Potträning

Sv: Potträning

Öva utan trosor så länge hon går mycket med blöja parallellt. Problemet är nog när de växlar mellan blöja och trosor som känns lite likadant, jag tror att det är vettigare att växla mellan blöja och naken så att det blir större skillnad och de lättare kommer ihåg sig. Och ställ fram pottan där hon är.

Öva utan trosor så länge hon går mycket med blöja parallellt. Problemet är nog när de växlar mellan blöja och trosor som känns lite likadant, jag tror att det är vettigare att växla mellan blöja och naken så att det blir större skillnad och de lättare kommer ihåg sig. Och ställ fram pottan där hon är.

Fast just det med att flytta runt pottan hela tiden, då känns det som att hon aldrig riktigt vet vart hon ska gå. Men du har en bra poäng med att det inte blir så stor skillnad mellan trosa och blöja, ja mer än att det bli blött när hon kissar. Vi bor i en lite 3:a på 70 kvm så det är aldrig långt till pottan. Mer det att hon inte ens försöker gå dit även om hon faktiskt kan knipa lite.

Du kan ha två pottor, en som står still och en som flyttas. De orkar inte alltid tänka till när de ska kissa men om det står en potta mitt framför dem så behöver de inte tänka så mycket, särskilt inte om de inte har underbyxor. Jag kör så med minstingen och jag tycker att det funkar bra, för honom är det ett för långt steg just nu att komma ihåg att både gå till toan och dra ner byxorna innan kissandet. Bara det att han övar på att känna att han är kissnödig och går och sätter sig på pottan i stället för att kissa rakt upp och ner känns som ett bra steg på vägen. När det verkar funka kan man vrida upp svårighetsgraden.

Men det kan ju också vara så att din dotter bara har några återfall och att det snart lossnar, ge det en vecka eller nåt så hon hinner prova ett tag.

Ah, det är sant.. två pottor.. hm får se när jag får möjlighet att åka till Ikea.

Min kille är 2 år och 2 månader. han har inte visat nåt intresse för pottan. Vi har låtit den stå framme så han sett den och erbjudit honom att sitta där.

I lördags bad han plötsligt om att få sitta där. Och nu vill han gärna gå hela tiden. Han har fortfarande blöja han kissar i, men kissar nästan varje gång han går på pottan också. Vi får se hur det går, vi tar det i hans takt.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 439
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Vi upptäckte i veckan att sonen som strax fyller 18 månader har full kontroll på sin blåsa och säger till när han är kissnödig när han...
Svar
18
· Visningar
1 393
Senast: Luktpion
·
Småbarn Kommit på den geniala idéen att potträna lillebror 18,5 månader :angel: Dag två så lite tidigt att utvärdera. Han sitter gärna på... 2
Svar
39
· Visningar
3 237
Senast: vinkelina
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 265
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka