Postmords fantastiska service!

:banghead: Jag vet inte riktigt vad Postmord sysslar med den här gången. Jag fick ett försändelse-ID att följa. I samma veva som det nådde min terminal så ändrades leveransstatus till ”levererat till mottagaren” ... och nu tycks det bli liggande där.
Ibland räknas utlämningsstället som ”mottagare”, har jag sett.
 
I Fredags eftermiddag bestallde jag min nya medicin som skickas via posten. Jag rakade just se att den nu ar pa varat postkontor och att den kommer att delas ut med brevbararen's vanliga runda i morgon. :up: Jag ar sa fortjust i USPS, det mesta kommer tidigare an de lovat. ❤
 
Mitt paket som låg i paket jag tar emot försvann precis från appen, letar jag efter det läggar det sig i Skickat.

Ska bli intressant att se hur det bär sig åt när det kommer fram. OM det kommer fram. Och OM det kommer fram till mig...
Kanske blir som för mig en gång fast det omvända. Jag hade returnerat ett paket och plötsligt får jag en avisering att ett paket finns att hämta. Jag tyckte att det var märkligt men åkte ändå till utlämningsstället. Då har paketet jag skickade som retur kommit tillbaka, dvs. någon hade scannat fel kod och postnord tyckte att då fick jag betala en ny frakt. Jag förklarade att det var inte aktuellt. Jag betalar inte extra för att någon inte sköter sitt jobb.
 
Det där var väl ingenting.
I somras ville Postnord att jag skulle åka 100 mil längs E4:an enkel resa för att hämta ut ett korrekt adresserat paket.

Fyra gånger ringde jag och påpekade det orimliga, fyra gånger försökte det skicka paketet åt mitt håll via sin egna service, fyra gånger defaultade paketet mot

PostNord Piteå,
Verkstadsgatan 12
94139 PITEÅ

innan det slutligen försvann, trots deras trackingtjänsts allseende radar:

___postnord.jpg
 
Senast ändrad:
Posten här hemma envisas med att vi bor i grannhuset. De har tillochmed skrivit vårt gatunummer (629) på grannens postlåda (623), med kulspetspenna.
Det är tre lådor med samma efternamn här i byn men man tycker ju att även numret på lådorna borde ge nån slags indikation på vart brevet ska.
 
Posten här hemma envisas med att vi bor i grannhuset. De har tillochmed skrivit vårt gatunummer (629) på grannens postlåda (623), med kulspetspenna.
Det är tre lådor med samma efternamn här i byn men man tycker ju att även numret på lådorna borde ge nån slags indikation på vart brevet ska.

Syns det på er låda då? Alltså på framsidan och inte på locket (som snöar igen), sitter den på ett konstigt ställe? Står det namn, adress och nummer i ok storlek och inte i svart text på svart låda i storlek 12? Skymd I buskar när man kommer från postbilens högersida (där föraren sitter, testa att gå förbi på gatan från höger till vänster för att kontrollera). Står det nummer på huset? Som syns i mörker, alltså inte svart nummer på rött hus, på fel sida om huset etc. Sitter postlådan på rätt gata? Inte på en tvärgata, innanför staket, i en korsning osv.

Detta är bara några av alla problem jag kan få som utdelare.

Även om viss post kommer fram i den korrekta lådan betyder det inte att all post, tidning, paket delas av samma person beroende på dag och tid, eller ens via samma system så det är inte säkert att varje utdelare hittar bara för att en har lyckats lista ut vart lådan ligger.


Om allt är bra så toppen, någon gör helt klart fel. Vissa distrikt är petigare än andra och så ska det naturligtvis inte vara.

Men det är SÅ många gånger som folk klagar på saker som inte kommer fram när varken hus eller låda har namn, nummer och adress eller att lådan ligger på gräsmattan eller sitter på något totaltokigt ställe.
Det gäller även trapphus och postlådeställ.

Så detta är några saker man kan göra för att underlätta och öka sina chanser att utdelare inte bara åker förbi i tidsbrist.

Själv gillar jag även om man sätter en liten reflex på höger sida av lådan så att den blir lättare att se i mörker.
 
Senast ändrad:
En annan klassiker är folk som bor i hörnhus och beställer paket eller tidningar till en address, men har lådan och märkning på den andra gatan. Eller har en låda med en address men beställer två olika tidningar till dom två olika addresserna. :laugh:

Bor ni i hörnhus, bestäm er för en av addresserna och sätt all märkning där (det går bra med båda addresserna om det står tydligt och stort nog). Alternativt sätt upp märkning på båda sidor och två lådor.

Ibland har jag undrat om dom vet vart dom bor.
 
Syns det på er låda då? Alltså på framsidan och inte på locket (som snöar igen), sitter den på ett konstigt ställe? Står det namn, adress och nummer i ok storlek och inte i svart text på svart låda i storlek 12? Skymd I buskar när man kommer från postbilens högersida (där föraren sitter, testa att gå förbi på gatan från höger till vänster för att kontrollera). Står det nummer på huset? Som syns i mörker, alltså inte svart nummer på rött hus, på fel sida om huset etc. Sitter postlådan på rätt gata? Inte på en tvärgata, innanför staket, i en korsning osv.

Detta är bara några av alla problem jag kan få som utdelare.

Även om viss post kommer fram i den korrekta lådan betyder det inte att all post, tidning, paket delas av samma person beroende på dag och tid, eller ens via samma system så det är inte säkert att varje utdelare hittar bara för att en har lyckats lista ut vart lådan ligger.


Om allt är bra så toppen, någon gör helt klart fel. Vissa distrikt är petigare än andra och så ska det naturligtvis inte vara.

Men det är SÅ många gånger som folk klagar på saker som inte kommer fram när varken hus eller låda har namn, nummer och adress eller att lådan ligger på gräsmattan eller sitter på något totaltokigt ställe.
Det gäller även trapphus och postlådeställ.

Så detta är några saker man kan göra för att underlätta och öka sina chanser att utdelare inte bara åker förbi i tidsbrist.

Själv gillar jag även om man sätter en liten reflex på höger sida av lådan så att den blir lättare att se i mörker.

Vår låda är tydligare än grannens men grannens kommer först så det är väl lättare att lämna all post där. Vi och andra grannen har två postlådor bredvid varandra och de är väldigt tydligt utmärkta (och den grannen får rätt post! Det är inget problem egentligen, femtio meter klarar vi att gå och hämta posten :D
Men lite komiskt när nån som kör postbilen en dag skrivit till vårt nummer på grannens postlåda med kulspets :laugh:
 
Ställer en fråga här i stället för att starta en egen tråd. Jag ska skicka ett presentkort till en familjemedlem på ett större belopp och tyvärr har ju PostNord en tendens att inte leverera (blev det här en omedvetens ordvits nu? :p). Om brevet skulle försvinna på vägen, blir det då en jobbig tvist med PostNord där de måste ersätta mig för vad som försvunnit, eller brukar man på ett enkelt sätt kunna ringa företaget som då kan spärra presentkortet och man helt enkelt får ett nytt?

Känner mig sjukt otaggad på att förlora pengar/hamna i tvist med PostNord kring jul.
 
Ställer en fråga här i stället för att starta en egen tråd. Jag ska skicka ett presentkort till en familjemedlem på ett större belopp och tyvärr har ju PostNord en tendens att inte leverera (blev det här en omedvetens ordvits nu? :p). Om brevet skulle försvinna på vägen, blir det då en jobbig tvist med PostNord där de måste ersätta mig för vad som försvunnit, eller brukar man på ett enkelt sätt kunna ringa företaget som då kan spärra presentkortet och man helt enkelt får ett nytt?

Känner mig sjukt otaggad på att förlora pengar/hamna i tvist med PostNord kring jul.

När mina paket försvinner envisas posten med att JAG inte får reklamera (vilket är konstigt när man bevisligen har alla uppgifter på paketet) utan det måste leverantören göra.
Det i sin tur gör att den stackars leverantören oftast Får ersätta, och gör det, saker som försvinner på posten.
Hur de gör i sin tur vet jag inte men jag är väldigt osäker på att posten tar något ansvar. Så fort man lämnar in ett paket lämnas ju ansvaret över till mottagaren vilket också är konstigt om leverantören ska reklamera.
 
Ställer en fråga här i stället för att starta en egen tråd. Jag ska skicka ett presentkort till en familjemedlem på ett större belopp och tyvärr har ju PostNord en tendens att inte leverera (blev det här en omedvetens ordvits nu? :p). Om brevet skulle försvinna på vägen, blir det då en jobbig tvist med PostNord där de måste ersätta mig för vad som försvunnit, eller brukar man på ett enkelt sätt kunna ringa företaget som då kan spärra presentkortet och man helt enkelt får ett nytt?

Känner mig sjukt otaggad på att förlora pengar/hamna i tvist med PostNord kring jul.
Skicka med postförskott? Jag skulle aldrig skicka något med vanligt brev i alla fall.
 
Ställer en fråga här i stället för att starta en egen tråd. Jag ska skicka ett presentkort till en familjemedlem på ett större belopp och tyvärr har ju PostNord en tendens att inte leverera (blev det här en omedvetens ordvits nu? :p). Om brevet skulle försvinna på vägen, blir det då en jobbig tvist med PostNord där de måste ersätta mig för vad som försvunnit, eller brukar man på ett enkelt sätt kunna ringa företaget som då kan spärra presentkortet och man helt enkelt får ett nytt?

Känner mig sjukt otaggad på att förlora pengar/hamna i tvist med PostNord kring jul.

PostMords reklamationstjänst suger. Inte ens REK är fredade, jag hade problem med ett sådant och de var bara goddag yxskaft.

Kolla med företaget du köpt presentkortet ifrån men jag tvivlar på att de kan spärra presentkortet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp