Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Det finns otroligt många fina ridponnyhingstar!
De jag funderat främst på till mitt sto är Bo-gi (hon skulle anlända med ett litet föl efter honom i juni men kastade tyvärr i 7:e månaden...) Elegant och Jarno! :love:

vi aka köpa en ridponny valack efter Bo-Gi. Moflos Zoogin:love:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Jag är nyfiken på Moelgarnedd Dewin. Men jag vet inte speciellt mycket om honom mer än att jag sett avkommor och träffat honom. Tänkte som så att OM jag ville ha en ren dressyrponny kunde han vara ett bra val. Annars är Wild Fowler eller Boccelli fina.
Eh... jag behöver väl inte nämna att jag gillar welshar:cool::p
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Jag är nyfiken på Moelgarnedd Dewin. Men jag vet inte speciellt mycket om honom mer än att jag sett avkommor och träffat honom. Tänkte som så att OM jag ville ha en ren dressyrponny kunde han vara ett bra val. Annars är Wild Fowler eller Boccelli fina.
Eh... jag behöver väl inte nämna att jag gillar welshar:cool::p

hahhaha nej jag förstod det :) Låter trevligt tycker jag :)
Tycker om boccelli :D:love:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Moelgarnedd Montana är riktigt fin. Inte tävlad så väldans mkt men i utställningssammanhang har han vunnit en hel del. Kanske ska låna honom :banana: Har en ponny som är e. Glansevin Gadabout ue. Hellekis Timjan. Väldigt fina avkommor.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Moelgarnedd Montana är riktigt fin.

Moelgarnedd Montana är sååå lik min ponny:love:
Fast hon har inte den ansiktsteckningen...
Så är hon ju tyvärr inte en welsh heller. Fast nog sjutton MÅSTE hon ha welsh i stammen annars är jag väl dum.

Jaaaa, så ville jag ha en ponny som "såg ut (vacker)" så där borde jag få en om jag skulle välja den herren med min donna. Åhhh, får nog sluta kika på sådana där pållar jag blir hagalen och väldigt kär och så vill jag tappa halva min kroppsvikt och krympa:angel::):rofl:.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Hellekis Timjan vill jag ha en efter i första hand! Sen är jag även intresserad av tex Jarno, Ängsgårdens Izzy, Feno-Me, Casio, Bocaccio Arden, Power Boy (är tyvärr bara inte säker på att han passar mitt sto), Speyboschks Dancer (stavning?? :D ) och kikar även på welsh av cobtyp till stoet för nästa år, men har änsålänge för dålig koll på dom. Det är av de svenska, utanför Sverige finns bla FS Don't Worry som vi är mkt intresserade av (avkomman skulle då troligen döpas till Take it Easy :D ) .

Jo ... :) Feno-Me är ju riktigt fin, synd bara att han har blivit kastrerad ... Men han har ju lämnat många och fina avkommor :d Ängsgårdens Izzy vet jag tyvärr inget om, men men ... man kan ju inte veta allt om varenda häst och ponny kanske :D Jarno har ju en sån fin utstrålning :d men lycka till i alla fall :p
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Moelgarnedd Montana är sååå lik min ponny:love:
Fast hon har inte den ansiktsteckningen...
Så är hon ju tyvärr inte en welsh heller. Fast nog sjutton MÅSTE hon ha welsh i stammen annars är jag väl dum.

Jaaaa, så ville jag ha en ponny som "såg ut (vacker)" så där borde jag få en om jag skulle välja den herren med min donna. Åhhh, får nog sluta kika på sådana där pållar jag blir hagalen och väldigt kär och så vill jag tappa halva min kroppsvikt och krympa:angel::):rofl:.

Haha , ja , Montana är riktigt fin :D Jag skulle ha lånat honom och tävla lite me honom men han hamnade hos Daniella Hansson istället, Aja, man kanske inte kan få allt man drömmer om, haha :p
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Casio, B Capriole och FS Dior de Luxe är de som jag gillar bäst:love:
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Personligen tycker jag att Vermont var en stor förlust för svensk ridponnyavel :cry: Över lag kanonfina avkommor med bra gång och typ.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Hade jag haft ett ponnysto hade jag nog valt FS Dont Worry eller Veronas Bo-Gi. Riktigt fina båda två.

Det kan ju alltid vara spännande att föra in lite utländskt blod. Kan bli riktigt spännande avkommor!
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

KL*

Åh jag sitter och klurar på det här var och varannan dag, i funderingar om att betäcka mitt ponny sto.
Min favorit hitills är helt klart Henfynyw Tywysog men min dam är inte så ädel och en B-ponny till en D-ponny kanske inte är någon bra tanke :p
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Personligen tycker jag att Vermont var en stor förlust för svensk ridponnyavel :cry: Över lag kanonfina avkommor med bra gång och typ.

Ja, en enorm förlust! Ser man bara på resultaten så tog hans avkommor storslam på förra årets ungponnychampionat, och idag på 3-årstestet i Bollerup var där 2 avkommor e.Vermont och 1 e.Verdi (e.Vermont), och alla 3 tog Diplom! 2 gångarts och ett hoppdiplom(och bara ett poäng från att få dubbeldiplom!)! De är super tävlingshästar, dock inga barnponnyer skulle jag vilja säga. Men det finns många bra barnponnyer, det är fler bra tävlingsponnyer vi behöver :bump:.

Min Fix Victoria (e.Vermont) var stoet som fick Hoppdiplom och nästan gångartsdiplom med. Hon är förövrigt betäckt med Jarno :love:, imorgon får vi veta om hon är dräktig!
maj097.jpg

maj090.jpg
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Men oj, din Fix Victoria var ju lagom snygg:love::love: En avkomma med Jarno (:d) som pappa blir antagligen väldigt spännande!
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Personligen tycker jag att Vermont var en stor förlust för svensk ridponnyavel :cry: Över lag kanonfina avkommor med bra gång och typ.

Är man ute efter dressyr skulle jag också valt Vermont.
Vet att han är kastrerad, men han står med bland Asrps hingstar så det verkar finnas semin sparat efter honom.
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Tack! :love: Ja, det kommer bli jättespännande! Drömmer om ett vackert stoföl med sin pappas läckra färg :love: :love: (har i hela mitt liv varit mkt svag för isabeller!)!
 
Sv: Ponny hingstar, vilken skull ni välja ?

Va tråkigt att Feno-Me är kastrerad :(!
Sök på Ängsgårdens Izzy här på buke så kan du hitta nån bild så vet du hur han ser ut ialf :p.
Längtar till nästa år när vi förhoppningsvis ska få en liten Jarno-bebis :D
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
563
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Nox
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 198
Senast: Sirap
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp