Positiva tråden

Blir extremt nyfiken. Har han gjort något särskilt nu eller menar du i största allmänhet?
I största allmänhet :laugh: Det finns ett fåtal skådespelare som ger mig en viss känsla av "hemma" när jag ser deras skådespeleri. Det handlar inte bara om hur bra de är (fast de måste vara bra), utan någon slags utstrålning de har i sitt arbete som gör att de liksom fångar mig. Han är en av dem, blir helt tagen när jag ser honom jobba.
 
Badkvällarna i slutet på augusti - början på september: skönt i vattnet och allmänt fridfullt/mkt glest med andra strandgäster + vackra solnedgångar. :heart

CF352D4C-5C73-472C-9513-5849BAFB79CD.jpeg
 
Jag är så glad att jag fick ett infall och svängde in på en antik- och byggnadsvårdsbutik på vägen hem igår (jag hade varit till Hedemora och levererat påsen med mat min käre man glömt, som den exceptionella flickvän jag är :D). Det var precis innan de stängde så jag hade inte mycket tid på mig men hittade dels en tallrik som jag letat flera av länge och dels ett nytt draghandtag till min ekskänk :love: Det ena var trasigt när jag köpte den och jag har letat nya och de jag hittade nu var exakt likadana :heart
 
Om det stämmer ska sista dagen med äckelvärme vara imorgon. Sen kommer äntligen regnet och vettiga temperaturer!
Jag hoppas att det verkligen blir så! :heart
Jag är motvals just imorgon. Äckelvärme kan vara skönt på konsertkväll utomhus och regnet får också vänta till strax därefter! Och nu blir det så med tanke på att jag just skriver detta i Positiva Tråden, så att ni bara vet.
 
Min häst är så löjligt fin och snäll! :love:

Har inte hunnit rida på hela veckan och ändå var det helt okomplicerat att hoppa upp för en liten barbackatur idag, så välbehövligt med en lugn tur i skogen! :heart

När han fick en obehaglig älgfluga under magen blev jag tillslut tvungen att hoppa av för att plocka bort den och bakbenet som han paniksparkade konstant med stod tvärstilla så fort jag var i närheten och letade, så försiktig med matte! :heart
 
Äntligen rimlig temperatur så att jag kan göra saker utomhus åtminstone framåt kvällen. Stolpar i marken, pepparkvarn lagad, och mycket annat som bara väntat på att fixas. Nu är min tid på året äntligen på ingång, och jag känner att jag kommer bli produktiv och mindre rastlös ändå:D
 
Att jag trots skiftarbete verkar ha lite koll på hur jag jobbar ändå. Igår slutade jag 20.15, förra veckan hade jag semester och jag skulle satt klockan på 04.40 i morse. Vaknade 04.55 och funderade på varför klockan inte ringt, hade ställt den på 05.40. :crazy:


Hann ändå flytta hästarna i härliga 4 grader innan jag åkte till jobbet. Så skönt att kunna andas igen!
 
Helt spontant inkommet beröm från högre ort att vara en "väldigt skicklig och väldigt pedagogisk" föreläsare, från ett omfattande webbinarium med knepiga ämnen som kändes en aning stressande och nervöst i förväg. Så glad man blir och så stor inspiration man får genom positiv feedback i både stort och smått. Made my day, redan kl 09 på morgonen!

Påminner mig framför allt om att tänka på att verkligen se till att dela ut positiv feedback till alla andra som gör något uppskattat också, inte låta det stanna vid tanken som det tyvärr ibland blir.
 
Helt spontant inkommet beröm från högre ort att vara en "väldigt skicklig och väldigt pedagogisk" föreläsare, från ett omfattande webbinarium med knepiga ämnen som kändes en aning stressande och nervöst i förväg. Så glad man blir och så stor inspiration man får genom positiv feedback i både stort och smått. Made my day, redan kl 09 på morgonen!

Påminner mig framför allt om att tänka på att verkligen se till att dela ut positiv feedback till alla andra som gör något uppskattat också, inte låta det stanna vid tanken som det tyvärr ibland blir.

Åh det är så härligt att få sån feedback och kvitto på det man gör är bra! Ta åt dig och njuuut bra jobbat! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 298
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 109
· Visningar
58 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp