@Cattis_E
Har du fler delar, tex assietter eller muggar så kolla även under dem.

Min Agat servis sträcker sig från 1950 fram till 2009 . Den är köpt under olika perioder,
På de nyare delarna står det vilken serie de tillhör
 
Kan uppdatera med att jag inte kommit någonstans alls med att få veta något.

Lite har jag nog gett upp nu.
Får kanske fokusera mig på att hitta något modernare men som liknar de här. Framförallt har samma utformning på sidokanterna och är ganska små tallrikar..
 
Får jag låna tråden till en annan porslinsfråga? Jag köpte nämligen ett halvt dussin djupa, Rörstrands tallrikar på ett antikvariat och har nu varit på jakt efter flata tallrikar i samma serie men med dåliga resultat. Här inte ens lyckats hitta namnet på serien, någon här som har en gissning?
Rörstrand var väldigt duktiga på att namnge sina "riktiga" serviser. De flesta har namnet skrivet på baksidan och har de inte namnet har det i alla fall produktionsnumret. Din saknar både ock, vilket gör det väldigt svårt att hitta rätt.

Men det är definitivt 50-tal med tanke på stämpeln. Hade jag fått gissa vilt hade jag satt din servis i samma epok som Lill, Elvy, Aslög mfl. Eller möjligtvis med Carnival, Cuba, Granada, mfl.

Det finns ett gäng böcker dock som är duktiga på att samla ihop Rörstrans alla serviser. En är den som handlar om Rörstrands 290-åriga historia.
 
@Cattis_E

Jag har googlat en massa och hittat den här bilden från en tradera-auktion, visst ser det ut som att det skulle vara från samma serie? Det går inte att komma vidare till annonsen, hur jag än försöker men bilden verkar ändå finnas kvar när man googlar.

Visa bifogad fil 45778
@Cattis_E

Finns en auktion på Tradera nu med samma karaff och tillhörande skål. Går kanske att skicka ett meddelande och fråga ifall de vet mer.
https://www.tradera.com/item/341156...karaff-och-skal-tillsammans-turkos-vit-svart-
 
Rörstrand var väldigt duktiga på att namnge sina "riktiga" serviser. De flesta har namnet skrivet på baksidan och har de inte namnet har det i alla fall produktionsnumret. Din saknar både ock, vilket gör det väldigt svårt att hitta rätt.

Men det är definitivt 50-tal med tanke på stämpeln. Hade jag fått gissa vilt hade jag satt din servis i samma epok som Lill, Elvy, Aslög mfl. Eller möjligtvis med Carnival, Cuba, Granada, mfl.

Det finns ett gäng böcker dock som är duktiga på att samla ihop Rörstrans alla serviser. En är den som handlar om Rörstrands 290-åriga historia.

Åh vad kul att du tar dig tid att svara! :bow: Så förstår jag dig i att det är Rörstrand men kanske inte del av en servis? Eller att namn/produktionnummer fallit bort? ( Jag får gå igenom samtliga tallrikar och se om jag kan hitta något). Jättekul att det verkar vara 50-tal, jag ska kika vidare på de serviser du nämner och kanske även försöka få tag i boken :)
 
Jag har blivit någon typ av Höganäs-magnet. Kommer hem, lägger mig i sängen, öppnar Facebook och marketplace kommer med rekommendationen:

A8069859-0FED-40F2-9A7C-8267B0D8209D.png
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
340
Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 193
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp