Postmords fantastiska service!

Postförskott är ju vara mot betalning. Det bästa om man ska använda PostMord är (trots min erfarenhet) REK.

Det var det jag tänkte på, tack för rättelse! :)

Ja, det låter ju som sagt som att man inte är fredad med REK heller. Ett brev kan ju alltid komma bort, även om det kontrolleras vem som kan hämta ut det sen.

Företaget själva postar dock presentkortet, jag undrar hur de gör om det kommer bort på väg till mig? Jag fick ett presentkort från jobbet en gång som de postat, det kom dock till ett utlämningsställe vid min gamla adress då det skickade det mitt i en flytt. Så jag hann inte hämta ut det innan det skickades tillbaks. Pratade med företaget som skickade det på nytt, jag hämtade ut det. Två veckor senare kommer ett nytt presentkort. För att inte riskera att båda skulle spärras så ringde jag företaget och berättade att de skickat ett för mycket och de drog tillbaks det sista. Men jag tänker att företag borde ju kunna spärra presentkort? De måste ju vara kopplade till nåt nummer, eller nåt, och att det går att lägga in i system att just det presentkortet inte ska gå att använda. Jag tänker om jag nu skulle ringa och hävda att presentkortet aldrig kommit fram till mig, så kan jag ju omöjligt behöva betala för det. Är det en tvist som företaget får ta med PostNord då? Tänker att lösningen med att spärra måste ju rimligtvis vara enklare.

Jag kanske får ta bilen till min familjemedlem och lägga det i brevlådan helt enkelt :D
 
Ja, det låter ju som sagt som att man inte är fredad med REK heller. Ett brev kan ju alltid komma bort, även om det kontrolleras vem som kan hämta ut det sen.

Företaget själva postar dock presentkortet, jag undrar hur de gör om det kommer bort på väg till mig? Jag fick ett presentkort från jobbet en gång som de postat, det kom dock till ett utlämningsställe vid min gamla adress då det skickade det mitt i en flytt. Så jag hann inte hämta ut det innan det skickades tillbaks. Pratade med företaget som skickade det på nytt, jag hämtade ut det. Två veckor senare kommer ett nytt presentkort. För att inte riskera att båda skulle spärras så ringde jag företaget och berättade att de skickat ett för mycket och de drog tillbaks det sista. Men jag tänker att företag borde ju kunna spärra presentkort? De måste ju vara kopplade till nåt nummer, eller nåt, och att det går att lägga in i system att just det presentkortet inte ska gå att använda. Jag tänker om jag nu skulle ringde och hävda att presentkortet aldrig kommit fram till mig, så kan jag ju omöjligt behöva betala för det. Är det en tvist som företaget får ta med PostNord då? Tänker att lösningen med att spärra måste ju rimligtvis vara enklare.

Jag kanske får ta bilen till min familjemedlem och lägga det i brevlådan helt enkelt :D

Min erfarenhet är att aldrig ens försöka tvista med PostMord. Det sabbar blodtrycket på en :cautious:
 
När mina paket försvinner envisas posten med att JAG inte får reklamera (vilket är konstigt när man bevisligen har alla uppgifter på paketet) utan det måste leverantören göra.
Det i sin tur gör att den stackars leverantören oftast Får ersätta, och gör det, saker som försvinner på posten.
Hur de gör i sin tur vet jag inte men jag är väldigt osäker på att posten tar något ansvar. Så fort man lämnar in ett paket lämnas ju ansvaret över till mottagaren vilket också är konstigt om leverantören ska reklamera.
Du måste se problemet från ett helhetsperspektiv.
Det är för att paketets innehåll är leverantörens ansvar fram till att du fått det.

Den stackars leverantören är den som reklamerar, och får ersättning av posten.
Du i din tur ska bli ersatt av leverantören, som antingen skickar ny vara eller ersätter dina utlägg.

Hade det varit omvänt, hade det blivit knepigt.
Framför allt för varor som passerar landsgränser.
 
Ja, det låter ju som sagt som att man inte är fredad med REK heller. Ett brev kan ju alltid komma bort, även om det kontrolleras vem som kan hämta ut det sen.

Företaget själva postar dock presentkortet, jag undrar hur de gör om det kommer bort på väg till mig? Jag fick ett presentkort från jobbet en gång som de postat, det kom dock till ett utlämningsställe vid min gamla adress då det skickade det mitt i en flytt. Så jag hann inte hämta ut det innan det skickades tillbaks. Pratade med företaget som skickade det på nytt, jag hämtade ut det. Två veckor senare kommer ett nytt presentkort. För att inte riskera att båda skulle spärras så ringde jag företaget och berättade att de skickat ett för mycket och de drog tillbaks det sista. Men jag tänker att företag borde ju kunna spärra presentkort? De måste ju vara kopplade till nåt nummer, eller nåt, och att det går att lägga in i system att just det presentkortet inte ska gå att använda. Jag tänker om jag nu skulle ringa och hävda att presentkortet aldrig kommit fram till mig, så kan jag ju omöjligt behöva betala för det. Är det en tvist som företaget får ta med PostNord då? Tänker att lösningen med att spärra måste ju rimligtvis vara enklare.

Jag kanske får ta bilen till min familjemedlem och lägga det i brevlådan helt enkelt :D
Kan inte företaget skicka direkt till den som ska få det? Kan du be om "presentinslagning" och att de skriver en hälsning på kuvertet typ?
 
Kan inte företaget skicka direkt till den som ska få det? Kan du be om "presentinslagning" och att de skriver en hälsning på kuvertet typ?

Det går tillsammans med vår bröllopsinbjudan så det blir svårt :) Vi hade ju kunnat skicka den inbjudan först och sen att företaget skickar presentkortet i efterhand, men då är risken att min stackars familjemedlem kommer sitta med miniräknaren för att få ihop ekonomin tiden där emellan :D (Dyr övernattning och personen har många barn)
 
Hade beställt ett paket med hemleverans som skulle komma idag. Valde att de INTE fick lämna det utanför dörren eftersom det skulle regna, så det skulle levereras till mottagaren som skulle skriva under. Bilen kommer och stannar utanför grinden. En kille hoppar ur bilen, tar ut paketet och tar sats och kastar det över den 2 meter höga grinden (som är väldigt lätt att öppna) och vänder sig om för att köra iväg. Istället för att leverera till dörr och få underskrift tror han alltså att det är okej att kasta det över grinden (utan att bry sig om ifall det är ömtåligt) och sen låta det ligga där i ösregnet :confused::banghead:
 
Hade beställt ett paket med hemleverans som skulle komma idag. Valde att de INTE fick lämna det utanför dörren eftersom det skulle regna, så det skulle levereras till mottagaren som skulle skriva under. Bilen kommer och stannar utanför grinden. En kille hoppar ur bilen, tar ut paketet och tar sats och kastar det över den 2 meter höga grinden (som är väldigt lätt att öppna) och vänder sig om för att köra iväg. Istället för att leverera till dörr och få underskrift tror han alltså att det är okej att kasta det över grinden (utan att bry sig om ifall det är ömtåligt) och sen låta det ligga där i ösregnet :confused::banghead:
Hann du vråla åt honom? Jag gjorde reklamation när de misshandlade mitt paket vid leverans, senast fick jag det överräckt vid grinden.
 
Hann du vråla åt honom? Jag gjorde reklamation när de misshandlade mitt paket vid leverans, senast fick jag det överräckt vid grinden.
En familjemedlem hann ut för att fråga vad han höll på med men fick inget svar. Skrev iallafall vad som hände i appen när man ska utvärdera hur nöjd man är med leveransen, men förmodligen skiter de väl i det 😅
 
Ja, det låter ju som sagt som att man inte är fredad med REK heller. Ett brev kan ju alltid komma bort, även om det kontrolleras vem som kan hämta ut det sen.

Företaget själva postar dock presentkortet, jag undrar hur de gör om det kommer bort på väg till mig? Jag fick ett presentkort från jobbet en gång som de postat, det kom dock till ett utlämningsställe vid min gamla adress då det skickade det mitt i en flytt. Så jag hann inte hämta ut det innan det skickades tillbaks. Pratade med företaget som skickade det på nytt, jag hämtade ut det. Två veckor senare kommer ett nytt presentkort. För att inte riskera att båda skulle spärras så ringde jag företaget och berättade att de skickat ett för mycket och de drog tillbaks det sista. Men jag tänker att företag borde ju kunna spärra presentkort? De måste ju vara kopplade till nåt nummer, eller nåt, och att det går att lägga in i system att just det presentkortet inte ska gå att använda. Jag tänker om jag nu skulle ringa och hävda att presentkortet aldrig kommit fram till mig, så kan jag ju omöjligt behöva betala för det. Är det en tvist som företaget får ta med PostNord då? Tänker att lösningen med att spärra måste ju rimligtvis vara enklare.

Jag kanske får ta bilen till min familjemedlem och lägga det i brevlådan helt enkelt :D

Jag beställde presentkort från ett spa en jul som skickades via post och kom bort. De skickade bara ett nytt för de visste vilket nummer presentkortet hade och kunde stryka det i systemet. Så borde inte vara ett problem :)
 
Jag bestallde en jacka och byxor, att skickas hem till en kompis (som skickar det vidare da de inte skickar till USA) fran Engelsons nyligen. I dag ringde min kompis och sa ...
"Du blir inte glad nu. Du kommer ihag hur PostNord ar va? Jag far inte ta ut paketet da det star ditt namn c/o mitt namn. Da maste man ha ditt korkort".
Men, sa jag, ditt namn star ju ocksa? och du kan legitimera dig. Du hade ju till och med Sambon som kan bevisa att du ar du.
"Det gar inte alls", sa postfroken till Kompisen. "BARA den som ar mottagare av paketet kan ta ut det." Okay sa jag, Jag ringer posten lugnade jag.
"Det gar inte heller" forklarade Kompisen. "Nu maste du kontakta Engelsons, som i sin tur maste kontakta PostNord och ta bort ditt namn i datorn."

Och nar jag bestallde maste mitt namn sta med da jag betalade med kreditkort. :angel: :banghead:
 
Jag bestallde en jacka och byxor, att skickas hem till en kompis (som skickar det vidare da de inte skickar till USA) fran Engelsons nyligen. I dag ringde min kompis och sa ...
"Du blir inte glad nu. Du kommer ihag hur PostNord ar va? Jag far inte ta ut paketet da det star ditt namn c/o mitt namn. Da maste man ha ditt korkort".
Men, sa jag, ditt namn star ju ocksa? och du kan legitimera dig. Du hade ju till och med Sambon som kan bevisa att du ar du.
"Det gar inte alls", sa postfroken till Kompisen. "BARA den som ar mottagare av paketet kan ta ut det." Okay sa jag, Jag ringer posten lugnade jag.
"Det gar inte heller" forklarade Kompisen. "Nu maste du kontakta Engelsons, som i sin tur maste kontakta PostNord och ta bort ditt namn i datorn."

Och nar jag bestallde maste mitt namn sta med da jag betalade med kreditkort. :angel: :banghead:

Det är väl ganska rimligt att det bara är den som står som mottagare som kan hämta ut paketet.

Och att det bara är den som skickat paketet som kan ändra mottagare.
 
Jag bestallde en jacka och byxor, att skickas hem till en kompis (som skickar det vidare da de inte skickar till USA) fran Engelsons nyligen. I dag ringde min kompis och sa ...
"Du blir inte glad nu. Du kommer ihag hur PostNord ar va? Jag far inte ta ut paketet da det star ditt namn c/o mitt namn. Da maste man ha ditt korkort".
Men, sa jag, ditt namn star ju ocksa? och du kan legitimera dig. Du hade ju till och med Sambon som kan bevisa att du ar du.
"Det gar inte alls", sa postfroken till Kompisen. "BARA den som ar mottagare av paketet kan ta ut det." Okay sa jag, Jag ringer posten lugnade jag.
"Det gar inte heller" forklarade Kompisen. "Nu maste du kontakta Engelsons, som i sin tur maste kontakta PostNord och ta bort ditt namn i datorn."

Och nar jag bestallde maste mitt namn sta med da jag betalade med kreditkort. :angel: :banghead:
Nu bor ju du i USA men här hemma i Svedala kan man numera checka ut både dhl och postmordpaket med bankid. Sen delar man bara länken med den som ska hämta och vips inga id behövs. Funkar både i postmords app och unifauns app som hanterar paket från postmord, dhl mfl.
 
Det är väl ganska rimligt att det bara är den som står som mottagare som kan hämta ut paketet.

Och att det bara är den som skickat paketet som kan ändra mottagare.
Om jag förstod @hastflicka rätt, så ser det paket hon talar om ut så här:

Kalle Karlsson
c/o Lisa Lisadotter


...vilket ställer till med den ganska orimliga effekten att både den som står som mottagare och den vars adress som används måste legitimera sig.
 
Om jag förstod @hastflicka rätt, så ser det paket hon talar om ut så här:

Kalle Karlsson
c/o Lisa Lisadotter


...vilket ställer till med den ganska orimliga effekten att både den som står som mottagare och den vars adress som används måste legitimera sig.
Varför ska den som står som c/o legitimera sig? Bara för att man är inneboende så får blir ju inte den personen ens förmyndare
 
Min stora fraga dar ar varfor det inte racker med att den som jag da "bor hos" legitimerar sig och hamtar ut paketet? Den personen finns ju da i datorn och blir ansvarig om hon stjal paketet fran mig. Allvarligt, hur ofta skulle det handa att den en c/o bor hos stjal paket och post?
 
Min stora fraga dar ar varfor det inte racker med att den som jag da "bor hos" legitimerar sig och hamtar ut paketet? Den personen finns ju da i datorn och blir ansvarig om hon stjal paketet fran mig. Allvarligt, hur ofta skulle det handa att den en c/o bor hos stjal paket och post?
Oftare än man vill tro misstänker jag. Men Engelsson brukar vara bra att ha med att göra, syrran beställde julklapp till mig som skickades till mig men hon betalade. Jag tror hon mejlade med serviceavdelningen så löste de det.
 
Min stora fraga dar ar varfor det inte racker med att den som jag da "bor hos" legitimerar sig och hamtar ut paketet? Den personen finns ju da i datorn och blir ansvarig om hon stjal paketet fran mig. Allvarligt, hur ofta skulle det handa att den en c/o bor hos stjal paket och post?
Din post är din privata egendom som ingen annan har rätt till. Om du t ex hyr ett rum vill du ju inte att din värd ska kunna hämta ut och kanske öppna dina brev eller ditt paket utan din vetskap.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp