Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

"Idag är en ny dag. Det kan bli en i mängden, eller så hedrar du livet på ditt eget vis" (Olof Röhlander).

Detta läste jag i morse, och tänkte nog lite på detta från och till idag. Det har varit en väldigt vacker dag idag. Sol och värme. Fågelkvitter. Träd som börjar slå ut. Det är fortfarande ljust ute och jag hör fortfarande fåglarna som kvittrar. Nyss stod jag och beundrade ett vackert rådjur. Det börjar verkligen bli den tiden på året när man - i stället för att göra det man måste så fort man kan och rusa in igen - gärna dräller runt lite ute. Tar det lite långsammare. Lyssnar, andas in alla sköna vårdofter, och vänder näsan mot solen..... :)
 
Fyllt en hel container med skit från garaget. Förre äganden som fyllt det, det mesta var verkligen skit men hittade några guldklimpar också mellan råttbon och rostiga verktyg☺
 
Jag som bara skulle "röja lite på framsidan i en halvtimme innan middagen" blev kvar där ute i två timmar och det ser så himla mycket bättre ut nu efter att jag rensat bort tre stora trädgårdssäckar fulla med ogräs, sly och gamla grenar. Det var riktigt trevligt att gå runt och röja i kvällsolen med fåglarna (och en och annan insekt) som enda sällskap :)
 
Cyklade fram och tillbaka till byn för att hämta ett rek brev och tror jag cyklade mitt snabbaste någonsin på vägen hem. Spinningcykeln jag köpte betalar av sig :D
 
Fick tag i en person som var villig att serva min traktor på plats
För att komma åt var lastaren tvungen att monteras av :crazy: och det var tungt och krångligt
Nu har vi hållit på i flera dagar men äntligen sitter allt ihop igen och traktorn går som en klocka :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 673
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 132
· Visningar
60 802
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp