Positiva tråden del 2

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här killen! Han är så mjuk, försiktig och snäll. Samtidigt som han mer och mer törs uttrycka sina egna åsikter.

IMG_8819.webp

igår var min sista dag på jobbet - någonsin. Har gått i pension😱
Just nu känner jag mig mest känslomässigt torktumlad och sorgsen över att ha lämnat mitt uppdrag och superfina kollegor hos kunden (är/varit IT-konsult under i stort sett hela min yrkeskarriär). Men jag skriver ändå här i positiva tråden i hopp om att det ska kännas bra när jag väl har landat😬

Och jag får ju mer tid över för hästen och trädgården och svamp- och bärplockning.

Jag räckte upp handen och tog på mig en arbetsuppgift på jobbet och det gick jättebra :).

Så nu känner jag mig kompetent (arbetsuppgiften är ganska komplex och rätt ny för mig (3e gången jag gör den, men första gången jag fick lösa det själv)

Nämnde i förbifarten att jag var sugen på paj när vi kom in från promenad. Gick upp och sov en (lite för lång) stund och när jag kom ner igen hade sambon bakat smulpaj :love: Så himla gulligt av honom. Han fick dessutom hantera en gnällig bebis under tiden.

Att april faktiskt bjuder på vårväder. Inte bakslag i form av snö, inte sommarvärme så allt exploderar.
Utan blommorna slår sakta ut, löven på träden kommer lite pö om pö.
Jag får så mycket energi av våren!
Jag älskar våren, älskar när den drar ut på tiden och allt inte exploderar och är över på några få dagar. Att få hinna upptäcka och se hur allt kommer till liv igen, höra fåglarna sjunga, humlornas surrande, se fjärilarna som vaknat till liv, den späda grönskan som kommer och att lyssna takdroppet. 😍

Har äntligen kickat mig själv i baken och varit och gjort några ärenden. Det tog två timmar. Skönt att ha det gjort!
Det var inte ens läskigt att åka tunnelbana, iofs vid 14-tiden så lunchrusningen var väl över. Kände mig faktiskt trygg i att jag klarar av det (kortare sträckor iaf).

Har även fått mail från en förening med besked om att jag kommer få stiftelsemedel, och mycket mer än jag trodde. Vågar inte tro att de skrivit rätt summa (femsiffrig).

Min bils AC har låtit konstigt ett tag och kunniga har trott på gasbrist. Idag var den in på service och jag bokade in en felsökning av AC'n när den ändå var där. Har varit så himla nervös för det, bilar och djur kan ju kosta i princip hur mycket som helst att laga!
Visade sig att kondensorn var kaputt och släpper ut gas/tar in luft. Tack och lov fanns inget stenskott på den, så garantin tar kostnaden för byte. SÅ lättad 🙏

Flydde all flyttstress och hamnade på Krusenberg herrgård. Galet god mat! :love: Hit tänker jag definitivt återvända fler gånger. Tack till buke för tipset (i en tråd i vintras tror jag?).
Roligt att du också tycker om det!

Jag har varit där flera gånger och aldrig varit missnöjd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Positiva tråden del 3
  • Adventskalendertråden 2026!
  • Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Hur var ditt år 2025?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund