Positiva tråden

Är så himla glad!

När jag växte upp hade mina föräldrar en serie av tavlor som jag totalt älskade. Tavlorna satt i vår trapp och jag tittade på dem varje dag.

Idag frågade min mamma om de skulle passa bra i mitt hus, så nu ska taveltanterna flytta hem till mig! :love:

received_1166995503866365.jpeg
 
Är så himla glad!

När jag växte upp hade mina föräldrar en serie av tavlor som jag totalt älskade. Tavlorna satt i vår trapp och jag tittade på dem varje dag.

Idag frågade min mamma om de skulle passa bra i mitt hus, så nu ska taveltanterna flytta hem till mig! :love:

Visa bifogad fil 98110
Stuket påminer mig om den som målade tant gredelin (eller hur det nu stavades).
 
Min vän! Hon kom för att hjälpa till att styra upp min balkongdjungel. Nu är balkongen fin, hon tog med massa som får komma i jorden hos henne eller grannvänner. Hon tänker sätta allt runt lillstugan ”för då kan du alltid komma och bo lite eller mycket där när du saknar naturen och vill bli omhändertagen och då ser du dem genom fönstren”. :heart

Dessutom har jag nu skjuts och sällskap till de kommande biljoners läkarbesöken, hjälp att rådda i allt som inte händer som det ska, leverans av källvatten (för kranvattnet här är lite sunkigt) och en uppmaning att låta henne veta allt jag behöver hjälp med så fixar hon eller ber någon annan. :love: Så sjukt lättad. Och nöjd över att ha bett om hjälp. Sjukt bra utdelning.
 
Min bror bor i en BRF där flera av grannarna har katter. Katterna på gården verkar kunna umgås riktigt bra tillsammans, aldrig några bråk trots flera katter som delar på en jättefin innergård.

För ett tag sedan dök det upp en ny katt på gården. Katten var hjärtskärande mager och en av grannarna började mata den medan man letade efter ägaren. Efter otaliga försök att få tag på någon som ville kännas vid katten kunde grannen till sist konstatera att den behövde en ny ägare.

Eftersom katten trivs på gården har nu min bror har varit hos veterinären och fått den undersökt, avmaskad, kastrerad samt chipmärkt med honom själv som ägare ❤️
Det är en win-win. Min bror som länge har längtat efter katt behöver inte längta mer och katten behöver aldrig mer gå hemlös, frusen och hungrig ❤️

(Veterinären bedömde att det är en liten hankatt som är runt 2 år, fortfarande väldigt mager men frisk, social och fullt hanterbar i övrigt. Han äter med god aptit och har redan börjat använda min bror som liggunderlag 😂)
 
Min bror bor i en BRF där flera av grannarna har katter. Katterna på gården verkar kunna umgås riktigt bra tillsammans, aldrig några bråk trots flera katter som delar på en jättefin innergård.

För ett tag sedan dök det upp en ny katt på gården. Katten var hjärtskärande mager och en av grannarna började mata den medan man letade efter ägaren. Efter otaliga försök att få tag på någon som ville kännas vid katten kunde grannen till sist konstatera att den behövde en ny ägare.

Eftersom katten trivs på gården har nu min bror har varit hos veterinären och fått den undersökt, avmaskad, kastrerad samt chipmärkt med honom själv som ägare ❤️
Det är en win-win. Min bror som länge har längtat efter katt behöver inte längta mer och katten behöver aldrig mer gå hemlös, frusen och hungrig ❤️

(Veterinären bedömde att det är en liten hankatt som är runt 2 år, fortfarande väldigt mager men frisk, social och fullt hanterbar i övrigt. Han äter med god aptit och har redan börjat använda min bror som liggunderlag 😂)

Men så fint :heart
 
Kanske, kanske att jag i alla fall kunde få avsluta semestern med att dammet från torkan skingras - för några timmar sedan lovade tiodygnsprognosen totalt drygt 3 mm men har nu snäppat upp till 30 på fredag ("ganska säker") OCH drygt 15 på tisdag ("säker"! :eek:). Ska ta en skärmdump på detta och ställa SMHI till svars personligen om det senare visar sig att "säker" ändå inte betydde just "säker"....

Längtar så orimligt mycket efter att få komma ut en morgon när himlen är mulen, men luften är klar och fräsch igen och hästhagarna inte bara stenhård jord med vissna strån på, där det rivs upp ett dammoln bara av att hästarna skrittar.
 
Min chef. Hen har sina sidor men hen har sån förståelse för djuren. Så fort jag behöver arbeta hemifrån/från stallet med kort varsel eller ta en semesterdag för ett veterinärbesök så löser det sig. Det känns som att hen genuint bryr sig om mina djur trots att hen aldrig träffat dom :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 298
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
470
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 109
· Visningar
58 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp