Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Nu har jag varit sådär listig igen! 😁

Min medryttarhäst står ju utan hagkompis på betet och det har varit lite av ett orosmoment för alla inblandade, främst hennes ägare. Hon har vänt och vridit på problemet och verkligen jobbat på alla fronter för att lösa det på bästa sätt.

Jag har ju varit lite inne på att hyra en ponny i sommar åt sonen men ridskolan som han rider på har nu bestämt att inga ponnys kommer få åka iväg i sommar. Men, så slog det mig. Min gamla arbetsplats har ponnyridning på sommaren, vilket troligtvis kommer ställas in i sommar pga rådande läge. Alla hästarna där kommer vara ”permiterade” alltså.

Hörde därför av mig till min gamla chef och det var inte alls omöjligt att få låna en ponny därifrån 😁 Hon skulle ha möte med sin chef imorgon så vi vet mera efter det. Men ni får hålla tummarna för oss.
 
Så glad att det här karantänbehovet uppstår nu och inte för 10 år sedan! Har en presentation för kunder i en annan stad senare idag och den är helt smärtfri att göra från mitt hemmaskrivbord. Det är lätt att ta modern teknik för given men ibland kommer jag ihåg att vara ordentligt tacksam. :)
 
Jag är glad för min arbetsgivare hanterar corona situationen myclet bra - jag har precis återvänt från nästan 7 månaders tjänstledighet och det har varit mycket tydlig kommunikation om ledningens prioritering att skydda jobb, och de steg som man tar för detta - t.ex. inga löneökningar förrän tidigast mars nästa år, att vi är tvugna att ta viss % av semester mellan vissa datum osv, men alla åtgärder känns rimliga och kommunikationen har varit tydlig och empatiskt ä - mycket imponerande!
 
Att jobba hemifrån har sina fördelar, t ex att man kan ha koll på vilka fåglar som kommer till fågelbordet. Den senaste veckan har jag sett stenbit 💜 och steglits 💜 utöver alla andra sorter som vanligen kommer.

Och att alla vilda djur som vänjer sig vid att man finns där och blir orädda. Kl 11 skuttar Jösse Hare förbi verandan trots att jag sitter där med p1 på hög volym.
 
Trots Uvi och dålig sömn så är dagen rätt bra.
Blir lite förvirrat när man är superinställd på att jobba men sen får inse att det inte går.
Men imorgon så kör vi:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 673
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 132
· Visningar
60 802
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp