Postmords fantastiska service!

Intressant! Jag var inneboende i några månader, upp till ett år, på tre olika ställen för ett antal år sedan. Då vet jag med bestämdhet att jag fick instruktionen att använda c/o. Minns dock inte om det var Posten eller SKV som jag var i kontakt med.
Det måste ha varit någon felinformerad individ :)
Det kan även vara att det är relativt ny ändring, bara några år sedan.
 
Köpte ett par ridstövlar av en privatperson, skickades spårbart med Postnords Skicka Lätt. Lämnades in 11/11 - sen inget.

Inte bara förlorade jag fyrsiffrigt belopp utan chansen att hitta ett par begagnade Tucci som passar mig igen är lika med noll :cry:
 
Paketet skulle alltså till Halmstad 🙄
7A2ADA57-EBEC-4907-BA75-CF548F83F16E.jpeg
 
Syns det på er låda då? Alltså på framsidan och inte på locket (som snöar igen), sitter den på ett konstigt ställe? Står det namn, adress och nummer i ok storlek och inte i svart text på svart låda i storlek 12? Skymd I buskar när man kommer från postbilens högersida (där föraren sitter, testa att gå förbi på gatan från höger till vänster för att kontrollera). Står det nummer på huset? Som syns i mörker, alltså inte svart nummer på rött hus, på fel sida om huset etc. Sitter postlådan på rätt gata? Inte på en tvärgata, innanför staket, i en korsning osv.

Detta är bara några av alla problem jag kan få som utdelare.

Även om viss post kommer fram i den korrekta lådan betyder det inte att all post, tidning, paket delas av samma person beroende på dag och tid, eller ens via samma system så det är inte säkert att varje utdelare hittar bara för att en har lyckats lista ut vart lådan ligger.


Om allt är bra så toppen, någon gör helt klart fel. Vissa distrikt är petigare än andra och så ska det naturligtvis inte vara.

Men det är SÅ många gånger som folk klagar på saker som inte kommer fram när varken hus eller låda har namn, nummer och adress eller att lådan ligger på gräsmattan eller sitter på något totaltokigt ställe.
Det gäller även trapphus och postlådeställ.

Så detta är några saker man kan göra för att underlätta och öka sina chanser att utdelare inte bara åker förbi i tidsbrist.

Själv gillar jag även om man sätter en liten reflex på höger sida av lådan så att den blir lättare att se i mörker.
En annan klassiker är folk som bor i hörnhus och beställer paket eller tidningar till en address, men har lådan och märkning på den andra gatan. Eller har en låda med en address men beställer två olika tidningar till dom två olika addresserna. :laugh:

Bor ni i hörnhus, bestäm er för en av addresserna och sätt all märkning där (det går bra med båda addresserna om det står tydligt och stort nog). Alternativt sätt upp märkning på båda sidor och två lådor.

Ibland har jag undrat om dom vet vart dom bor.

Åh, allt det där låter som mina villarundor :D (Jag kör dessutom moped, och då tvåhjulig sådan, inte de där "mopedbilarna" som postnord har).

På en runda så kommer jag från väg x till väg y. På väg mot y så finns två hus med två bra brevlådor, de står tydligt och lättåtkomligt, allt bra så långt. På brevlådorna står först nummer 7 och sedan nummer 9. Grejen är att adresserna är x7 och y9, vilket är helt omöjligt för någon att veta bara av att se brevlådorna :D Jag var mycket(!) förvirrad första gången jag körde där, för då fanns det inte heller någon information om det i pärmen där vi har information om våra rundor. (jag tror iaf att jag skrivit in just den grejen nu...)

Sedan hur många som har brevlådor som är lättåtkomliga när man kommer från vänster, trots att både jag och postnord kommer från höger... Det går inte att räkna. Brevlådor som alltså inte ens syns från högra hållet, gärna låååångt in i någon buske så att jag inte ens når brevlådan, eller täckt med taggbuskar, brännässlor och annat som gör ont.

En gång nyligen så stannade jag faktiskt och skrev en lapp och petade i en låda där jag bad dem ta bort brännässlorna, för jag hade inte lust att få hela benen täckta av dem. Nästa gång jag kom så fanns inte ens ett spår av brännässlor :up:

Annars såhär kring jul så är det väldigt populärt att sätta små julgranar och annat julpynt framför brevlådan, så att brevlådan av den anledningen inte går att nå. På mina rundor vet de flesta vart de bor, men jag börjar undra om de helt enkelt inte vill ha någon post...
 
Hade beställt ett paket med hemleverans som skulle komma idag. Valde att de INTE fick lämna det utanför dörren eftersom det skulle regna, så det skulle levereras till mottagaren som skulle skriva under. Bilen kommer och stannar utanför grinden. En kille hoppar ur bilen, tar ut paketet och tar sats och kastar det över den 2 meter höga grinden (som är väldigt lätt att öppna) och vänder sig om för att köra iväg. Istället för att leverera till dörr och få underskrift tror han alltså att det är okej att kasta det över grinden (utan att bry sig om ifall det är ömtåligt) och sen låta det ligga där i ösregnet :confused::banghead:
Äh fyfan! Det där måste ju gå att anmäla till Postnord på något sätt?! Sådär får det verkligen inte gå till...
 
Äh fyfan! Det där måste ju gå att anmäla till Postnord på något sätt?! Sådär får det verkligen inte gå till...
Vi skrev vad som hände när vi ombads lämna feedback i appen, mer energi orkar vi inte riktigt lägga på det. Försökte ringa kundtjänst idag om det andra paketet men det gick inte ens att komma fram så att man fick prata med en riktig människa så det känns lite som att det är som det är. Det paketet kom ju iallafall fram 😅
 
Paketet skulle alltså till Halmstad 🙄Visa bifogad fil 61203
Jag skickade ett paket innan i höstas som skulle till Nässjö. Först landade det i Torsvik för att sedan åka ner en runda till Lübeck i Tyskland (???!!!) innan det kom upp till Torsvik igen (för att sedan åka till Nässjö). Jag förstår fortfarande inte vad det hade i Tyskland att göra... Men, men, det kom i alla fall fram i slutändan :p
 
Kollade på posten och där står det här
https://www.postnord.se/kontakta-oss#humany-nya-kontakta-oss-guider=/11874/vad-ska-jag-tanka-pa-vid-c-o/;phrase:care of&humany-nya-kontakta-oss=/contact
Men om det är så så borde ju @hastflicka kunnat få ut sitt paket via den som stod som c/o iom att det ju är den som ska ansvara för posten då personen själv inte kan ta emot den.

Precis, det har betyder ju att kompisen skulle ha fatt ta ut paketet ... Men pa ICA fick hon veta att de absolut inte kunde anvanda hennes legitimation, det var tvunget att vara min legitimation i datorn.

Det har paminner mig ocksa om att nar jag var pa besok i Sverige en gang och skulle hamta paket var jag tvungen att skaffa Svenskt korkort, mycket fort och hastigt. En slakting skickade ett paket till mig. Jag hade Svenskt och Amerikanskt pass, Amerikanskt korkort (ett som funkar som pass innom hela Nord Amerika) och en kompis med sitt Svenska korkort med mig till posten ... men fick inte ta ut paketet.
Det racker med antingen mina tva pass, eller det Amerikanska korkortet plus Passet for att hamta ett Svenskt pass hos polisen. Alternativt kan man ha med nagon som som kan ga i god for att man ar den man sager och som kan legitimera sig och de lamnar ut passet.
Det kanns lite fanigt att det ar sa mycket tuffare att fa ut ett paket pa posten an ett pass hos polisen. :cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp