Bukefalos 28 år!

Pollenallergi - hästar

Sv: Pollenallergi - hästar

okej, hur märker man att hästen är allergisk? och finns det någon medicin/botemedel?
 
Sv: Pollenallergi - hästar

Min blir snorig och måste snytas, vi tar det lite lugnare vid ridning vid den här perioden, han blir lite slö och ovillig också. Det finns nässprej att ge dem.
 
Sv: Pollenallergi - hästar

okej, så man märker inga stora fel egentligen?
min ponny har alltid massor av pollen i näsborrarna som torkar fast och det ser ut att irritera. det rinner lite snor och han har även lite i ögonen som gör det lite gråtigt. men likaså är det med den andra ponnyn.

det kanske är ett vanligt fenomen såhär i början av pollentiden?
 

Liknande trådar

Hästvård Är det någon här som har häst som reagerar på pollen? Hur kom ni fram till det? Symptom? Behandling? Hästens användbarhet? Total vila i...
Svar
3
· Visningar
624
  • Artikel
Hästnyheter Vanja älskar hästar och vill hänga i stallet precis som kompisarna. Men så är hon allergisk så det har inte gått.
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej alla. Jag har haft kontakt med veterinären och de har kollat men säger att dessa sår är styngflugor som orsakar detta. Tänkte...
2
Svar
21
· Visningar
3 057
Kropp & Själ Är den värre än vanligt? Jag har ju lite symtom om vår/försommar i vanliga fall, men inte så mycket att det stör livet nämnvärt. Men i...
2
Svar
26
· Visningar
1 318
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp