Populära hästen ska avlivas: ”Obegripligt”

Bukefalos 30 år!

Den folkkäre miljonhästen Sanity ska avlivas.
Nu rasar den tidigare delägaren, TV4-profilen Åsa Elmroth, över beslutet.
– Jag tycker det är obegripligt, säger hon.
– Jag har förståelse för att han är älskad av många men jag ber om att få vara i fred i en tuff tid, säger den nuvarande ägaren till Trav365.

• Ledsen
Reactions: Sel
Jag tror att det var så enkelt att ägaren var rädd att hästen skulle bli en vandringspokal dvs säljas runt billigt till en massa oseriösa människor. Nu dök det upp en kandidat som verkade seriös och som dessutom kände hästen sedan tidigare och då kunde ägare tänka sig att ändra sig, vilket är föredömligt!

Jag tror att det var så enkelt att ägaren var rädd att hästen skulle bli en vandringspokal dvs säljas runt billigt till en massa oseriösa människor. Nu dök det upp en kandidat som verkade seriös och som dessutom kände hästen sedan tidigare och då kunde ägare tänka sig att ändra sig, vilket är föredömligt!
Ägaren sade tvärnej även till kandidaten från början.

Precis, det är det som gör att jag inte vet om jag tror på ett helt och hållet lyckligt slut, men man får väl hoppas.
Fast nu var det ju flytten hon trodde inte skulle gå bra, men en fd tävlingshäst måste ju vara van att komma till olika stall och banor?

Fast nu var det ju flytten hon trodde inte skulle gå bra, men en fd tävlingshäst måste ju vara van att komma till olika stall och banor?
Det missade jag om det stod i någon av artiklarna.
Sedan kan det i och för sig hända att hästen förändrats sedan han blev pensionerad också, det var ju ett tag sedan. :)

Tror det står i länken i trådstarten?
Jag fick dubbelkolla. Det står "...en sådan flytt...", där är det lite oklart vad som menas tycker jag. Generellt ger hela artikeln sken av att det finns annat som spökar än att det till exempel skulle vara långt att åka tycker jag.

Det kan ju vara så att hennes första reaktion var att han inte skulle säljas och när hon tänkte efter så ändrade hon sig. Det är ju stor skillnad att ha en häst på en egen gård i Jämtland och om man kanske bor i en lägenhet i Stockholm och tvingas betala 6000 kr i månaden för en häst man inte kan göra något med.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka