är fången hemma sjukt tex.
Vilket var skälet till att jag tog upp det igen.
Dessutom är man inte äldre än man gör sig, och eftersom jag tänkte ha barnasinnet i behåll skippar jag turf då om det är vuxenvarianten 😉.

Jag har som mål just nu att vinna 100 show cases.

Så jag funderar mycket på vilka pokestop är utvalda att bli show case pokestop och undrar har någon varit med om ett pokestop som har varit show case pokestop blivit förvandlat till gym.

Att ett vanligt pokestop blir gym är ju bara en fråga om hur många andra pokestop som finns i närheten osv Däremot tycker jag det saknas bra kartor/verktyg för att se vad som behövs för att pokestop ska bli ett gym. Jag hade inte blivit ledsen om pokestopet utan mitt hus blev ett gym.

Jag har som mål just nu att vinna 100 show cases.

Så jag funderar mycket på vilka pokestop är utvalda att bli show case pokestop och undrar har någon varit med om ett pokestop som har varit show case pokestop blivit förvandlat till gym.

Att ett vanligt pokestop blir gym är ju bara en fråga om hur många andra pokestop som finns i närheten osv Däremot tycker jag det saknas bra kartor/verktyg för att se vad som behövs för att pokestop ska bli ett gym. Jag hade inte blivit ledsen om pokestopet utan mitt hus blev ett gym.

Jag har aldrig förstått vad show case står för?

För en med noll koll. Vad ska skillnaden bli?
Tills för... Ett tag sen, så var leveltaket 40. När de rullade ut level 41-50 så fanns det spelare som hade xp:n som behövdes för att instalevla till level 50 så niantic införde olika uppdrag du behövde slutföra varje level innan du kunde gå upp i level även om du hade xp:n. 15/10 kommer det nya leveltaket vara 80 har jag för mig och då tar de bort uppdragen mellan level 40 och 50. Men utgår från att det kommer vara nått liknande för de nya levlarna sen.

"mitt" hus är ett PokeStop :angel1: sen är lekparken utanför ett gym
Närmaste pokestop här är 1,5km bort 😇.
Men jag har två i samma byggnad på jobbet och flera just intill. Sen på stationen på väg dit också.

Men nu när jag bara är hemma några veckor får man ju ta sig upp till "byn" för pokestopen.

Jag såg att det finns en ny funktion där man får en weekly challenge att klara i en grupp som man väljer själv. Varje grupp kan innehålla upp till fyra spelare från ens vänlista. Någon som är intresserad av att vara med i en grupp?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka