Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Gick till vårdcentralen och anmälde mig i receptitionen, fick blippa mitt körkort själv och sen när jag skulle betala, sa hon att jag hade frikort så det var bara att sitta ned. Inget jag visste så bara positivt besked. 😅
 
Vilken härlig tråd! Måste bidra lite. Jag har börjat fundera på att skaffa egen häst och tittade runt lite. Fick då reda på att en stallkompis ska sälja sin... och han verkar helt perfekt och det jag letar efter nu när jag tittar runt. Tänk om det kan lösa sig så fint att jag köper hästen jag redan känner!
 
Har fått ett nytt ansvarsområde med tillhörande arbetsuppgifter på jobbet, och har flera gånger och senast idag fått beröm av närmsta chefen för att jag sköter det så bra och att det känns tryggt med mig som ansvarig för detta, att jag är rätt person på rätt plats :love:

Sjukt bra sätt att börja påskledigheten på :D!
 
17948EB6-5054-46A1-9F57-5848A891A07A.jpeg

Det är mycket som inte är som vi önskat denna påsk men jag och min påsk hare vill trots det önska alla en go påsk. Vår, blå himmel och vila från allt som händer runt oss.
 
Positivt här är att sambon gått med på ponnyköp nästa år 😁 hade ju planerat att köpa en ponny åt sonen ”oavsett” (sån är jag 😜) men det känns härligt att ha honom med på tåget ändå. Villkoret för att han är med och finansierar är att det blir ett russ som vi kan köra in, men det är helt ok i min bok 😁
 
6F3B6283-0C6F-44C0-AB67-8207A057903D.jpeg

Och jag har efter 5 års tid plockat fram systemkameran! :bump::banana: Jag fotade jättemycket förut, även fått äran att fota på både bröllop och gravidbilder, men efter att ångesten åt upp mig och depressionen tog över helt och hållet så har kameran legat nedstoppad längst in i en låda. Och idag kom den fram. :love: Detta har på riktigt varit jättejobbigt för mig. För det första för att inspirationen varit lika med noll, att något som jag verkligen tycker är SKITkul, bara har kvittat. Också att jag fick kameran av mitt ex i 25-års present. En kamera som vi skulle föreviga hela vårat liv med, men det kraschade ju...Tack vare mig.

Så ja, just denna kamera har varit ett väldigt laddat ämne för mig, och jag var så blödig så det kom nästan en tår när jag tog fram den. :o
Jag hoppas att jag och kameran kan bli vänner igen.

Extra plus är att ponnyhästen var så jääääkla fin i dag! Kommer sova riktigt gott i natt!:heart
 
Dammade av min gamla GoPro igår på en liten påsktävling klubben anordnade för värdinnor och de i styrelsen. Är glad att batteriet höll när wifi krånglade mellan appen och kameran.
Sen är jag glad att jag lyckades slutföra första rundan trots en häst som blev rädd för påskpynt och dressyrstaket i hörnet. 😅

Vi fick skritta i ridhuset medan de höjde till 80 och då passade jag på att skritta fram å tillbaka framför det där dressyrstaketet med massor av beröm, så den rundan blev mycket bättre än första rundan. Så det var mycket positivitet igår, vi samlades tidigt på förmiddagen, byggde banan och grejjade med alla förberedelser, grillade korv, gick banan och gjorde i ordning hästarna.

Jag verkligen gillar den gemenskapen som var igår, ångrar inte en sekund att jag valde att ta upp ridningen igen. :heart

 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 575
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
60 561
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp