Postmords fantastiska service!

Efter att för första (och förhoppningsvis sista) gången försökt få ett viktigt paket levererat av PostNord så är mina slutsatser:

1. Bud/brevbärare är tillsagda att komma utanför avtalad tid, alternativt komma i tid men försiktigt smyga sig fram. Förhoppningsvis märker inte kunden att de är där och de kan då lugnt smyga iväg igen och, voilá!, inte behöva umgås med besvärliga kunder som vill ha post. PostNords bud/brevbärare är blyga...
2. PostNord (statligt ägt) skiter i miljön, man vill istället uppmana sina kunder att färdas miltals i bil för att själva hämta sina paket. Om det nu är så viktigt för kunden att få sitt paket. Lite väntan mår ju vi svenskar bara bra av. Om vi inte får stå i kö på obestämd tid så får vi nervösa besvär (samma förfarande tillämpas framgångsrikt även inom vården)...
3. PostNord är inte ett serviceföretag. Tvärtom ska man som kund vara väldigt, väldigt tacksam att man får uppta en liten stund att PostNords tid. Tid som måste ägnas åt annat än att levera en massa löjliga paket.
4. Om vill ha sina leveranser smidigit utförda i tid så måste man se till att andra företag anlitas för den uppgiften. För den tjänsten ingår inte hos PostNord.
5. Om man nu ändå tingas få paketet levererat av PostNord, och faktiskt vill få det levererat ocksåm så måste man stå i givakt ute på gården under den tid som meddelats (i detta fall kl 11 til 13), oavsett väderlek och temperatur. Det är enda sättet att få sitt paket, för budet/brevbäraren kommer INTE att säga till.

Ja, jag har käkat taggtråd :devil:

Postnord är väl danskt? Det är väl inte statligt ägt längre, eller har jag helt fattat fel?
 
Ja, och jag fick inte själv göra det.....det skulle minsann leverantören göra!

Jag vet. Ändå står det att man har rätt att göra det även som mottagare. Jag fick en gång ett demolerat paket med trasiga chokladkakor (storbeställning :d så värdet var en 1000-lapp). Eftersom jag hade betalat var avsändaren ointresserad av att reklamera leveransen och PostMord lät mig inte göra det.
 
Jag trodde att svenska och danska staten är gemensam ägare. Men har kanske inte hängt med i utvecklingen...

Ja....nu blev ju jag tveksam. Jag är ju inte heller så jäkla insatt, måste jag ju säga.
Det vi kan säga och med stor säkerhet vara överens om är iallafall att när det var helt svenskt, statligt ägt var inte problemen så här stora.
 
Ja....nu blev ju jag tveksam. Jag är ju inte heller så jäkla insatt, måste jag ju säga.
Det vi kan säga och med stor säkerhet vara överens om är iallafall att när det var helt svenskt, statligt ägt var inte problemen så här stora.
Det som skedde var att svenska Posten som gjorde stora vinster, miljardbelopp årligen, och helt ägdes av svenska staten i princip skänkte halva företaget till Danmark genom att gå samman med det rent konkursmässiga Post Danmark. Det var den då borgerliga regeringen med Centerpartiets ledare Maud Olofsson som ytterst ansvarig som genomförde affären. Svenska staten äger lite mer än hälften av Postnord och danska staten resten men röstetalen är lika om jag kommer ihåg rätt. Sverigedelen av Postnord genererar fortfarande miljardvinster men måste ändå spara och maximera sin vinst för att täcka upp för förlusterna i Danmark. Det är anledningen till den dåliga servicen.
 
För mig verkar de ha slarvat bort ett garnnystan. Det låter inte så mycket, men jag beställde garnnystan i flera färger till julklappssockor och ett var restnoterat och skulle skickas separat. Det ska ha skickats som brev men har inte kommit fram:mad:
 
Det som skedde var att svenska Posten som gjorde stora vinster, miljardbelopp årligen, och helt ägdes av svenska staten i princip skänkte halva företaget till Danmark genom att gå samman med det rent konkursmässiga Post Danmark. Det var den då borgerliga regeringen med Centerpartiets ledare Maud Olofsson som ytterst ansvarig som genomförde affären. Svenska staten äger lite mer än hälften av Postnord och danska staten resten men röstetalen är lika om jag kommer ihåg rätt. Sverigedelen av Postnord genererar fortfarande miljardvinster men måste ändå spara och maximera sin vinst för att täcka upp för förlusterna i Danmark. Det är anledningen till den dåliga servicen.
Varför går det så dåligt i Danmark? O_o
 
Själv brukar jag sällan ha problem men det beror nog till stor del på ”min” vanliga brevbärare som verkar ta sitt jobb väldigt seriöst.
Dock så var han väl sjuk eller någonting förra veckan när jag väntade på ett paket för då hade jag plötsligt ”inte varit hemma” när dom försökte leverera det. Jo, tjena. Visst var jag hemma och det är knappast troligt att jag skulle missat att det knackat på dörren då hunden är väldigt uppmärksam på sånt.
 
Varför går det så dåligt i Danmark? O_o
Det sägs bl.a. vara strukturförändringar inom myndigheternas posthantering där man i Danmark gått över till e-post och att det finns ett stort antal övertaliga brevbärare med förmånliga avtal som skulle kosta för mycket att säga upp. Men jag vet inte riktigt, det enda som är klart är att vi i Sverige betalar för Danmarks posthantering och att det lett till försämringar för vår egen.
 
Själv brukar jag sällan ha problem men det beror nog till stor del på ”min” vanliga brevbärare som verkar ta sitt jobb väldigt seriöst.
Dock så var han väl sjuk eller någonting förra veckan när jag väntade på ett paket för då hade jag plötsligt ”inte varit hemma” när dom försökte leverera det. Jo, tjena. Visst var jag hemma och det är knappast troligt att jag skulle missat att det knackat på dörren då hunden är väldigt uppmärksam på sånt.
Jag tror också på att mycket av problemen beror på att en del anställda inte gör det de ska. På en del ställen finns *utvecklingsområden*...

En bekant jobbade nyligen ett tag på posten men slutade eftersom personalpolitik, arbetsmiljö och stämningen på jobbet var usla.
 
Vad sägs om den här då: Skickade två paket (som brev) till samma mottagare fast olika dagar. Korrekt frankerade men Posten håller paketen för att jag tejpat över frimärkena - jag har inte tejpat fast just dem utan hela adresslappen där även frimärkena sitter.

De skickar ut brev till mottagaren att hon måste lösa ut brevet innan de delar ut det, dvs betala fullt porto en gång till, vilket hon gör direkt. Efter det är det helt borta - det händer dessutom med båda breven.

Så inte nog med att de anställt frimärkshitler (jag har alltid tejpat fast mina adresslappar på det här sättet) och tagit betalt två gånger utan de lyckas alltså tappa bort BÅDA breven de bevisligen haft i sitt förvar. Tämligen övertygad om att nån stal dem.

💩
 
Skickade ett brev till min vän igår. Valde alternativet att det skulle skickas direkt till hennes postlåda. Fixade porto och skrev ut fraktsedel hemifrån. När jag ska lämna in till ombudet börjar killen fråga saker om brevet som gör att jag fattar att han tror att jag inte har porto. En ung kille som jag aldrig har sett förut, så jag förmodar att han var ny på jobbet. Så jag säger att, nej, porto har jag redan. Jaha, okej, det såg inte ut som det brukar, säger han då... (Oklart hur det brukar ser ut....:confused:. Jag har liksom bara printat och satt på Postnords fraktsedel).

Nu i eftermiddag ser jag i Postnord-appen att det står att det inte gick att leverera brevet, och att min vän ska få instruktioner om att hämta ut paketet på utlämningsstället. Samtidigt har min vän fått ett sms att brevet HAR levererats till hennes postlåda. Hon är på annan ort så sambon kollar. Nej, inget brev i lådan....... :mad: Nu får vi bara HOPPAS att det finns på utlämningsstället, annars är det verkligen inte bra...... Men hur lyckas det gå ut ett sms till mottagaren att brevet HAR levererats som det skulle, samtidigt som avsändaren får meddelande att brevet inte gick att leverera??????
 
Vad sägs om den här då: Skickade två paket (som brev) till samma mottagare fast olika dagar. Korrekt frankerade men Posten håller paketen för att jag tejpat över frimärkena - jag har inte tejpat fast just dem utan hela adresslappen där även frimärkena sitter.

De skickar ut brev till mottagaren att hon måste lösa ut brevet innan de delar ut det, dvs betala fullt porto en gång till, vilket hon gör direkt. Efter det är det helt borta - det händer dessutom med båda breven.

Så inte nog med att de anställt frimärkshitler (jag har alltid tejpat fast mina adresslappar på det här sättet) och tagit betalt två gånger utan de lyckas alltså tappa bort BÅDA breven de bevisligen haft i sitt förvar. Tämligen övertygad om att nån stal dem.

💩

Men varför får man inte tejpa för frimärkena?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp