Postkodlotteriet

Inte just nu men dessa siffror redovisar de själva. Clinton foundation är för övrigt på mångas shitlist efter deras korrupta hantering av Haiti (och mycket annat)

Clinton Foundation
Förmånstagare mellan: 2013-2017
Total utdelning: 64 000 000 kronor varav 9 000 000 till Specialprojekt

Mellan åren 2007-2013 tog Clinton Foundation emot 58,95 MSEK i projektstöd från Svenska Postkodstiftelsen
Okej. Tills för några år sedan.

Alltså. Jag försvarar verkligen inte den fonden. Tvärtom var det så konstigt att den skulle få pengar att jag inte kunde låta bli att kolla.
 
Nej jag köper inget sådant. Kanske en trisslott var tredje år typ.
Maken är med i nån lottogrej på jobbet.

Angående postkodlotteriet så är jag rätt anti pga hur de hanterade min mor när hon ville gå ur.
Några månader innan hon gick bort (cancer) så började hon göra klart saker. Bla säga upp prenumerationer. Men hos postkodlotteriet var det inte så lätt. De var väldigt ifrågasättande och försökte istället få henne att köpa FLER prenumerationer fast hon sa att hon var sjuk.
Det slutade med att hon började gråta och la på. Då försökte min bror att säga upp den men det gick inte. Hon var tvungen att göra det själv.
Det slutatade med att advokanten som skötte bouppteckningen fick lösa det efter mammas bortgång :(
 
Nej jag köper inget sådant. Kanske en trisslott var tredje år typ.
Maken är med i nån lottogrej på jobbet.

Angående postkodlotteriet så är jag rätt anti pga hur de hanterade min mor när hon ville gå ur.
Några månader innan hon gick bort (cancer) så började hon göra klart saker. Bla säga upp prenumerationer. Men hos postkodlotteriet var det inte så lätt. De var väldigt ifrågasättande och försökte istället få henne att köpa FLER prenumerationer fast hon sa att hon var sjuk.
Det slutade med att hon började gråta och la på. Då försökte min bror att säga upp den men det gick inte. Hon var tvungen att göra det själv.
Det slutatade med att advokanten som skötte bouppteckningen fick lösa det efter mammas bortgång :(
Men fy fan!!!:yuck:
 
Av nyfikenhet ... Jag tycker mig ha märkt att det verkar så vanligt att folk har lotter och när det kommer upp verkar det vara av olika anledningar. Chansen att vinna pengar, förstås, men även för ett sätt att skänka pengar till välgörenhet.

Hur ser ni på det här? Är ni med i Postkodlotteriet? Varför, varför inte?

Hoppas att det är en ok trådstart. Jag har absolut ingenting med dem att göra. ;)

Jag är inte med.
Jag köper inte lotter, i stort sett. En Triss var tredje år kanske.

Jag är tveksam till konceptet. Visst låter det fint att allt överskott ska gå till bra ändamål.
Men som vanligt finns det ju en enorm overheadapparat kring det hela, dit stora summor går.
Bara en sådan sak som att de gör reklam för lotteriet, och att de ganska ofta skickar ut adresserad direktreklam för att värva fler.
Det läggs stora summor pengar även på reklamen - summor som alltså inte går till det välgörande som man påstår.
 
Jag blev också knäpp på all reklam, så jag gick in på deras hemsida och avbeställde reklam till både.mig och min sambo.

Visste inte att det gick.
Synd att man måste skriva exakt samma uppgifter som de skriver på utskicken: min adress är lite otydlig så jag vet inte vilken adress de använder på reklamen så jag får vänta tills nästa utskick innan jag kan spärra (ibland står gårdsnamnet med i adressen, ibland inte. Ibland finns postlådenumret med och ibland inte, ibland gårdsnamnet först och ibland sist - och visst är det härligt att knappt ens veta vad man har för adress???)
 
Jag har gjort som andra här i tråden, gått in på hemsidan och sett till att inte få några fler utskick från dem... Känner att jag får tillräckligt med postkod ändå eftersom vi delar ut de där utskicken (det är helt hysteriskt vilka mängder som ska ut ibland).
 
Hade 2 lotter i 1 månad(?) Av det enkla skälet att de stod utanför Ica och erbjöd presentkort för 500kr om man köpte dessa lotter för 300kr. Avanmälde direkt sedan
 
Jag får en massa adresserad reklam trots att jag inte ens fattat vad det är. Varför får jag den reklamen?

Flera olika anledningar till exempel om du deltagit på någon tävling på nätet där Bonnierkoncernen står bakom så har du om du har godkänt villkoren sagt ja till att de får skicka reklam för allt de äger. Eller att du prenumererar på någon tidning som de har. Bara exempel alltså det kan ju vara att du är kund till något som ägs av en koncern och då har de oftast i villkoren att de får skicka reklam för alla möjliga företag de äger.

Själv har jag spärrat mig på nix adressat (alltså ej telefoni där jag också spärrat mig) och har kontaktat de företag där jag är kund och spärrat mina uppgifter för annat än ren information om min kundrelation och eventuellt abonnemang. Har inte fått någon adreasserad reklam på flera år nu.
 
Inte så representativa svar i tråden kanske, men jag är inte heller med. Mitt främsta skäl är deras säljmetod som verkar gå ut på nednötning av motstånd genom massiva mängder reklam och att man som granne ska känna sig missunnsam/avundsjuk om grannar vinner och man själv sitter utan lott.
 
Jag är med!
Vinner aldrig och vågar inte gå ur nu när jag gått med för så vinner väl vår postkod bara för det 😂

Mamma har vunnit 330 000 en gång. Dock 2005, så det var ju ett tag sen :p
 
Man kan nixa sin hemadress, då försvinner postkodlotteriet och massa annat irriterande också!

EDIT: Tvåa på bollen! Passa på och nixa telefonen också!
Jag gick in på hemsidan och avbeställde, men vill såklart nixa min adress om det är möjligt. Googlade men blev lite osäker om det jag hittade var rätt. Var har du nixat din adress?
 
Nej jag köper inget sådant. Kanske en trisslott var tredje år typ.
Maken är med i nån lottogrej på jobbet.

Angående postkodlotteriet så är jag rätt anti pga hur de hanterade min mor när hon ville gå ur.
Några månader innan hon gick bort (cancer) så började hon göra klart saker. Bla säga upp prenumerationer. Men hos postkodlotteriet var det inte så lätt. De var väldigt ifrågasättande och försökte istället få henne att köpa FLER prenumerationer fast hon sa att hon var sjuk.
Det slutade med att hon började gråta och la på. Då försökte min bror att säga upp den men det gick inte. Hon var tvungen att göra det själv.
Det slutatade med att advokanten som skötte bouppteckningen fick lösa det efter mammas bortgång :(

Jag hade samma upplevelse nar jag kom till Sverige innan mamma dog, innan vi visste att hon hade cancer. Jag fick till sist latsas vara mamma och saga upp det. Men da borjade det verklige problemet. De ringde flera ganger om dagen och forsokte "shame" henne att ga tillbaka och ta FLER lotter an innan. Vilket var aldeles for dyrt for henne.
Men hon var en bit over 80 ar och radd for att vara till besvar ... sa hon gick med igen. Och igen. Och :banghead:
Jag fick inte stopp pa det forran hon lag doende ... da overtygade jag nagon att hon var sa utfattig att dodsboet inte skulle kunna betala rakningarna i alla fall, sa de var valkomna att skicka fler lotter.:cautious:

Hela processen var vidrig ... och att jag patalade att det var en gammal manniska som var mycket sjuk gjorde absolut inget intryck pa de jag talade med. :rage: Mamma betalade tusentals kronor hon inte ansag sig ha rad med bara for att hon inte kunde ga ur.
 
Jag hade samma upplevelse nar jag kom till Sverige innan mamma dog, innan vi visste att hon hade cancer. Jag fick till sist latsas vara mamma och saga upp det. Men da borjade det verklige problemet. De ringde flera ganger om dagen och forsokte "shame" henne att ga tillbaka och ta FLER lotter an innan. Vilket var aldeles for dyrt for henne.
Men hon var en bit over 80 ar och radd for att vara till besvar ... sa hon gick med igen. Och igen. Och :banghead:
Jag fick inte stopp pa det forran hon lag doende ... da overtygade jag nagon att hon var sa utfattig att dodsboet inte skulle kunna betala rakningarna i alla fall, sa de var valkomna att skicka fler lotter.:cautious:

Hela processen var vidrig ... och att jag patalade att det var en gammal manniska som var mycket sjuk gjorde absolut inget intryck pa de jag talade med. :rage: Mamma betalade tusentals kronor hon inte ansag sig ha rad med bara for att hon inte kunde ga ur.

Beklagar att även ni råkade ut för detta. Det är vidrigt att behöva tjafsa och känns sig blåst i en sådan stund.
Man undrar ju hur många fler som blivit behandlade såhär :mad:
 
Jag hade samma upplevelse nar jag kom till Sverige innan mamma dog, innan vi visste att hon hade cancer. Jag fick till sist latsas vara mamma och saga upp det. Men da borjade det verklige problemet. De ringde flera ganger om dagen och forsokte "shame" henne att ga tillbaka och ta FLER lotter an innan. Vilket var aldeles for dyrt for henne.
Men hon var en bit over 80 ar och radd for att vara till besvar ... sa hon gick med igen. Och igen. Och :banghead:
Jag fick inte stopp pa det forran hon lag doende ... da overtygade jag nagon att hon var sa utfattig att dodsboet inte skulle kunna betala rakningarna i alla fall, sa de var valkomna att skicka fler lotter.:cautious:

Hela processen var vidrig ... och att jag patalade att det var en gammal manniska som var mycket sjuk gjorde absolut inget intryck pa de jag talade med. :rage: Mamma betalade tusentals kronor hon inte ansag sig ha rad med bara for att hon inte kunde ga ur.
Men fy i helv..!! Bara det du och @Voff skrev får mig att aldrig vilja köpa något av dem, de förtjänar inga pengar från mig för sånt beteende :cautious::wtf::rage:
 
Beklagar att även ni råkade ut för detta. Det är vidrigt att behöva tjafsa och känns sig blåst i en sådan stund.
Man undrar ju hur många fler som blivit behandlade såhär :mad:

I vissa lägen då de hör att det inte är rätt person så kan man i vissa fall låtsas vara god man eller förvaltare, flera i min bekantskapskrets har kört den fulingen. Då går allt så mycket lättare helt plötsligt!

Och ring aldrig och säg upp, utan mejla. Då har du svart på vitt att du kontaktat dom. Och då är det svårt att "glömma bort" att du ringt och sagt upp. Fortsätter de kan du hänvisa till GDPR eller Direktmarknadsföringsnämnden.

Är det ändå svårt att få de att sluta kan man faktiskt be kommunen om hjälp och rådgivning.
 
I vissa lägen då de hör att det inte är rätt person så kan man i vissa fall låtsas vara god man eller förvaltare, flera i min bekantskapskrets har kört den fulingen. Då går allt så mycket lättare helt plötsligt!

Och ring aldrig och säg upp, utan mejla. Då har du svart på vitt att du kontaktat dom. Och då är det svårt att "glömma bort" att du ringt och sagt upp. Fortsätter de kan du hänvisa till GDPR eller Direktmarknadsföringsnämnden.

Är det ändå svårt att få de att sluta kan man faktiskt be kommunen om hjälp och rådgivning.

När mamma gick bort 2010 var det inte självklart med dator i varje hem. Inte hos lite äldre iaf (hon var 60). Då var telefon enda alternativet och varken jag el brorsan kunde spela en kvinna på 60 år :(
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 459
Senast: sjoberga
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 243
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 030
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp