Positiva tråden

Snö! Vilket fint litet sista hejdå från denna underbara vinter:love:

Haha, man måste älska din inställning ändå! :) 99 av 100 personer (inklusive jag själv) bara "jävla skitsnö och kyla och blåst, vad ska detta likna för mögväder - och nu i påsk, när jag vill vara ute och greja i trädgården/grilla/rida/njuta av värmen/etc". :rage::rage::rage: Dvs helt otippat för mig att dagens väder skulle hamna i positiva tråden.

Samtidigt verkar mögvädret ha slutat här, till förmån för mer normala vindar och någon slags sol - och det tycker jag känns oerhört positivt!
 
Haha, man måste älska din inställning ändå! :) 99 av 100 personer (inklusive jag själv) bara "jävla skitsnö och kyla och blåst, vad ska detta likna för mögväder - och nu i påsk, när jag vill vara ute och greja i trädgården/grilla/rida/njuta av värmen/etc". :rage::rage::rage: Dvs helt otippat för mig att dagens väder skulle hamna i positiva tråden.

Samtidigt verkar mögvädret ha slutat här, till förmån för mer normala vindar och någon slags sol - och det tycker jag känns oerhört positivt!
Det var inte riktigt lika kul när jag var tvungen att springa genom väggen av snö från stallet och hem, det kan jag medge:laugh: men nu när jag sitter här och solen skiner igen så är det ju riktigt fint! Och töar snabbt som attan också.
 
Varit ute och gått en vända.
Blev inte så långt som planerat men ser det ändå som en bra grej.
Nu bor jag nära fina promenadvägar och nära affärer med mera.
Och jag längtar efter att få göra min balkong mer mysig.
Just nu blåser det kalla vindar :)
Kattnät ska upp, balkonglådan som är enorm ska rensas och så ska jag sätta jordgubbar.
Längtar verkligen
 
Satt i köket och ropade till maken i vardagsrummet:
"Hörru, jag vill åka till Ullared"
Maken "Ja absolut, då kan jag dröna, och så kan vi bo på hotellet. Tror du aťt det funkar med hundarna?"
Tänk att vissa människor är så lättsamma, och att jag fann just honom :heart
 
Fick klappa kalvar idag ❤️
 

Bifogade filer

  • 7ACE8ACC-4A5E-4BE8-AC61-6044886368FE.jpeg
    7ACE8ACC-4A5E-4BE8-AC61-6044886368FE.jpeg
    445,4 KB · Visningar: 12
Är nere i Skåne på biodlarkurs och passar på att välkomna våren här nere på samma gång.

Bra timing! Har varit några riktigt fina dagar och kvällar nu. Biodlarkurs för större skala? Spännande, hur som helst! Jag har varit med på ett par föreläsningar via Teams och Zoom de senaste veckorna om bisjukdomar och vårens sysslor i bisamhället - såklart hade jag hellre varit utan covid och allt elände med det, men ändå tacksam att kunna haka på de här digitala träffarna så enkelt och smidigt som det har blivit.
 
Bra timing! Har varit några riktigt fina dagar och kvällar nu. Biodlarkurs för större skala? Spännande, hur som helst! Jag har varit med på ett par föreläsningar via Teams och Zoom de senaste veckorna om bisjukdomar och vårens sysslor i bisamhället - såklart hade jag hellre varit utan covid och allt elände med det, men ändå tacksam att kunna haka på de här digitala träffarna så enkelt och smidigt som det har blivit.
Större skala men framförallt mer och fördjupad kunskap. Haft prov på biets biologi ca 50 sidor och nu är det biets sjukdomar ca 100 sidor och prov i början på Maj, igår var vi 5 elever som gick igenom över 30 kupor😀. Nästa gång ska vi göra minst 50 avläggare men helst över 80 😍

Helt otroligt väder som jag njuter av på kvällarna med promenader och så vackert med nästan helt blå gräsmattor på vissa ställen 💙.

Tycker internetföreläsningar är super, att vara med utan att åka runt.

/ från hon som siktar på att invintra +30 sh i år, vilket är 4 gånger mer än någon gång innan😅
 
Stressiga jobbdagar och tvära kast mellan stora uppgifter, men nu nerförsbacke igen innan nästa offensiv om en dryg vecka. Känner mig nöjd med prestationerna så har njutit av lite extra godsaker i stället för ständigt hemlagat idag. Croissant till morgonfikat, ultrafräsch lunchsushi och sist men verkligen icke minst: ett gelateria-stopp på vägen hem. Blodapelsin och blåbär/lime. Ljuvligt. 😍

0DB6AF24-FD14-4CCD-89AC-29E7B6899D4B.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
443
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 230
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
463
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
53 54 55
Svar
1 099
· Visningar
57 530
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp