Positiva tråden del 2

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fantastiska vän och kollega som erbjöd sig att hjälpa mig lasta mina möbler och köra en flyttbuss ner till huset. Vi kom ner vid midnatt, tog lite sovmorgon och sedan fick jag hjälp att tömma och bära in allt. Vi var klara så vi kunde äta middag ca kl 23 och tog sedan lite sovmorgon i morse innan vi åt frukost och körde norrut igen. :heart

Så otroligt snällt av henne att byta bort ett arbetspass för att hjälpa mig. Sånna vänner växer verkligen inte på träd och hon är ledsen att jag flyttar så vi kommer inte att ses så ofta men absolut hålla kontakten. 🥺😍

Jag har haft fyra jobbgrejer de senaste två veckorna som jag känt mig ganska obekväm med och väldigt nervös inför. I eftermiddags betade jag av den sista, vilket är den som känts mest läskig, och det gick så himla bra. Jag fick precis de resultat jag hade hoppats på, och fick dessutom beröm från både chefen och chefens chef. Det är otroligt sällan som jag själv kan känna mig riktigt stolt och nöjd över en prestation på jobbet, särskilt nuvarande tjänst där mycket fortfarande är väldigt nytt, men idag kom jag till och med på mig själv med att tänka "fasen, det här går ju riktigt bra ju!" flera gånger under tiden det pågick :) (och ja, även de andra tre sakerna gick riktigt bra och var inte alls sådär läskiga som min ångesthjärna försökte lura mig att tro)

Här brukar jag inte figurera så ofta 😅
Men idag hade jag tur! Har haft en bokad tågresa jag inte kan utnyttja men inte heller avboka. Plötsligt sker något typ av växelfel på ena sträckan och jag kan välja att avboka och få alla pengar tillbaka 😍
Tack SJ för den presenten 🥳

Jag har via FB fått kontakt med en släkting på farfars sida. Farfar försvann ur min fars och farmors liv tidigt så jag har aldrig vetat så mycket om honom. Jag har släktforskat lite och blev väldigt tagen när jag hittade henne jag är namngiven efter (min farfarsmor, vi har samma för- och efternamn).

När jag berättade det för släktingen jag fått kontakt med så sa hon: "Bär ditt namn med stolthet för det kommer från en stark kvinna. Hon tog hand om sin mor och sin son ensam" och det berörde mig enormt, på ett positivt sätt :heart Jag är glad att jag fått lite mer rötter på den sidan av min släkt, det har alltid känts som något saknats.

Dagen positiva är att ibland är det bra att handla för mycket :D :angel:

Jag ska bygga en liten trähylla till köket och det visade sig att jag har ett ytterst bra utbud på pigmenterad oljebets hemma, SAMT vaxolja OCH hårdvaxolja för efterbehandling :up:

Hemmafärgbutiken (:laugh:) innehåller också ett rejält utbud av skurnylon, penslar, trasor samt finkorniga slippapper :banana:

Jag har nu jobbat heltid (eller mer) i lite över två år. Vilket är dubbelt så långt som jag någonsin tidigare orkat! Och jag känner mig inte sliten eller stressad alls.

Visst, jag har dagar när jag inte vill gå upp ur sängen, men inte dagar som jag inte KOMMER upp ur sängen.

Yrkesbytet har verkligen varit bra för mig (även ekonomiskt) även om jag verkligen saknar eleverna.

Efter att inte ha haft kaniner i runt 10 år så har jag börjat fundera seriöst på att ta hem 2 lurvar. Det kanske inte blir just de här två just exakt nu men det kommer bli kaniner hemma hos mig igen. Det är jag säker på. Och bara tanken på att få avnjuta glädjerusningar på första parkett igen får mig att fån-le 🥰

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Positiva tråden del 3
  • Adventskalendertråden 2026!
  • Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Hur var ditt år 2025?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund