Positiva tråden del 2

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en reklamation godkänd på ett par skor. Ville ha nya likadana men de hade inte i lager. Kom på att jag har presentkort på en annan webbutik men det var slut där också.
Kollade på deras fysiska butiker och där fanns ett par i min storlek, på butiken närmast mig. Åkte dit och köpte dem. Betalade 0 kr. 🥳
Sen var jag in på Akademibokhandeln och råkade hitta jättefint brevpapper med gulddetaljer och en cerise Ballograf Epoca. Hade redan två såna men ingen cerise. :angel:
Titta vad fiiiint!

IMG_9345.webp

Har för första gången nånsin (!) bokat en resa sommartid. Annars brukar jag alltid jobba eller vara hemma på semestern.

Jag ska äntligen få resa med kanalbåt på Göta kanal. :love: Hade bara råd med två dagar, men som jag längtar!

Jag tänker med värme och nostalgi på när min mor gick på semester från fabriken där hon jobbade, och traditionen där hon firade varje sommarsemesters början med att spela Bröderna Lindqvist och servera hembakad jordgubbstårta. Tyvärr ingen hembakad jordgubbstårta just idag, men ändå en härlig känsla av sommar och frihet med att damma av "Å så härligt med semester" till i alla fall ett glas rosévin. Och glädjen över alla möjligheter som denna semester innehåller tillsammans med alla mina älskade hästar och katter.

Har MÅNGA gånger försökt hitta böcker som sonen gillar. Han hatar allt vad läsning heter och vi har haft våra duster med läsläxorna.. men att läsa böcker är så viktigt på många fronter att jag fortsatt försöka hitta hans genre.

I vintras köpte jag en skräck-aktig bok som handlade om dataspel, men fick honom inte att börja. För några dagar sedan klagade han på att han hade tråkigt och jag räckte honom boken, sen läste han ut den på två dagar!
Idag köpte jag bok nr 2 i serien, och nu läser han igen. Jag är happy happy :banana:

Krånglat i några veckor med bredband2 för att få internet i nya lägenheten. De har till slut gett upp och ska skicka en tekniker nån dag framöver.

Då kommer kompis förbi och fixar problemet på tre minuter. Det var en strömkabel som var på fel ställe. :rofl:

Jag bad faktiskt supporten om att få köra videosamtal, för alla sladdar och allt låg i en enda röra. Visste inte ens vad som hörde dit och inte. Men det gick inte.

Tur kompis fixade, nu slipper jag betala en dyr tekniker.

Jag är glad för att gräset växer, nu väntar vi bara på höintags- väder så kan höskörden dra igång!

Under tiden glädjs jag över att yngsta dottern (13 år) häromdagen frågade om hon kunde få lära sig köra röjsåg/ trimmer för att sedan röja undan gräset under en stor bit av staketet.

Funderade på om det var en tillfällig nyck men nu ikväll har hon kört i över en timme igen och röjt både under staket och vid vår infart så det är riktigt snyggt! 😁❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Positiva tråden del 3
  • Adventskalendertråden 2026!
  • Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Hur var ditt år 2025?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund