Bukefalos 28 år!

Ponny kliar rumpa

Sv: Ponny kliar rumpa

Behandla med svavel in & utifrån, har funkat på de hästar jag känner! Nej det är inte så "farligt" som det låter, en mineral som fungerar bra mot bl.a. svanskliande :)
 
Sv: Ponny kliar rumpa

Ingen aning var du bor men har du tänkt på älgloppor? De sätter sig ofta i svansen och är verkligen blääää. Vi börjar rida med ländtäcke i slutet av aug för att stoppa några iaf och när vi kommit hem så får man stå och plocka ändå. Har en eksemponny här hemma som är uberkänslig för kli och han har tyvärr kliat up svansen nu som han hållt fin hela sommaren:( svåra är de och hitta oxå dessa kryp:mad:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 515
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Jag och en vän blir inte kloka på detta! Jag hade problem med torsk när jag ammade dottern. Körde jag med vishyvatten innan och efter...
2
Svar
30
· Visningar
5 662
Senast: 95johsv
·
Hundhälsa Hej! Vet inte om någon kommer i håg en tråd jag skrev för ett tag sedan om min kliande valp? Jag for till veterinären med honom och han...
Svar
15
· Visningar
5 291
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 509
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp