Positiva tråden

Ledig dag idag! :love: Har tusen och en saker jag vill göra. Oerhört tacksam över att jag och de mina är friska och krya och att jag har ett s.k samhällsviktigt jobb så jag är inte orolig att bli arbetslös. OCH det ser ut att bli SOL idag med. :D
 
Jag har en jätte gullig vän i Kenya som jag lärde känna under ett projekt 2007 och han har sedan dess i 13 (!) år sagt att han är kär i mig och i flera år skickade ord på swahili till mig så att jag skulle kunna språket när jag flyttade till Kenya. Han har i alla år sagt att vi kan ha distansförhållande men jag har förklarat att det är väldigt svårt att få det att fungera, det är ju liksom inte som att pendla mellan varandra varannan helg typ :p För några dagar sedan frågade han mig om jag har gift mig än, jag sa nej och frågade samma sak tillbaka. Då svarade han att inte hittat någon som är som mig. Att han fortfarande älskar mig på det sättet. Han bad om min adress för att skicka en överraskning till mig så nu väntar jag spänt. Hur fint? :love:

Kanske borde jag med min dåliga inkomst ta tag i det hela och flytta till Kenya? Jag har en by jag vill bo i i sådana fall där jag varit 2 gånger. En lerhydda kostar ca 6000 kr att få byggd och en åsna eller ko mellan 500-600 så då kan jag skaffa mig en liten gård som jag drömmer om. :heart

Nej men skämt åsido är det ju sötare än sötast att en kille jag inte träffat sen 2009 fortfarande har sådana känslor för mig och att han fortfarande tar kontakt med mig med jämna mellanrum. Det värmer i hjärtat. Och han är världens gulligaste och snällaste kille jag någonsin träffat.

Hmm, tanken på att flytta dit var när jag skrev det ett skämt men det är ju faktiskt inte omöjligt.:angel: Älskar landet något enormt och vädret är det jag gillar, maten är god, naturen fantastisk. Problemet är dock praktiska saker som vatten som det tar 6 timmar att få hem.
 
Jag har en jätte gullig vän i Kenya som jag lärde känna under ett projekt 2007 och han har sedan dess i 13 (!) år sagt att han är kär i mig och i flera år skickade ord på swahili till mig så att jag skulle kunna språket när jag flyttade till Kenya. Han har i alla år sagt att vi kan ha distansförhållande men jag har förklarat att det är väldigt svårt att få det att fungera, det är ju liksom inte som att pendla mellan varandra varannan helg typ :p För några dagar sedan frågade han mig om jag har gift mig än, jag sa nej och frågade samma sak tillbaka. Då svarade han att inte hittat någon som är som mig. Att han fortfarande älskar mig på det sättet. Han bad om min adress för att skicka en överraskning till mig så nu väntar jag spänt. Hur fint? :love:

Kanske borde jag med min dåliga inkomst ta tag i det hela och flytta till Kenya? Jag har en by jag vill bo i i sådana fall där jag varit 2 gånger. En lerhydda kostar ca 6000 kr att få byggd och en åsna eller ko mellan 500-600 så då kan jag skaffa mig en liten gård som jag drömmer om. :heart

Nej men skämt åsido är det ju sötare än sötast att en kille jag inte träffat sen 2009 fortfarande har sådana känslor för mig och att han fortfarande tar kontakt med mig med jämna mellanrum. Det värmer i hjärtat. Och han är världens gulligaste och snällaste kille jag någonsin träffat.

Hmm, tanken på att flytta dit var när jag skrev det ett skämt men det är ju faktiskt inte omöjligt.:angel: Älskar landet något enormt och vädret är det jag gillar, maten är god, naturen fantastisk. Problemet är dock praktiska saker som vatten som det tar 6 timmar att få hem.
Har ni träffats i verkligheten dvs när ni hade projektet eller var det över nätet?
 
Jag håller på och tar jägarexamen, klarade uppskrivningen för några veckor sen fast jag aldrig kunde tro det skulle gå. Igår var första skjutträningen. Jag har aldrig skjutit lerduvor så var skapligt nervös och funderade många gånger på vad jag gett mig in på(mycket folk på platsen som tittade på). Träffade 17 av 20 🤩 och kan nog skylla dom tre missarna på att jag dels frös så jag skakade och för det andra började bli väldigt trött i armarna. Jag har alltid haft sjukt dåligt självförtroende men det här gav en riktig boost :D
 
Har ni träffats i verkligheten dvs när ni hade projektet eller var det över nätet?
Första gången jag var där bodde vi ihop i tre veckor. Han var "homeboy" hos familjen vi bodde hos (alltiallo med svenska ord). Jag hjälpte honom laga mat, diska, och fixa lite allmänt och så pratade vi väldigt mycket och spelade fotboll och basket. När det var andra med stammade han och var blyg men när det bara var vi två pratade vi i flera timmar. Andra gången jag var i Kenya hälsade vi på honom i hans skola men var bara där ett par timmar. Sen har vi haft sms kontakt sen dess.

Det är något med mig och kenyanska män/killar. Det var en annan kille som jag umgicks väldigt mycket med och som var en del av vårt projekt och vi umgicks hela dagarna och åkte till regnskogen och besökte hans mamma långt ute i vildmarken och jag har spenderat veckor med honom i Kenya och han har varit här.

Jag gillar verkligen båda två men på helt olika sätt. Att dom hade så starka känslor förstod jag inte riktigt först. Hade någon av dom bott här och vi hade fått mer tid tillsammans skulle jag antagligen börja känna så jag med.
[/QUOTE]
 
Senast ändrad:
Idag fick jag äntligen tillfälle att både träna och leka med mina hundar igen.

Ynglingen som jag egentligen ska börja träna rallylydnad med i april och hoppas kursen blir av (vi brukar vara ganska få så hoppas det fortsätter vara tillåtet så det blir av) och tränar freestyle och trick med hemma är en sådan stjärna. Provade en ny grej för första gången och han snappade upp det på första försöket. Han är så himla bra på att läsa av mig och han verkar knäpp och galen och full av hyss men all den busigheten och fantasin gör honom så rolig att träna med. Ren lycka och kärlek :love:

Gammelhunden fick träna lite för att få lite att tänka på han också även om han "går i pension" nu från rallylydnaden och tävlandet. Han har på senaste tiden blivit jätte duktig på att krypa så idag utmanade jag honom med längre sträckor än vanligt och det gick galant:heart

Så glad över mina fina grabbar och så underbart att ha dom här igen :banana:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 059
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
459
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
53 54 55
Svar
1 090
· Visningar
56 828
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp