Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Har kommit igång ordentligt med kandidatuppsatsen den här veckan känns riktigt bra! har dessutom två lediga dagar till att fila vidare på min text och få ordning på mallar och sånt så känns som jag just nu ligger bra i fas. Sen kan jag ju se hur det känns i januari om jag känner mig lika lugn när inlämningsdatumet är den 2 januari klockan 13. :laugh:
 
Fick höra på sjukan idag att jag tydligen såg ung ut. De hade aldrig trott att jag var 40+ påstod den ena och sen kom en kollega och gav medhåll. Gårbranumannen 😆 Iofs kanske det var ngn slags medkänsla de gör med. Men! Sen fick jag visa leg på systemet.
 
Nya lakan,ren och fin säng, ny läslampa vid sängen så att jag kan ligga i och på sängen och läsa för första gången på så länge jag kan minnas för att jag inte haft någon lampa innan. Ljus, p4 i bakgrunden, läser en spännande bok och har två hundar som sällskap på sängen. Ska ut en runda innan jag gör i ordning mig inför kvällen och ska äta något litet gott och läsa ännu mer. Inte helt fel alls faktiskt:)

Och att jag som är den minst händiga personen i hela världen lyckats montera ner en gammal trasig lampa och skruvat fast en ny är faktiskt helt orimligt så jag längtar efter att kunna skryta om det till någon 🤣
 
Det är så mysigt att sitta på verandan på kvällen insvept i filtar och dricka ett glas rött (ja, glas, nu när jag inte läser samtidigt och det inte är varmt så går det fint det här :D ).
Sitter på en annan veranda under samma stjärnor och allra sista kvällssolen och är melankolisk. Positivt med lite kyligare väder men kan inte släppa orostankar på valresultat och att vi inte förmått krigsbrotten i Ukraina att upphöra. Men whiskyn är ändå god.
 
Sitter på en annan veranda under samma stjärnor och allra sista kvällssolen och är melankolisk. Positivt med lite kyligare väder men kan inte släppa orostankar på valresultat och att vi inte förmått krigsbrotten i Ukraina att upphöra. Men whiskyn är ändå god.
Jag är också orolig. Verkligen rädd. Men vad som än händer så finns det stjärnor kvar i alla fall :heart
 
För en tid sedan diskuterade jag med en idrottsförening om orättvisorna i deras verksamhet. Tränarna och styrelsemedlemarna var helt oförstående.
Varpå jag diskuterade med grenförbundet. Inte speciellt mycket förståelse där heller.

I dag såg jag förbundets nya regler, där man gjort förändringar i den riktning jag talade för, plus allmänn uppmaning till tränare och föreningar att verka för i alla fall en del av de punkter jag försökte föra fram 😀 Plus en del andra förbättringar som jag tror kommer att göra livet lättare.

Så tydligen lönar det sig trots allt att föra fram åsikter, fastän det verkar som om ingen lyssnar. Kanske var vi flera som hade liknande synpunkter 😊
 
Var rädd att äggen hon ruvat på i tre veckor var tomma, men idag hörde vi äntligen pip från minst en kyckling 😃🥰
 

Bifogade filer

  • DSC_3088~3.JPG
    DSC_3088~3.JPG
    227,6 KB · Visningar: 8
Finns det något bolag som du inte är stamkund hos alltså? ;) ;);)

😆 nej iofs du har en poäng!
På mitt stammis-bolag brukar personalen ropa ”heeeeej Törnis” när jag kommer 😆
MEN till mitt försvar så bröt jag ny mark idag och besökte systemet i nära anslutning till Karolinska 😎
Perfekt grej ändå! Tappas på blod, fyll på vätskor på vägen hem! 😆
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
540
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 753
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
481
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 137
· Visningar
61 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp