• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Borttaget konto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 128
  • Visningar Visningar 11 942
Åh, jag skulle också vilja testa poledance!! Såg klippet från första sidan med den mera "modern pole dance"-stilen och jag är alldeles kär! Så innerligt och sensuellt, åååh så vackert! Men vet inte om jag skulle våga mig på det med min överkroppsfysik som är likt en 2-årings. Är extremt svag i bål och armar (ja, då kanske jag verkligen behöver pole dance, men shh!). Och jag har väldigt lätt för att få blåmärken.. :P
Ja det är precis därför du verkligen behöver pole dance! :D Man får härdat skinn dessutom, tillslut får man bara blåmärken när man provar något helt nytt, på någon kroppsyta där man inte tidigare greppat och haft sig. Det är i alla fall min erfarenhet.

Och ja jag älskar det framträdandet jag med, ett av mina absoluta favoriter, vet inte hur många gånger jag sett det får aldrig nog.

Hittade en kurs i Malmö, men man får bara väga 80 kilo för att få träna.. Så no dice. :(
Vad är skälet till det, gavs det något?

Undrar om det kan ha med tränarperspektivet att göra (är man som instruktör liten kan det ju vara lite farligt att hands on instruera och hjälpa någon som är betydligt större än en själv genom vissa rörelser, om personen skulle falla, men sådant gör man knappast vid nybörjarkurser tex), eller om de har dåligt material?

Jo men jag kan ju inte lyfta mig själv och kan inte bära upp min vikt i armarna så bra om man tex ska snurra runt stången
Jaha men det kan ju knappt någon nybörjare, oavsett vikt, det lär man sig allteftersom! :D Det tycker jag inte är någon anledning att låta bli, det är sådant som kommer när man väl börjar och ger det några försök.

@Foinix ja det gör det säkert men blev lite ledsen av nederlaget och orkade inte leta vidare. Är 180cm lång och 80kg är min idealvikt när jag är vältränad..

@Foinix ja det gör det säkert men blev lite ledsen av nederlaget och orkade inte leta vidare. Är 180cm lång och 80kg är min idealvikt när jag är vältränad..
Jag tycker det låter väldigt konstigt med en maxvikt på 80 kg, kan inte tänka mig att det skulle vara standard för pole dance kurser överlag. Tycker absolut du ska söka vidare, men jag förstår att det är jobbigt när man möts av det.

@Blueberry ja det känns kass.

Och @Foinix jag hittar inga andra kurser i Malmö-området...
Tråkigt! Kanske du skulle kunna prova på någon gång när du är i en stad med bättre utbud och sedan om du verkligen gillar det fixa en egen att lära dig på?

Jag är i liknande sits med inget som helst utbud och inte i ett sådant läge att jag vill/kan köpa mig en egen, så jag bidar min tid helt enkelt (men det är inte så enkelt).

2014-06-17-2102_53a090c69606ee0861de795e.jpg

2014-06-17-2102_53a090bd9606ee0919f947c5.jpg

Två bilder från dagens träning.
Har inte inspekterat mina lår än, men jag gissar att de kommer vara rätt blå i morgon. :D

Hoppades att vi skulle köra en del repetition i dag, men det var mest nya grejer.
Nu börjar jag i alla fall bemästra back hook åt båda hållen, har varit helt enkelriktad där förut. Och det här med att sitta och klättra – SATAN vad svårt det är och vad ont det gör. O_o

Och jag måste stretcha mer. Mina lår är så stela och orörliga att det är ju en skam.

2014-06-17-2102_53a090c69606ee0861de795e.jpg

2014-06-17-2102_53a090bd9606ee0919f947c5.jpg

Två bilder från dagens träning.
Har inte inspekterat mina lår än, men jag gissar att de kommer vara rätt blå i morgon. :D

Hoppades att vi skulle köra en del repetition i dag, men det var mest nya grejer.
Nu börjar jag i alla fall bemästra back hook åt båda hållen, har varit helt enkelriktad där förut. Och det här med att sitta och klättra – SATAN vad svårt det är och vad ont det gör. O_o

Och jag måste stretcha mer. Mina lår är så stela och orörliga att det är ju en skam.
Gissar (hejvilt) att det är en back hook du precis ska göra på första bilden? Fast det kan ju vara nästan vad som helst. Vad var det för nya grejer ni provade på? Härligt att det går framåt med back hook åt båda hållen! bland är det fascinerande hur mycket svårare saker kan vara på ens svaga sida tycker jag. På min starka sida kan det vara hur enkelt som helst och sedan åt andra hållet kan det kännas jättekonstigt.

Att stretcha är en bra idé!
Jag har stretchat för lite på sistone men jag har i alla fall en ganska stabil spagat nu. Alltid något.

Flygande pole - jag vill prova! Tycker nog det kvalar in i tråden, det är en typ av pole och i videon jag postar som exempel nedan används en del typiska pole moves. Uppträdandet är från Festival Mondial du Cirque de Demain tidigare i år där han tydligen knep en av bronsmedaljerna. Han har deltagit i Pole Art några gånger också (med vanlig pole).

Hoppar in i tråden trots senior. Har hållt på med pole dance i ca 6 månader och är helt såld. Så roligt och bra träning. Inte sen jag slutade med hästar på heltid har jag känt mig så motiverad att träna som nu. Har abstinens för att jag inte tränat på 1 1/2 vecka. Enda fördelen med vilan är väl att mina mindre snygga blåmärken äntligen försvunnit :P

Jag är lite nyfiken på hur träningen läggs upp för er som tar lektioner. Lär ni er enbart tricks eller lär ni er någon specifik koreografi eller så? Får ni sätta ihop det ni lärt er i en improvisation?

Jag tycker det skulle vara väldigt roligt att ta en lektion, samtidigt har jag blivit van att kunna lägga upp allt själv, göra mina egna kombinationer osv så tanken på att följa en viss koreografi tex är inte särskilt lockande, eller om det skulle läggas för mycket tid på floorwork och liknande istället för pole tricks. Men jag är säker på att jag skulle jobba hårdare och få ut mer av en lektion, jag blir lätt lite för bekväm av mig när jag leker runt för mig själv.

Jag är lite nyfiken på hur träningen läggs upp för er som tar lektioner. Lär ni er enbart tricks eller lär ni er någon specifik koreografi eller så? Får ni sätta ihop det ni lärt er i en improvisation?

Jag tycker det skulle vara väldigt roligt att ta en lektion, samtidigt har jag blivit van att kunna lägga upp allt själv, göra mina egna kombinationer osv så tanken på att följa en viss koreografi tex är inte särskilt lockande, eller om det skulle läggas för mycket tid på floorwork och liknande istället för pole tricks. Men jag är säker på att jag skulle jobba hårdare och få ut mer av en lektion, jag blir lätt lite för bekväm av mig när jag leker runt för mig själv.
Nu har jag ju bara hunnit med en nybörjarkurs, men där var det separata tricks och fokus på teknik. Nya tricks nästan varje gång, men ändå tid att repetera sånt man kände att man behövde träna mer på.
Sista gången hade vi lite snack om koreografier och uppmuntrades att hitta på egna kombinationer.
Man fick helt enkelt lite byggstenar som man själv får sätta ihop nu när kursen är slut.

Jag vill fortfarande köpa en stång. Jäkla leveranstid att ställa till det! Hade jag kunnat få hem en i juni så hade jag ju haft hela sommaren på mig att träna. Nu vet jag ju inte alls hur jag bor i höst, kan lika gärna bli inneboende i nåt litet rum = inte plats för en stång :( Så det är bara att vackert vänta på intagningsbeskedet till högskolan och sen ev börja leta bostad

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka