Postmords fantastiska service!

Peppar, peppar, men jag har faktiskt aldrig haft problem med PostNord fast jag både skickat och ffa tagit emot en hel del. Det värsta har väl varit att de varit försenade en dag eller två - la en beställning på Black Friday från Elgiganten på fredag kväll, hämtade ut paketet den 3. Det negativa är att mitt postombud slutat eftersom det tydligen inte var lönsamt och nu måste jag gå till Pressbyrån 👿 Extra skönt är att i appen kan man bestämma när man vill att leveransen ska ske, skriva in portkod och tillåta att den lämnas utanför dörren. Om någon vill stjäla 27.5 liter kattsand i litet hyreshus med portkod så varsågod liksom. Positivt är att jag slipper sura PostNord personer som just släpat min kattsand och mat en och en halv trappa upp utan hiss.

När jag och min brorson skickade en hårddisk fram och tillbaka mellan oss så fick han den dagen efter att jag skickat och vice versa och det här var ett år sedan eller så. Vet en kompis som jobbar på PostNord kundtjänst (naturligtvis outsourcade till ett callcenter med underbetalda medarbetare). De hade ett (förbjudet) telefonnummer uppsatt på väggen till en högre chef på PostNord och var det särskilda kunder med stora problem så fick de numret mot löfte att inte avslöja var hen fått det ifrån :angel: Uppenbarligen var det ingen som sa någonting eftersom de kunde fortsätta slussa kunder till någon som eventuellt kunde göra något eller faktiskt var delvis ansvarig för röran.

Gissar att det som vanligt blir kaos i år igen med julhandeln, trots att de tagit in extra personal. Så tacksam för att jag slutat med julklappar.
 
Postmords fantastiska service fortsätter. Hemkörning ingick i dagens paket och med tanke på paketets innehåll och dyrbarhet valde jag att de inte skulle sätta det utanför dörren utan att legitimering/signering skulle ske innan avlämnandet. Man kan alltså välja i appen när man beställer dag för utkörning om man vill att de ska lämna det oavsett om man är hemma eller inte och jag valde att de inte skulle lämna det om jag inte var hemma. Vi har dessutom regnstorm här idag vilket gör det än mer olämpligt att ställa ett paket helt oskyddat på trappen. Vad händer? Jo paketet lämnas på trappen. Hunden börjar skälla och jag går dit, ser postbilen dra iväg med den vanliga rivstarten (kul att köra rally på grusvägar eller?) och paketet står på trappen. Ingen legitimering/signering såklart och brevbäraren ringde inte heller på. Jag undrar vem som hade fått stå för kalaset (innehållet är som sagt var dyrt!) om någon annan hade plockat med sig paketet?
 
Har faktiskt så gott som aldrig problem med Postnord. Lantbrevbäraren kör alltid upp till vår gård och tutar när det är paket med hemleverans, han vet att hundarna säger till mig att han är där, ifall jag inte hör honom... ;)

Appen funkar toppenbra, om jag har fått ett paket som levereras till vårt uthämtningsställe (lokala Coop-butiken) och jag jobbar hemifrån en dag så kan jag signera med bank-id, skicka länken till maken och sen kan han hämta paketet när han kör hem från jobbet, utan att han behöver ha med sig mitt körkort.

Också smidigt att när det är paket med hemleverans så får man välja om man vill ha det hemlevererat eller hämta på Coop, ibland passar det ju bättre att hämta (när man vet att man inte är hemma när posten kommer).

Men det verkar vara rätt stor skillnad beroende på var man bor och hur de olika brevbärarna känner sitt ansvar och det är ju lite hopplöst om man har otur att bo på fel ställe.
 
Postmords fantastiska service fortsätter. Hemkörning ingick i dagens paket och med tanke på paketets innehåll och dyrbarhet valde jag att de inte skulle sätta det utanför dörren utan att legitimering/signering skulle ske innan avlämnandet. Man kan alltså välja i appen när man beställer dag för utkörning om man vill att de ska lämna det oavsett om man är hemma eller inte och jag valde att de inte skulle lämna det om jag inte var hemma. Vi har dessutom regnstorm här idag vilket gör det än mer olämpligt att ställa ett paket helt oskyddat på trappen. Vad händer? Jo paketet lämnas på trappen. Hunden börjar skälla och jag går dit, ser postbilen dra iväg med den vanliga rivstarten (kul att köra rally på grusvägar eller?) och paketet står på trappen. Ingen legitimering/signering såklart och brevbäraren ringde inte heller på. Jag undrar vem som hade fått stå för kalaset (innehållet är som sagt var dyrt!) om någon annan hade plockat med sig paketet?
När min dator försvann på väg hem till mig så kontaktade jag transportören som påstod att jag hade signerat och fått paketet. Jag kunde ju enkelt se att det inte var min signatur så jag svarade att jag skulle polisanmäla det hela och då kom det snabbt fram från föraren att hon hade skrivit att jag inte var hemma = min sign och lagt det i en låda. Nu var det inte min låda den låg i och ägaren till lådan var bortrest men den kom ju tillrätta och jag köpte hennes förklaring så vi skiljdes som vänner.
 
Har faktiskt så gott som aldrig problem med Postnord. Lantbrevbäraren kör alltid upp till vår gård och tutar när det är paket med hemleverans, han vet att hundarna säger till mig att han är där, ifall jag inte hör honom... ;)

Appen funkar toppenbra, om jag har fått ett paket som levereras till vårt uthämtningsställe (lokala Coop-butiken) och jag jobbar hemifrån en dag så kan jag signera med bank-id, skicka länken till maken och sen kan han hämta paketet när han kör hem från jobbet, utan att han behöver ha med sig mitt körkort.

Också smidigt att när det är paket med hemleverans så får man välja om man vill ha det hemlevererat eller hämta på Coop, ibland passar det ju bättre att hämta (när man vet att man inte är hemma när posten kommer).

Men det verkar vara rätt stor skillnad beroende på var man bor och hur de olika brevbärarna känner sitt ansvar och det är ju lite hopplöst om man har otur att bo på fel ställe.

Lantbrevbärarna brukar enligt min erfarenhet vara bättre än de vanliga... de är totalt hopplösa i min by.

Kör som idioter på min lilla väg gör de också, jag väntar bara på att de ska köra över något av de många mindre barn som går på vägen. Det är alltså en väldigt liten väg med väldigt lite trafik (återvändsgränd) som barn absolut ska kunna gå ensamma på.
 
Sist jag fick en leverans av min lantbrevbärare hade jag som vanligt knappat in vilken dag jag ville ha levererat. När jag morgonen efter jag lagt in om vilken dag hör jag plötsligt någon som står ute på vägen och signalerar så jag kastade på mig kläder och skor och sprang ut. Döm om min förvåning så fick jag mitt paket och när jag berättade att jag trodde det skulle komma någon dag senare så skrattade han bara och sa att det förklarar varför hans app inte fungerade som den skulle när jag försökte kvittera. Paketet levererades för tidigt. :D :up:
 
Sist jag fick en leverans av min lantbrevbärare hade jag som vanligt knappat in vilken dag jag ville ha levererat. När jag morgonen efter jag lagt in om vilken dag hör jag plötsligt någon som står ute på vägen och signalerar så jag kastade på mig kläder och skor och sprang ut. Döm om min förvåning så fick jag mitt paket och när jag berättade att jag trodde det skulle komma någon dag senare så skrattade han bara och sa att det förklarar varför hans app inte fungerade som den skulle när jag försökte kvittera. Paketet levererades för tidigt. :D :up:

O_o O_o O_o
 
Skickade ett brev till min vän igår. Valde alternativet att det skulle skickas direkt till hennes postlåda. Fixade porto och skrev ut fraktsedel hemifrån. När jag ska lämna in till ombudet börjar killen fråga saker om brevet som gör att jag fattar att han tror att jag inte har porto. En ung kille som jag aldrig har sett förut, så jag förmodar att han var ny på jobbet. Så jag säger att, nej, porto har jag redan. Jaha, okej, det såg inte ut som det brukar, säger han då... (Oklart hur det brukar ser ut....:confused:. Jag har liksom bara printat och satt på Postnords fraktsedel).

Nu i eftermiddag ser jag i Postnord-appen att det står att det inte gick att leverera brevet, och att min vän ska få instruktioner om att hämta ut paketet på utlämningsstället. Samtidigt har min vän fått ett sms att brevet HAR levererats till hennes postlåda. Hon är på annan ort så sambon kollar. Nej, inget brev i lådan....... :mad: Nu får vi bara HOPPAS att det finns på utlämningsstället, annars är det verkligen inte bra...... Men hur lyckas det gå ut ett sms till mottagaren att brevet HAR levererats som det skulle, samtidigt som avsändaren får meddelande att brevet inte gick att leverera??????
YES :banana:!! Min vän har fått avisering att det finns att hämta på utlämningsstället :) ! Men man kan ju fråga sig varför de inte bara lade det på lådan.... :confused: Brevet höll rätt mått....
 
Igår gjorde postmord det igen. Jag väntade ett brev som skulle levereras hem och enligt måtten avsändaren meddelat borde det gått i brevlådan. Vi var dessutom hemma både jag och sambon och sambon satt i köket när brevbäraren kom. Brevbäraren tittar in i köket och möter sambons blick. Trots det valde brevbäraren att inte lämna brevet och inte heller att påtala att hen hade ett brev som hen ansåg att hen inte kunde få ner i brevlådan utan några timmar senare får jag besked om att det inte kunde levereras (varför då?). Ytterligare några timmar senare får jag ett nytt sms om att det nu finns att hämta på mitt utlämningsställe. I samma sms skriver de att "Inför jul skickas många försändelser. Tack för att du hämtar din så snart du kan!" Tänk så mycket smidigare det hade varit om de faktiskt hade gjort sitt jobb :banghead: Om det nu verkligen inte hade gått ner i brevlådan hade brevbäraren kunnat tuta som de ska göra när de har någon leverans så hade sambon hämtat det inom ett par sekunder. Istället körs det tillbaka, sorteras om och lämnas till ett utlämningsställe. Inte konstigt att det går dåligt för dem när de slösar så enormt med sina resurser.
 
Igår gjorde postmord det igen. Jag väntade ett brev som skulle levereras hem och enligt måtten avsändaren meddelat borde det gått i brevlådan. Vi var dessutom hemma både jag och sambon och sambon satt i köket när brevbäraren kom. Brevbäraren tittar in i köket och möter sambons blick. Trots det valde brevbäraren att inte lämna brevet och inte heller att påtala att hen hade ett brev som hen ansåg att hen inte kunde få ner i brevlådan utan några timmar senare får jag besked om att det inte kunde levereras (varför då?). Ytterligare några timmar senare får jag ett nytt sms om att det nu finns att hämta på mitt utlämningsställe. I samma sms skriver de att "Inför jul skickas många försändelser. Tack för att du hämtar din så snart du kan!" Tänk så mycket smidigare det hade varit om de faktiskt hade gjort sitt jobb :banghead: Om det nu verkligen inte hade gått ner i brevlådan hade brevbäraren kunnat tuta som de ska göra när de har någon leverans så hade sambon hämtat det inom ett par sekunder. Istället körs det tillbaka, sorteras om och lämnas till ett utlämningsställe. Inte konstigt att det går dåligt för dem när de slösar så enormt med sina resurser.
Jag tror inte postis hade något brev med sig. Bara en avi....... :meh:
 
De går inte att stämpla och kan då användas fler gånger.
Hjälp, jag brukar alltid tejpa frimärkena på knöggliga paket, för att de inte ska bli skadade, fransa sig, fastna i brevlådan eller liknande :(
Hittills har ingen sagt något, men nu vågar jag ju inte fortsätta med det...
 
Hjälp, jag brukar alltid tejpa frimärkena på knöggliga paket, för att de inte ska bli skadade, fransa sig, fastna i brevlådan eller liknande :(
Hittills har ingen sagt något, men nu vågar jag ju inte fortsätta med det...
Jag tror det är ok att tejpa fast lite på kanterna på dem om de sitter dåligt för då går de ju fortfarande att stämpla. Jag gjorde så nyligen, hade gamla frimärken som lossnade i hörnen så satte små tejpbitar i hörnen bara och det brevet kom fram.

Brukar även fota breven så jag har ”bevis” på att det är fullfrankerat. Inte så kul om nåt frimärke rivs loss och så får man betala avgifter för det.
 
Jag är inget stort fan av postnord men måste ändå meddela att de faktiskt utfört någon form av service igår!

Kanske lite tur i oturen att jag var hemma från jobbet sjuk just igår för postmannen ringde på min dörr för att lämna ett paket som inte gick in i inkastet.

Möjligt att det var minsta möjliga motstånd att se om någon var hemma istället för att lämna brevet men han ringde ändå på två gånger och väntade nästan en minut (jag var inte propert klädd så att säga).

Mycket uppskattat då jag ju slapp hämta ut paketet på terminal istället! Tyvärr var det fel på leveransen för NÅT ska ju alltid krångla men det var inte postnords fel.
 
Jag har aldrig haft problem med Postnord.
Wow. Du måste varit godheten själv i tidigare liv!
:D


Jag minns en gång för typ 40 år sedan när jag sände ett utskick. Ett brev kom tillbaka. Jag vek ihop det och satte på exakt samma namnetikett och postade igen. Det kom tillbaka.
Stoppade alltihop i ett större kuvert och satte på exakt likadan namnetikett och postade igen. Då kom det fram.
Mottagaren var en kille i tonåren som bodde hemma, hade bott på samma ställe sedan födseln. :banghead:
 
För tredje gången i rad har nu Postnord "försökt" lämna ett paket hemma hos oss, och sedan skickat ett mess att det inte gick (någon har varit hemma varje gång...) och att paketet finns att hämta på utlämningsställe X. Fast det gör det inte, det finns på utlämningsställe Y istället. :turd:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp