Positiva tråden

Fågelbo i mitt sopskjul! Bättre än vedskjulet som förra året, då jag var orolig att skrämmas för mycket med allt mitt jobb. Sopor har jag inte så mycket så nu får de vara i fred (fast ibland kanske jag kikar in lite snabbt för att se hur många ungar där är :D ).
 
Har fått äran att ha en jätte fin plats som utbigård.
20210528_182236.jpg

Gamla äppelträd i full blom och mina kupor göms till stor del bakom hallonbuskarna.
Blir alltid lika glad när jag åker hit😍
 
Alla mina positiva tankar i dag (vilket för all del inte är särskilt många, men därav värmer något alldeles extra) går till chauffören på serviceresor som fick i uppdrag att skrapa upp resterna av lilla mig och förflytta mig mellan två sjukhus. Hen öppnade bildörren och krånglade fram bilbältet åt mig, hjälpte mig ända fram till (det tomma) väntrummet; förbi porttelefon och personal som allmänt inte tog någon notis alls. HEY HON SKA IN HÄR - NU, typ. Medan jag stod helt bortkommen bredvid och mest önskade kunna lösa situationen genom att flyta iväg i som en blöt fläck på marken.
 
Alltså jag måste bara få säga att mitt jobb ÄR så jävla roligt och intressant! Tänk att jag av alla får utforma och skriva en vägledning som riktar sig till alla mina kollegor i hela landet i vissa väldigt centrala och knepiga frågor. Helt galet, och samtidigt en arbetsuppgift som jag uppriktigt älskar att få grotta ner mig i och sortera och strukturera information i detalj tills det blir sådär fint och tydligt och (hoppas jag) användarvänligt. Även om det har varit tyngre jobbtider förut så är jag så extremt glad och tacksam att ha hamnat där jag är nu.
 
Jag har idag gjort vad som kan vara mitt bästa fynd någonsin och köpt en italiensk kvalitetscykel på motsv. Blocket för 3000 kr. Den kostar 16 000 kr i nypris och har nästan bara stått i ett förråd de senaste 5 åren. Vi trodde att det var för bra för att vara sant när vi såg annonsen, men kvinnan som sålde verkade inte ha en susning om vad det var för en dyrgrip hon hade fått i 40-årspresent för 5 år sedan :laugh:

Den ska svärmor få i födelsedagspresent nästa helg och jag vet att hon kommer att bli SÅ glad! :love:
 
Har äntligen varit och lämnat in byxor på uppläggning (heter det så?). Fick lite panik när jag upptäckte att de jag använt på sistone gått sönder. Hittade iaf två par i garderoben som är lagom långa och breda som jag kan ha tills jag får tillbaks de fyra från skrädderiet. :up:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 351
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 117
· Visningar
59 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp