Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

CillaW, Silverkedjan eller någon som VET. Är det helt ofarligt att ta postafen mot illamående under en grav.? Finns det speciella veckor de händer extra mycket som man ska vara extra försiktig under?

Jag mådde så sablars illa idag och skulle in på ett möte på fm. tog en Postafen som hjälpte :bow: . Läste sedan i grav.boken att det händer väldigt mycket just nu, och att det är nu störningar kan uppträda.
 
Sv: Postafen

Jag känner många gravid personer som äter postafen utskrivet av läkare enbart för illamående under graviditeten.., och enligt Fass finns inga risker alls...dvs med graviditeten.
 
Sv: Postafen

Thindra skrev:
CillaW, Silverkedjan eller någon som VET.

*fniss*
Det där ser ganska kul ut.

Och frågan är redan besvarad; kategori A, dvs inga kända risker under graviditet/amning.
 
Sv: Postafen

Vad bra att det funkade för dig! Själv blev jag totaldekad och skakis hela kroppen efter en Prostafen... Jag sov 12 timmar i sträck... Så sen tog jag ingen mera... Men det som hjälpte mig var akupunktur hos BM! Helt suveränt!
 
Sv: Postafen

Jag har väl vanan inne ;) , har fått äta postafen och likn. i hela mitt liv pga elakartad :crazy: åksjuka. Under femton årsålder kunde jag inte sätta mig i ett flyttbart fordon utan att spy (undantag hästar&MC).

Blir inte trött alls, märker inget mer än att illamåendet försvinner :banana: .


Hoppas att ingen tog illa upp av första meningen i tråden.... :p , ville bara höra ett svar av någon som inte hört ryktesvägen osv.

Tack för svaren :bump: .
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Postafen

En kompis frågade på apoteket och de tyckte INTE att man skulle äta det, de smålog bara och sa att det var något barnmorskorna rekomenderade å så suckade de typ.
Hon har däremot testat de där åksjukebanden som också ska vara bra emot graviditetsillamående, men ett tips, det är värdelöst.
Både hon och jag (jag har försökt mot min åksjuka och hon mot graviditetsillamående) mår mer illa av dem, vill jag må illa tar jag dem på mig så tar det inte många minuter innan det kommer... :smirk: men det stod kanske inte emot utan för :angel: ....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Vet inte ifall någon kanske läst min tråd för ett tag sedan, men blev misshandlad av mitt ex i form av att han inte tog hänsyn till mina...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp