Positiva tråden

1018246D-7D71-4B3A-89D3-C8AAF483ED34.jpeg

Blir lycklig när min lilla bruna står och tar emot när jag kommer. Alltid glad och social:love:
 
Nu kommer jag med en liten solskenshistoria här som förhoppningsvis får några av er att le! (eller så blir ni bara väldigt uttråkade :angel:)

Min mormor är 97 år gammal och hade länge en bästa kompis som hon lärde känna när de jobbade tillsammans under andra världskriget. Vi kan kalla henne B. Mormor och B har sedan hängt ihop under alla dessa år, åkt på massor av resor tillsammans och helt enkelt haft ett väldigt starkt band. Men för ca 10 år sedan hände något som gjorde att de blev osams, och min (ibland lite onödigt envisa och tjuriga) mormor sa upp kontakten med B.

För några veckor sedan tyckte min mamma och B:s döttrar att det fick vara nog, att mormor och B helt enkelt fick lov att begrava stridsyxan så att de kunde träffas som vänner igen innan det var för sent. B är ett år äldre än mormor, så det är alltså en 97-åring och en 98-åring vi snackar här.

Sagt och gjort, döttrarna gaddade ihop sig och stuvade in mormor i bilen, körde bort till B:s äldreboende och där satt sedan de två vännerna och pratade gamla minnen över flera koppar kaffe. Båda tyckte det var jätteroligt att träffas igen och kunde inte för sitt liv minnas varför de blivit ovänner en gång i tiden...

Idag fick vi beskedet att B gått bort, så det känns lite extra fint att veta att de i alla fall fick träffas en sista gång. Det verkar också ha hjälpt mormor med sorgen, mamma sa att hon inte hade verkat särskilt upprörd utan istället sagt att det var ju för väl att vi hann bli sams igen i alla fall.

Jag tycker det är så himla fint hela grejen! :heart
 
Fick ordentligt jobbat ute idag. Håller på att rensa ängsmark som vuxit igen, och jag gör det utan motorsåg. Härligt arbete med fågelsång i bakgrunden, och nu är jag sådär skönt trött i kroppen och sitter och ler varje gång jag kikar ut genom fönstret mot den solbelysta snart-ängen☺
 
En härlig ledig dag har det varit hittills. Har varit iväg och promenerat med hund och make. Tittat på blåsippor och känt solen mot ansiktet :) . Har släktforskat lite, bakat hastbullar och surdegsbröd. Fortsatt arbeta med stallfönstret. Ja, jag njuter av påskledigheten :) !
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 287
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
470
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 109
· Visningar
58 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp