Bukefalos 28 år!

Allergisäsongen i år?

Här uppe (södra norrland) är i alla fall mitt värsta över. Känner fortfarande av det men är betydligt mindre allmänpåverkad och behöver bara medicinera vid behov. Var uppe i 4 tabletter/dag, kortisontabletter utöver det, nässpray, ögondroppar och bricanyl under en period men det fick bara bort det värsta. Nu har jag en liten lucka innan gråbon kommer på sensommaren...
Jag vet inte riktigt vad jag är allergisk mot. Jag började bli allergisk när jag bodde i Ohio i USA. Sedan har det fortsatt även i Sverige, men då i mycket mildare variant, tack och lov! Det jag har sett är att det just nu är höga halter av ekpollen där jag bor. Kanske det är det som är mest likt det jag reagerade på i Ohio. Vem vet... Men allergipillret har i alla fall hjälpt rejält... :) Nu får jag se om effekten håller i sig ända till lunchtid imorgon.
 
Jag brukar mest vara snuvig och känna av lite i luftvägar och när det blir extra mycket pollen sätter det sig i ögonen. Så olika det kan vara.

Var extra spännande där kring påsk 2020 när jag var hemma "sjuk". Genomsnuvad och nös hela tiden i en vecka. När det även började klia i ögonen också kom jag fram till att detta kan inte vara covid. Stämde ju inget mot hur det "skulle vara". Så måste vara pollen.:D

Jag blir inte alls trött av själva pillerna iallafall så det är skönt. Läste på om det innan och dom jag tar ska inte orsaka det heller.
Däremot när det är extra mycket pollen så kan jag bli slö av det.
Och jag hade bara symptom på pollenallergi men hade covid😁
 
Ja usch har haft några lugnare år men detta år värre än vanligt.
Är allergisk mot Björk och timotej. Vaknade med en allergisk reaktion igår. Helt svullen i ögonen och fruktansvärd klåda och röda ögon. Hade dessutom lyckats få in bakterier i ena ögat så det var helt igenklibbat av var pga infektion. Fick ringa läkare och få medicin (antibiotikasalva och hydrokortisonsalva till ögonen) samt ta en stark antihistamin utöver min vanliga. Har tagit tabletter och nässpray sedan april. Ögondroppar vid behov. Är tack och lov bättre idag även om svullnaden inte lagt sig helt.
 
Jag har fått ett ordentligt "allergianfall" för några dagar sen när jag klippte en granhäck och jag är inte heller pollenallergiker vad jag vet och har inte reagerat på det på de närmaste tjugo åren. Däremot så är väl just granpollen något som man kan reagera på trots att man inte har faktisk allergi pga storleken på partiklarna. Så det kan ju vara så att det är väldigt mycket i år.
 
Jag vet inte riktigt vad jag är allergisk mot. Jag började bli allergisk när jag bodde i Ohio i USA. Sedan har det fortsatt även i Sverige, men då i mycket mildare variant, tack och lov! Det jag har sett är att det just nu är höga halter av ekpollen där jag bor. Kanske det är det som är mest likt det jag reagerade på i Ohio. Vem vet... Men allergipillret har i alla fall hjälpt rejält... :) Nu får jag se om effekten håller i sig ända till lunchtid imorgon.

Av de flesta sorter är det helt okej att ta fler även om det står en per dag på förpackningen 😊
Jag tar normalt två tabletter per dag året runt.
 
Och jag hade bara symptom på pollenallergi men hade covid😁
Jag är ju inte helt 100 att det inte var covid jag hade. Då det inte testades då.
Så fick ju glatt vara hemma i karantän oavsett.😅
"Tur" nog blev det mycket bättre när jag väl kunde få tag i tabletter och nässpray sedan, och kunde sen lämna hemmet igen.:D
 
Hur gör ni som tar antihistamintabletter under en kortare tid? Testar ni att låta bli ibland och ser hur det går, eller hur vet ni att det är dags att sluta med dem? Går ni efter pollenrapporterna?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 075
Senast: Rugge
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 015
Senast: Keb71
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp