Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

H

Hanna_haggebygard

jo jag är lite nyfiken på vad ni skulle välja för ponny hingst till erat ponny sto ? själv tycker jag väldigt mycket om Power Boy ...men det finns så många fina :)....så jag vet inte men power boy som Ridponny hingst iallafall...
vad skulle ni valt ?
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Jag gillar Karlsfälts Caruso, har haft en avkomma efter honom.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

okey va trevligt jo han e fiin :)...
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Om jag hade haft ett sto så hade jag helt klart valt Jarno, eftersom jag själv haft en ponny med samma pappa e: Coelenhage's Let's be the best. Underbara hästar:love:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Håller själv på med New forest så för min del blir det en hingst inom den rasen jag kommer att använda. Tittar mest på prestation och även till viss del temperament. När det gäller ponnyhingstar som inte går på semin (vilket de flesta inte gör) så har man ju en geografisk begränsning att ta hänsyn till också, men några av dem jag har kollat på i år är: Willoway Golddigger och Rolökke Swallow. Har sett en del avkommor efter dem som jag gillat, snygga med bra gång. (Vill dock gärna se fler som om ni har avkommor efter dessa hingstar får ni väldigt gärna PM:a mig!)

Finns även några danska och holländska NF-hingstar jag är väldigt intresserad av att använda, men då blir det ju förstås lite mer kostnader inblandade, så det får bli ett senare projekt... :)
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Om jag hade ett fullbod eller smäckrare ridponnysto så skulle jag nog använda Henfynyw Tywysog. Har sätt många av hans avkommor som fått hans benteknik:love: Vilka gångarter.:love: Synd bara att han själv är så liten.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Om jag hade ett fullbod eller smäckrare ridponnysto så skulle jag nog använda Henfynyw Tywysog. Har sätt många av hans avkommor som fått hans benteknik:love: Vilka gångarter.:love: Synd bara att han själv är så liten.

Jo han e ju fiin, sett han ganska mkt med tanke på att han e från stockholm å så, eller bodde där :)...han va väldigt fin på SM :)
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Håller själv på med New forest så för min del blir det en hingst inom den rasen jag kommer att använda. Tittar mest på prestation och även till viss del temperament. När det gäller ponnyhingstar som inte går på semin (vilket de flesta inte gör) så har man ju en geografisk begränsning att ta hänsyn till också, men några av dem jag har kollat på i år är: Willoway Golddigger och Rolökke Swallow. Har sett en del avkommor efter dem som jag gillat, snygga med bra gång. (Vill dock gärna se fler som om ni har avkommor efter dessa hingstar får ni väldigt gärna PM:a mig!)

Finns även några danska och holländska NF-hingstar jag är väldigt intresserad av att använda, men då blir det ju förstås lite mer kostnader inblandade, så det får bli ett senare projekt... :)

Okey va kul :)..jo vi har ett sto efter Rolökke Swallow, hon e kanon fin men tyvärr skadad. Hon e jätte lik honom ju :)...Willoway Golddigger har ju lämnat mkt bra avkommor :)...Mkt "Esse-hästar"...vi hade en Esseponny stog här till och med 2 ,men en såldes och 1 fick tyvärr tas bort nyss :(...men Golddigger e en väldigt fiin häst :)
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Om jag hade haft ett sto så hade jag helt klart valt Jarno, eftersom jag själv haft en ponny med samma pappa e: Coelenhage's Let's be the best. Underbara hästar:love:

jaha okey, då förstår jag :)...jo han e ju fiin:)...vet inte så mkt om honom men....:rofl:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Jag hade nog inte valt Power Boy även om han blivit Elit. Han är inte byggd som jag vill ha ponnyerna.

Jag hade nog betäckte med Minotaurus om jag ville ha en hoppare.

Men mest av allt beror det ju på stoet
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Personligen är jag jättesvag för Alcatraz, vilken utstrålning :banana:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Jag hade nog inte valt Power Boy även om han blivit Elit. Han är inte byggd som jag vill ha ponnyerna.

Jag hade nog betäckte med Minotaurus om jag ville ha en hoppare.

Men mest av allt beror det ju på stoet

jo det e klart men jag vill nog ha en dressyr ;)
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Det finns otroligt många fina ridponnyhingstar!
De jag funderat främst på till mitt sto är Bo-gi (hon skulle anlända med ett litet föl efter honom i juni men kastade tyvärr i 7:e månaden...) Elegant och Jarno! :love:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

hur e ditt sto. kraftig eller lätt typ? vad vill du ha? jag tycker att det finns många fina ridponny hingstar. jag hade nog tänkt noga på vad du kan få fram. jag tycker om power boy, det är fullblod i honom och det vill jag se mer av i ponny världen. annars tycker jag jameson.... är mycket fin. men power boy har ju meriter som ingen annan ponny hingst.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

hur e ditt sto. kraftig eller lätt typ? vad vill du ha? jag tycker att det finns många fina ridponny hingstar. jag hade nog tänkt noga på vad du kan få fram. jag tycker om power boy, det är fullblod i honom och det vill jag se mer av i ponny världen. annars tycker jag jameson.... är mycket fin. men power boy har ju meriter som ingen annan ponny hingst.

Ja jag håller med dej :D:love: power boy e fiin å jag tycker exakt som dej :)
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Hellekis Timjan vill jag ha en efter i första hand! Sen är jag även intresserad av tex Jarno, Ängsgårdens Izzy, Feno-Me, Casio, Bocaccio Arden, Power Boy (är tyvärr bara inte säker på att han passar mitt sto), Speyboschks Dancer (stavning?? :D ) och kikar även på welsh av cobtyp till stoet för nästa år, men har änsålänge för dålig koll på dom. Det är av de svenska, utanför Sverige finns bla FS Don't Worry som vi är mkt intresserade av (avkomman skulle då troligen döpas till Take it Easy :D ) .
 
Senast ändrad:
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

jag velade mellan ridponnyhingstarna Jarno, likstahöjdens komet och knabstrupperhingsten Sandokhan 1. Valde tillslut Sandokhan eftersom mitt sto är tigrerat och det är störst chans att fölet blir tigrerat om även hingsten är det. :)
sandakahn.jpg
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Elin: Måste bara fråga om det är det du som har Rossini?
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Hellekis Timjan vill jag ha en efter i första hand! Sen är jag även intresserad av tex Jarno, Ängsgårdens Izzy, Feno-Me, Casio, Bocaccio Arden, Power Boy (är tyvärr bara inte säker på att han passar mitt sto), Speyboschks Dancer (stavning?? :D ) och kikar även på welsh av cobtyp till stoet för nästa år, men har änsålänge för dålig koll på dom. Det är av de svenska, utanför Sverige finns bla FS Don't Worry som vi är mkt intresserade av (avkomman skulle då troligen döpas till Take it Easy :D ) .

Okey jo men det låter som mkt trevliga val tycker jag jag håller med dej de e väldigt fiina :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
563
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: Nox
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 196
Senast: Sirap
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp